יום שישי, 28 בפברואר 2014

Rock Ballads



שם האוסף: Rock Ballads
תת כותרת: בלדות הזהב של הרוק הכבד
חברת תקליטים: CBS/ אן.אם.סי

שנת הוצאה: 1990

מס' קטלוגי: CBS 467453-2

עריכה: אפי "מטאל" שפריר

מפיקים: משה מורד וליאור סולימן

רשימת שירים:
1. Heart - All I Wanna Do Is Make Love To You
2. Europe- Carrie
3. Marillion - Kayleigh
4. Bad English - When I See You Smile
5. Deep Purple - When A Blind Man Cries
6. Scorpions - Still Loving You (7" Version)
7. Poison - Every Rose Has It's Thorn
8. REO Speedwagon - Keep on Lovin' You
9. Ozzy Osbourne - So Tired
10. Thunder - Don't Wait For Me
11. Scorpions - Believe In Love
12. Deep Purple - Lalena

עטיפה: עיצוב של אורנה גבריאל-דורון, על בסיס צילום של ג'ון אבנטו. מדובר באחת העטיפות היפות שנעשו כאן. אבנטו צילם בלאקרית (חובבת רוק כבד) רגילה, אמיתית. לא איזה דוגמנית יעני בסצינה, בדיוק להיפך. מאוד אנושי, מאוד אמיתי, מאוד מכאן. ציון עיצוב: 8

ביקורת ורקע: אחרי שהד ארצי הוציאו את האוסף המצליח "רוק כבד: השירים היפים", שכלל בלדות Hair Metal קורעות, אן.אם.סי ניסו לשחזר את הפורמט והוציאו אוסף משלהם, בדיוק באותו קטע.
לעריכת האוסף אן.אם.סי הביאו מישהו לא שגרתי, את אפי "מטאל" שפריר, דמות מוכרת בסצינה באותם ימים. שפריר היה מוכר בחנות המיתולוגית אלגרו מרחוב שינקין. שפריר היה מומחה אדיר לתחום והוא גידל דורות שלמים על הידע וההמלצות שלו בחנות. הוא גם ארגן שם ערבי רוק והיה יחצ"ן ומארגן של אירועים בתחום. החשיבה של אן.אם.סי להביא מישהו מהשטח היתה מחשבה יפה. שפריר, כאוטוריטה לתחום, היה קשר ישיר של החברה לציבור הקונים ואני בטוח שהוא ידע לדחוף את האוסף יפה.
לכשעצמו, מדובר באוסף טוב, שכולל, פלוס-מינוס, רק פגיעות בתחום.

ציון: 7


ערך אספני: מירב העותקים של האוסף הזה נמכרו בתקליטים וקלטות ואותם רואים די הרבה והם משוערכים ב-10-20 ש"ח. הדיסק יותר נדיר, אבל למרות זאת מצאתי אותו השבוע ב-10 ש"ח בחנות היד שניה "גלי תקליטי-ם" בירושלים

2 תגובות:

  1. הרבה זמן חיפשתי את הדיסק הזה: אכתוב פה ת השם בתגובה בכדי שאם מישהו אחר יחפש גם:

    "בלדות הזהב של הרוק הכבד"

    השבמחק
  2. כבודו של אפי שפריר במקומו מונח... ובכל זאת, במסגרת ההתפשרות הישראלית (א- קטלוג לועזי של חברה אחת. ב- ויכוח עתיק יומין באשר ל "מה זה רוק כבד ומה לא"), יוצא של- 50 אחוז מהשירים באוסף זה, יפים ככל שיהיו, אין ממש קשר לרוק כבד או מטאל.
    מאריליון להקת רוק כבד? באד אינגליש רוק כבד? אר אי או ספידוואגון זה רוק כבד? חוששני שבקטע הזה התשובה היא חד משמעית - לא. לא בא' רבתי. יש להזכיר זאת שוב ושוב: העובדה שלהקה משתמשת בגיטרות חשמליות ו/או מנפיקה בלדות, לא הופכת אותה ללהקת רוק כבד. שפריר יודע את זה, כך שנראה כי רק השכר שקיבל בעבור עבודתו שיחק פה תפקיד.

    ראוי גם לציין שבאותו זמן ממש, חילחלו לישראל אוספי-יבוא עם כיוון מוסיקלי מקביל, שהיו טובים הרבה יותר, כי בחו"ל חברות התקליטים שיתפו פעולה ברצון רב בכדי לתת לקונים את המקסימום עבור כספם. בחלק מאותם אוספים הסתמכו על בלדות של אמני מטאל על אמת, מה שללא ספק הפתיע את חובבי הז'אנר... את השרופים הכבדים זה לא הפתיע כי הם ידעו על כך עוד קודם.

    השבמחק