יום שלישי, 11 בפברואר 2014

גוש דאנס 3


שם האוסף
: גוש דאנס 3
 
חברת תקליטים: IMP

שנת הוצאה: 1995

מס' קטלוגי: IMP2018-2

עריכה: יורם ואזאנא

מפיקים: גל ארבלי ויניב ישעיהו

רשימת שירים:
1. El Sonido – Movida
2. Cabballero ‎– Dancing With Tears In My Eyes (Short-Rave)
3. Strike – U Sure Do (Version)
4. Original, The – I Luv U Baby (Version)
5. Outhere Brothers, The ‎– Boom Boom Boom (Don't Break The Balls Mix)
6. Greed ‎– Pump Up The Volume (Original DMC Mix) (feat. Ricardo Da Force)
7. 20 Fingers ‎– Mr. Personality (Euro Edit) (feat. Gillette)
8. Armand Van Helden ‎– Egyptian Magician (Presents Jungle Juice)
9. Gonzo ‎– Mah-Na-Ma-Na (Radio Edit)
10. Off-Joy – Di Di Day Day (Gush Dance Version)
11. Zimbu Ron Ben Josef Project, The – Zombie
12. Charly Lownoise and Mental Theo ‎– Wonderfull Days (Radio Edit)
13. Go! – Apocalypypse (Satalla 1995)
14. Spectrum – Take On Me (Take Mix)
15. Future Brain ‎– One Two Three Four! (Radio Edit)
16. Revolution ‎– Piripipom (Original Version)

עטיפה: חיים פנירי הקשיב לעצתנו מהביקורת על חלק 2 והחליט לשנות את עיצוב העטיפה. הוא יצר משהו קצת הזוי, אבל הרעיון חמוד - מפת כדור הארץ שפורצים ממנה רמקולים. ציון עיצוב: 6

ביקורת ורקע: במאי 1995 IMP המשיכו להפציץ עם סדרת "גוש דאנס" והפרק השלישי שלה ראה אור בתרועה הגדולה. העירפול בין מה ראוי להכנס לסדרת "ווליום" למה ראוי להכנס לסדרת "גוש דאנס" המשיך לבלבל וכמו שהפרק הזה נקרא "גוש דאנס 3", הוא בקלות יכל להקרא "ווליום" עם מספר הפרק הרלוונטי לאותו הרגע.
אם "גוש דאנס" היתה אמורה להיות סדרת להיטי רחבות שמלווה את סדרת אוספי הדאנס-פופ "ווליום", "גוש דאנס" בפרק השלישי הפכה כבר לחלוטין להיות זהה בקונספט ל"ווליום", כשהפרק הזה כולל הרבה מאוד להיטים, אפילו יותר מבפרקים מסויימים של "ווליום". כך, הקטע הפותח היה להיט ענק וקטעים 3, 4 ו-5 שלאגרים בין לאומיים רציניים.
מה עוד יש באוסף? הרבה מאוד פילרים וגם, וזה כנראה הסיבה מדוע האוסף הזה הוא מסמך תרבותי חשוב, שלושה קטעי יורודאנס ישראליים. באותה התקופה לא מעט אמנים ישראלים ניסו את מזלם בתחום וחברות התקליטים נהנו לתת להם במה. הבולטים והידועים היו כמובן עופר ניסים עם דנה אינטרנשיונאל שהוציאו ב-IMP ו-Inside Out ופישנזון שהוציאו בפונוקול, אבל היו חוץ מאלו עוד. בפרק 3 של "גוש דאנס" ניתן למצוא ישראלים ברצועות 10, 11 ו-13, כשרצועה 10 היא למעשה להקת הדאנס-חסידית אוף שימחעס בקטע הבכורה שלהם (שנה לפני שהם התפרסמו בקדם האירוויזיון והוחתמו בהד ארצי). קטע 11 הוא הקטע הראשון של רון בן-יוסף, שמחדש את הקרנבריז. בן-יוסף ימשיך מכאן להמציא את ז'אנר הרמיקסים לקטעים ישראלים ידועים והוא האיש שעומד מאחורי הפרוייקט המפורסם "סברס" של חידושי דאנס לקלאסיקות ישראליות. מאחורי Go וקטע 13 עומדים אנשי הרדיו אורן עמרם וגבי ביטון שהקליטו די הרבה שירים תחת השם הזה, כמה מהם יצאו באוספים של IMP, בין השאר באוסף "Flashback" שכבר סוקר כאן.

ציון: 7

ערך אספני: 20 ש"ח

2 תגובות:

  1. Link להורדה למי שחפץ:
    http://www.4shared.com/rar/XPvw33be/VA-Gush_Dance_vol3_IMP_dance-V.html

    הפרק הזה של הסדרה לא נופל מקודמיו. הConcept כאן זהה: שירים שהופיעו בVolume בגרסה טיפה שונה או לחילופין אמנים שקיבלו ייצוג בVolume עם קטעים אחרים, שירים שלעתיד יופיעו גם באוסף סיכום השנה (את זה רק בדיעבד מבינים) ופה יש חידוש קטן - הקטע של Go! שהופיע אחר כך גם בDreamland הראשון (כשתגיע לסקר אותו אני מבטיח לתת גם אליו Link).
    כך אנחנו רואים למשל את השיר הפותח Movida שיופיע באוסף הסיכום לאותה שנה רק בגרסה אחרת, יותר מהירה קצת וכך גם The Original בגרסה הקצת יותר ארוכה ובלי הבתים - הגרסה המקורית (תרתי משמע) עם הבתים תופיע באוסף הסיכום.
    הפרק הזה מכיל גם מחלקה שלמה של גרסאות (או סימפולים) כיסוי: זו של D.J. Caballero לשיר של Ultravox ולמי שתוהה מאיפה השם הזה מוכר, הוא הופיע גם בVolume 5 עם גרסת כיסוי לשיר אחר של Ultravox (יש לו כנראה משהו דוקא עם של Ultravox); כמו כן הכיסוי של Greed לקטע המפורסם משנות ה80 ולפי הרמז בכותרת כנראה נעשה שימוש בהקלטה המקורית של המשפט "Pump up the Volume" והלחן בכלל "הושאל" מהשיר Push the Feeling On של Nightcrawlers, גם הוא מופיע באוסף הסיכום (אני יכול להיות קטנוני וגם להגיד שהמנגינה בהתחלה של Sure U Do הושאלה מההתחלה של Cubic 22, זה שהופיע ב"האוסף של יוסף 3"); הגרסה המעניינת של Gonzo למנה-מנה הקלאסי, הגרסה הכחולה לבנה של Zombie אותה כבר הזכרת, בכלל הנציגות הישראלית בפרק הזה מכובדת וניכרת, אני חושב שגם היחידה בכל הסדרה הזאת; אחרון חביב הוא הכיסוי Spectrum לשיר של A-Ha. שתי הרצועות האחרונות לא ידוע לי אם הן כיסוי או סימפול למשהו, את זה נשאיר למומחים.
    עד כאן, נתראה בפרק הבא...

    השבמחק
  2. שכחת לציין שהקטע של Go שנקרא "אפוקליפסה" הוא בעצם קאבר ל"אחרית" של אריק רודיך (שיר האזעקות). האלבום שכלל את הגרסה המקורית יצא ב-1981 אם אני זוכר נכון והיה כנראה האלבום האלקטרוני הישראלי הראשון.

    השבמחק