יום שלישי, 30 באוגוסט 2011

משהו מהסרטים


שם האוסף: משהו מהסרטים

תת כותרת: At the Movies - להיטי זהב ממסך הכסף

חברת תקליטים: הד ארצי

שנה: במקור יצא על תקליט וקלטת ב-1989. ההוצאה המחודשת, שהביאה את האוסף לראשונה על דיסק, היא מ-1992

עורכים ומפיקים: צ'רלי סלומון וקארין רוז

מק"ט: ARTON 246145

רשימת שירים:
1 Joe Cocker - Up Where We Belong (with Jennifer Warnes)
2 Bette Midler - The Rose
3 Jevetta Steele - Calling You
4 Diana Ross - Theme from Mahogany (Do You Know Where You're Going To)
5 Peter Cetera - Glory of Love
6 Bill Medley - (I've Had) The Time of My Life (with Jennifer Warnes)
7 Paul Simon - Late in the Evening
8 Randy Newman - I Love L.A.
9 Carly Simon - Let the River Run
10 Dan Hartman - I Can Dream About You
11 Marianne Faithfull - The Ballad of Lucy Jordan
12 Madonna - Live to Tell
13 Prince - Purple Rain
14 Ben E. King - Stand By Me

עטיפה: מקסים. העטיפה הזאת עוצבה במקור לפורמט תקליט ב-1989 על ידי בועז קימלמן וב-1992 יהודה דרי עשה לה דיגיטציה כדי שתתאים לפורמט ה-CD. עטיפה פשוטה, נעימה, קולעת והכי חשוב - קלאסית, שלא לומר קלאסיקה. ציון עיצוב: 9

ביקורת ורקע: ב-1992 הד ארצי הוציאו לראשונה על גבי תקליטורים (CD) בהוצאות מחודשות כמה מהאוספים המצליחים של החברה מהאייטיז, אוספים שבמקור יצאו רק על גבי תקליטים וקלטות. כך ראו אור "שבעים מי יודע", "כח האהבה", "רוק כבד" וגם "משהו מהסרטים" שלשמו התכנסנו.
בשנות התשעים חברות התקליטים מחזרו רעיונות לאוספים והוציאו הרבה פעמים עוד ועוד אוספים באותו הז'אנר, כשלא תמיד היה צריך. קחו לדוגמה את כל אותם אוספי שנות השמונים, שיצאו עשרות כאלו, כשכל חברת תקליטים דאגה להוציא מדי שנתיים אחד חדש כזה, הרבה פעמים עם אותם קטעים שהופיעו באוספים הקודמים. במקום זה - יש משהו מאוד הגיוני בלהמשיך להוציא ולהדפיס את אותו אוסף, במקום לערוך אוסף חדש. זה חסכוני וזה מוכח, אז למה לא?
סדרת האוספים הממוחזרת של הד ארצי יצאה כחלק מהמבצע "קלאסיקה עולמית", שכלל גם הוצאות מוזלות של כל מני אלבומי אומן מהרפרטואר הבין לאומי של החברה. חלק מההוצאות המחודשות הצליחו יותר (שבעים מי יודע, במיוחד) וחלק, כמו "משהו מהסרטים", הצליח פחות. במקור, האוסף הזה שכולל בעקר בלדות מסרטי אייטיז, היה להצלחה יפה. כשהוא יצא ב-1989, הסרטים שמהם לקוחים השירים עדיין היו טריים בזיכרון הקולקטיבי של הציבור, שנהנה לרכוש את האוסף. יש כאן כל מני להיטי רדיו עצומים, שכשרואים את שמות השירים נוטים לשכוח עד כמה הם היו גדולים, בעיקר ברשת ג' של אז. השיר של דן הרטמן מהסרט "רחובות לוהטים" הנשכח, הוא דוגמה מעולה לכך.
למרבה הצער, שלוש שנים אחרי כן הרבה מהסרטים שהיו להיטים של רגע בשנות השמונים נשכחו והאוסף הפך ללא רלבנטי וההוצאה המחודשת לא גררה עניין מיוחד מצד הקונים בחנויות. מה שכן, כיום נחמד להסתכל על שמות הסרטים שמופיעים ליד שמות השירים שלקוחים מהם ולהזכר בערגה בימים ששעפנו מסרטים כמו "היחפן מבברלי הילס", "נערה עובדת" או "קצין וג'נטלמן". רק השמות של הסרטים עושים לי חשק.

ערך אספני: 10 ש"ח

ציון: 7

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה