יום ראשון, 27 במרץ 2011

רוק כבד


שם האוסף: רוק כבד

תת כותרת
: השירים היפים

חברת תקליטים
: הד ארצי

שנה: ההוצאה על גבי דיסק בנובמבר, 1992. ההוצאה המקורית בקלטת ותקליט - 1989

עורכים: צ'רלי סלומון וקארן רוז

הפקה מחודשת: קארן רוז

מק"ט: ARTON 19399-2

רשימת שירים:
1 White Lion - When the Children Cry
2 Tesla - Love Song
3 Guns N' Roses - Patience
4 Dokken - Walk Away
5 Skid Row - 18 And Life
6 House of Lords - Love Don't Lie (Remix)
7 Guns N' Roses - Sweet Child O' Mine
8 Aerosmith - Angel
9 Leatherwolf - Hideaway
10 Uriah Heep - Hold Your Head Up
11 Blue Murder - Valley of the King

עטיפה: חזק, מינימליסטי, קולע. עבודה טובה מאוד של אורית חן צדוק. ציון עיצוב: 8

ביקורת ורקע: פורמט הדיסק (הקומפקט דיסק) יצא למכירה בעולם במהלך שנת 1980. בהתחלה רק מעטים רכשו דיסקים, אבל מאמצע שנות השמונים ה-CD התחיל לתפוס תאוצה בארצות הברית ובאירופה. ב-1990, עשור אחרי השקתו, הדיסק עקף לגמרי את התקליטים ואת הקלטות במכירות בעולם ובכך הפך לפורמט המרכזי במוסיקה. בישראל התהליך היה דומה והדעיכה של התקליט בתחילת הניינטיז היתה בגדר צניחה חופשית וב-1991 הפסיקו כמעט לחלוטין את יצור התקליטים בארץ. הציבור קנה נגני קומפקט דיסק בהמוניו ואוסף התקליטים עבר לבוידעם.
בהד ארצי לא התקשו לקרוא את המגמה ובמחלקה הבין לאומית החליטו להוציא מחדש ולראשונה על גבי תקליטורים כמה מהאוספים המצליחים של החברה בשנות השמונים, שמקור יצאו רק על תקליטים וקלטות. כך ראו אור בערך באותה תקופה שלושה דיסקים שאסקר בקרוב - "שבעים מי יודע", "The Power of Love" ו"רוק כבד".
האחרון ברשימה הוא אוסף מדליק שיצא במקור ב-1989 ושזכה להצלחה נאה בזמנו. זהו למעשה אוסף של בלדות רוק כבד, כאלו שהצליחו מאוד ברדיו ובמצעדים האמריקאיים, בשיא תקופת ה-Hair Metal. השירים האלו לא היו להיטים גדולים ברדיו הישראלי, שאהב להתעלם אז מהרוק הכבד האמריקאי, אבל הציבור ידע במקרה הזה טוב יותר ורבים התחברו לאוסף הזה, שכלל כמה שלאגרים שכל אמריקאי מכיר. כך, הקטע הפותח של ווייט לאיון הגיע למקום השלישי באמריקה, השיר השני בדיסק הגיע ל-10 שם, השלישי ל-4, השביעי למקום הראשון והשמיני ל-3. ללא ספק אוסף עם להיטי ענק.
למרבה אכזבתם של חברי הד ארצי ההוצאה המחודשת של "רוק כבד" לא זכתה להצלחה שלה הם ציפו. שני האוספים האחרים שהם הוציאו מחדש לראשונה על דיסק דווקא התקבלו בצורה מעולה.

ערך אספני: 10 ש"ח

ציון: 8

5 תגובות:

  1. Link שבור!!!
    יש מצב שאתה מעלה את זה שוב או נותן לי הנחיות כיצד לשחזר את זה? (לדוגמה משך זמן כל רצועה והתחברות עם זו הבאה במידה וכן וכו' וכו')

    השבמחק
  2. הקישורים הם קישורים חיצוניים. אם אמצע משהו חלופי - אעדכן

    השבמחק
  3. אם יש לך מידע על משך זמן של כל רצועה ואם מחוברת לבאה אחריה או נפרדת - זה יעזור לי מאוד. אני אשמח גם לקבל בפרטי אם לא נוח על דפי הבלוג.
    בתודה מראש!

    השבמחק
    תשובות
    1. השירים לא מתחברים. תזמוני השירים לפי הסדר:
      4.17
      5.22
      5.53
      4.59
      3.50
      3.38
      5.54
      5.04
      3.56
      4.31
      7.47

      מחק
  4. מעולה!!! גדול אתה אבי, תודה רבה.

    השבמחק