יום שבת, 8 בפברואר 2014

גוש דאנס 2



שם האוסף: גוש דאנס 2

חברת תקליטים: IMP

שנת הוצאה: 1995

מס' קטלוגי: IMP2015-2

עריכה: יורם ואזאנא

מפיקים: גל ארבלי, יניב ישעיהו ואיתמר חובב

רשימת שירים:
1. Imago – Na-Somba (Master Mix)
2. Mauro Pilato and Max Monti ‎– Gam Gam
3. Pin-Occhio ‎– The Return (Phata Turkina Mix)
4. Castello – Il Sogno (Onda Del Futuro Mix)
5. Outhere Brothers, The – Don't Stop (Tribal We Go Mix)
6. 20 Fingers – Short Dick Man (Insane Mix)
7. Dagon – The Spirit (Remix) (Re-Dagon-Mix) (אות התכנית קופסת הלהיטים)
8. Friends – Friends (Amico E)
9. DJ Creator ‎– Kiss Me (Ragga Mix)
10. Mr. V – Give Me Life (Radio Version)
11. Blue Bamboo ‎– ABC And D (Mista Radio Rhythm Remix)
12. Ritmo Prohibido ‎– De Puta Madre
13. Black Light ‎– World Of Joy (Dance Radio Edit)
14. Klatsch! ‎– God Save The Queer
15. Rollo Goes Camping ‎– Get Off Your High Horse (Radio Mix)

עטיפה: שחזור 1 ל-1 של העטיפה של חלק 1, שיצר חיים פנירי. מאכזב, לא חכם. לפחות מהאספקט של הלקוח, ששילם כ-80 ש"ח עבור הדיסק, אני חושב שהוא ציפה שעבור סכום גבוה, בסך הכל, לשנת 1995, הוא יקבל לפחות עיצוב חדש לעטיפה. ציון עיצוב: 1

ביקורת ורקע: אחרי שרדיו דן לא עברו את המכרז לקבלת רשיון שידור חוקי (כפי שסופר בפוסט על חלק 1 של הסדרה "גוש דאנס"), היה הגיוני שסדרת אוספים שמלווה את תכנית הרדיו של יורם ואזאנא בתחנה, תפסיק לצאת. באופן מפתיע, לא כך היה. אולי זה היה הרפיוטיישן של התכנית והמותג "גוש דאנס" ששכנעו את קברניטי IMP להמשיך עם הסדרה ואולי העובדה שהשם "גוש דאנס" היה ממש מוצלח.
מה שבטוח זה ש-IMP לא ממש הזדקקה לעוד סדרה, שנפלה, פחות או יותר לקטגוריית סדרת הדאנס שמלווה את סדרת הפופ של החברה. אני מתכוון לכך שלכל חברת תקליטים מרכזית בישראל היתה סדרת פופ ונלוות אליה היתה סדרה עם אוריינטציה לרחבות הריקודים. כך זה היה:
חברה     - סדרת פופ  - סדרת דאנס
הליקון     - היטליסט    - % פיור דאנס
הד ארצי  - היטמן       - דאנס קלאב
פונוקול    - טופ פופ     - Power Dance
IMP       - ווליום        - גוש דאנס
הבעיה של IMP היתה שבניגוד לחברות האחרות הרפרטואר שלהם היה די דל. לא מספיק שווליום היה מלא בקטעי פילרים עלומים, למלא עוד סדרה זה כבר היה ממש משימה. לזכות האוספים של IMP עמדה רק קטגוריה אחת: מומנטום. בגלל שכמות הלהיטים באותה תקופה היתה אדירה ואוסף לא היה אפשר להוציא כל יום, אז עצם זה שמדי כמה שבועות הוציאו עוד אוסף, לא משנה אם מרכזי או משני, נתן לחברה צ'אנס להוציא את הלהיטים החמים ביותר שלה, גם אם יש לה רק אחד-שניים כאלו באותו רגע. כך נוצר מצב שעם השקת "גוש דאנס", סדרת "ווליום" נחלשה עוד יותר, בגלל הקטע-שניים מתוך "גוש" שהיו ראויים ברמת הלהיטות שלהם ל"ווליום". כלכלית, כנראה שזה היה נכון ל-IMP באותם הימים, אחרת אני לא רואה סיבה למה שחברה קטנה תממן אוספים כאלו.
ספציפית על חלק 2 של "גוש דאנס" אין לי יותר מדי מה לומר, מלבד  הדגש על קטעים 5, 6, 10, 11 ו-15, שהיו בסך הכל להיטי מצעדים ורחבות די גדולים. באופן ראוי קטעים 5 ו-6 גם הגיעו לסדרת "ווליום". שרופי "קופסת הלהיטים" יציינו כאן עוד כמה להיטים שהצליחו בארץ, אבל באמת - הם היו רק להיטים לרגע.
ברמה הקצת יותר פרסונלית, אני חייב לציין שאני ממש אוהב את קטע מספר 11 של בלו במבו. הקטע יצא ממש כשהתגייסתי לצבא וקלטת שידידי רז ניצן שלח לי מהולנד לטירונות, כללה את השיר הזה וממש הקלה עלי את הגיוס. זכרונות.

ציון: 7


ערך אספני: 20 ש"ח

5 תגובות:

  1. Link להורדה למי שחפץ
    http://www.4shared.com/rar/74a-limj/VA-Gush_Dance_vol_2.html

    פרק חמוד ביותר. מלבד קטע מספר 2 המוזר שאני לא יודע עליו הרבה ואני אשמח עם מישהו מרחב עליו. בעיקרון מהקטע של Pin-Occio העניינים מתחילים להתחמם והאוסף נשמע טיפוסי לתקופה. בסך הכל אין אכזבה לחובבי הז'אנר (והתכנית רדיו הגנוזה) שקיבלו את הסחורה שביקשו, הפעם בלי חזרות על אמנים ביותר מקטע אחד בניגוד לפרק הבכורה. די מייצג את מה שאהבנו לרקוד אז פחות או יותר...

    השבמחק
  2. Link להורדה למי שחפץ:
    http://www.4shared.com/rar/74a-limj/VA-Gush_Dance_vol_2.html

    פרק חמוד ביותר! קטע מספר 2 קצת מוזר לי אבל אני מבין שהוא היה להיט גדול לפחות בארץ. אשמח לדעת את מידת ההצלחה שלו גם בחו"ל. בכל אופן מהקטע של Pin-Occio העניינים מתחילים להתחמם והאוסף נשמע די טיפוסי נכון לתקופה. חובבי הסוגה (ותכנית הרדיו הגנוזה) לא אמורים להתאכזב - האוסף מספק את הסחורה עם מדגם די מייצג של מה שאהבנו לרקוד אז, הפעם גם אין יותר מקטע אחד לאותו אמן בניגוד לפרק הבכורה. בגלל שאין פה להיטים יותר מדי חרושים (אני לא מדבר על התקופה של הקופסה כמובן), לא נמאס לשמוע את האוסף.

    השבמחק
  3. תודה על הלינק והתגובה

    השבמחק
  4. תודה על ההורדה!

    בבקשה אם אפשר גם לינקים לאוספים של The Best of

    השבמחק
    תשובות
    1. אין בעד מה. הראשון כבר זמין להורדה. אבל אין לי ממש את כל הסדרה כי גם לא ממש אספתי. מה שאני יכול אני מבטיח לעדכן.

      מחק