שם האוסף: DisCover
תת כותרת: Dance DiskCOVERy
חברת תקליטים: אן.אם.סי
שנה: 1996
עריכה: תמי שכנאי
הפקה: משה מורד ואליסון מאייר
מק"ט: 20228-2
ציון: 2
תת כותרת: Dance DiskCOVERy
חברת תקליטים: אן.אם.סי
שנה: 1996
עריכה: תמי שכנאי
הפקה: משה מורד ואליסון מאייר
מק"ט: 20228-2
רשימת שירים:
1 Beat System - Fresh
2 Heavy O - Da Groove
3 Blaxone - Good Times
4 7T - Ladies Night (feat. Kool and the Gang, J.T. and Takia)
5 Ex-It - Night Fever
6 B.G. the Prince of Rap - Stomp
5 Ex-It - Night Fever
6 B.G. the Prince of Rap - Stomp
7 Restless - A Horse with No Name
8 Chameleon - The Way it is
8 Chameleon - The Way it is
9 Cut 'n' Move - Missionary Man
10 Firemaster - Mad World
11 Nightlife Posse - Shake Your Booty
12 Paname Sound - Joy and Pain (Les Joies, Les Peines)
13 Ricky Ricardo - Hit the Road Jack
עטיפה: עבודה של הילית בן-מאיר, שעשתה עטיפה כמו שצריך, ברוח אלו של אלבומי ואוספי הרגאיי הג'מייקנים. יש כאן רמקול ישן, עליו צבעים צהבהבים והכל משרה אווירה קייצית, חמימה, מסיבתית. העטיפה גם כוללת נידנוד חוזר למבצע שאן.אם.סי עשו שאפשרו לרוכשי האוסף לזכות בקטנוע, שמככב בשלוש מקומות שונים בדיסק. מכיוון שזהו דיסק של חידושים, בפנים דאגו לכתוב לנו על כל שיר מי המבצע המקורי ולאיזה מקום השיר המקורי הגיע במצעד. רק ששכחו לציין באיזה מצעד... בסך הכל עטיפה מעניינת ויחסית למה שאן.אם.סי הביאו בדרך כלל בתקופה ההיא, לא רעה. ציון עיצוב: 711 Nightlife Posse - Shake Your Booty
12 Paname Sound - Joy and Pain (Les Joies, Les Peines)
13 Ricky Ricardo - Hit the Road Jack
ביקורת ורקע: טוב, זהו ללא ספק האוסף הכי הזוי שיצא בישראל בניינטיז. הרעיון מאחוריו די שגרתי, זה הביצוע שהופך אותו לביזארי. הקונספט, כאמור, הוא פשוט - העורכת תמי שכנאי אספה 13 חידושים עדכניים ללהיטי פופ קלאסיים, שמסודרים זה אחר זה. באן.אם.סי כנראה מאוד האמינו במוצר הזה והשקיעו רבות בעטיפה וגם בהגרלה אטרקטיבית, שמאפשרת לרוכשים לזכות בקטנוע (!). חוץ מזה, נעשה לאוסף קמפיין נרחב בתקשורת ונראה היה שבאן.אם.סי באמת בטוחים שיש להם מוצר מנצח כאן, שכל זה גורם לי לתהות - מה חשבו לעצמם שמה.
מדוע? מפני שעם כל כמויות החידושים שהציפו אותנו בניינטיז, באן.אם.סי בחרו לעשות אוסף עם 13 חידושים שאף אחד לא שמע עליהם! אני אסביר משהו - בדרך כלל חידושים הם קיצור דרך. אופציה קלה לאומן ליצור להיט, בלי להשקיע הרבה מחשבה. לכן מוזר למצוא כאן 13 שירים, שעשו את קיצור הדרך הזה, אבל כשלו לחלוטין במצעדים. במובן הזה, באן.אם.סי הצליחו לעשות אוסף מבריק - אספו את החידושים הכושלים ביותר לכדי אוסף אחד. בהפוך על הפוך זה יכל להיות אוסף מבריק, אבל בקונסטלציה שתמי שכנאי התכוונה אליה - מדובר בכישלון מהדהד. הצרכנים לא התפתו לחידושים המוזרים האלו (רק תשמעו את הביצוע של פיירמאסטר ל-Mad World של טירז פור פירז, נראה לי החידוש הרע בהיסטוריה ותבינו) והאוסף כשל גם בחנויות. בקטנוע אין לי מושג מי זכה.
ערך אספני: 10 ש"חמדוע? מפני שעם כל כמויות החידושים שהציפו אותנו בניינטיז, באן.אם.סי בחרו לעשות אוסף עם 13 חידושים שאף אחד לא שמע עליהם! אני אסביר משהו - בדרך כלל חידושים הם קיצור דרך. אופציה קלה לאומן ליצור להיט, בלי להשקיע הרבה מחשבה. לכן מוזר למצוא כאן 13 שירים, שעשו את קיצור הדרך הזה, אבל כשלו לחלוטין במצעדים. במובן הזה, באן.אם.סי הצליחו לעשות אוסף מבריק - אספו את החידושים הכושלים ביותר לכדי אוסף אחד. בהפוך על הפוך זה יכל להיות אוסף מבריק, אבל בקונסטלציה שתמי שכנאי התכוונה אליה - מדובר בכישלון מהדהד. הצרכנים לא התפתו לחידושים המוזרים האלו (רק תשמעו את הביצוע של פיירמאסטר ל-Mad World של טירז פור פירז, נראה לי החידוש הרע בהיסטוריה ותבינו) והאוסף כשל גם בחנויות. בקטנוע אין לי מושג מי זכה.
ציון: 2
היוצא דופן הוא הקטע הפותח שכן היה להיט טופ 40 בכמה מדינות כולל גרמניה וגם קיבל כמה השמעות ברדיו הישראלי. אם מישהו קנה את האוסף הזה, זה כנראה בגלל הקטע הזה
השבמחקאשכרה אחד האוספים ההזויים ואני זוכר אפילו שרכשתי אותו ב5 שקלים,אני חושב שאני יודע מה היה אמור להיות הקונספט,מה שעשו באן אם סי-הם פשוט לקחו הרכבי יורודאנס ו/או מפיקי יורודאנס תחת הרכבים עלומים שהיו במקרה חתומים ומיוצגים בארץ ע"י אן אם סי,ובשנה שבה יצא האוסף הופיעו חידושים כאלה מכמה הרכבים ואז צץ בראשם העניין של עריכת אוסף כזה למרות שהוא באמת גרוע ביותר....
השבמחקדרך אגב,אני מכיר את כל ההרכבים באוסף וכמה מהם אפילו היו להיטים לא רעים ודי מצליחים במצעד הסינגלים המרכזי בגרמניה
אני קצת חולק על קודמיי וגם על אבי.
השבמחקבתור חייל אני זוכר איך התרגשתי לשמוע ברשת ג' קטעים מתוך האוסף בתכניתו של יורם ואזאנא, וחיכיתי ליציאה הקרובה כדי לרוכשו, ואכן כך היה.
עד היום הוא בספריה שלי ונכון לאותה תקופה הוא היה חדשני ומאוד חיבבתי את רוב הקטעים שם.
את הביצוע של Ladies night אני מנגן עד היום אחרי חופות כשהקהל נכנס לאולם ומקבל אווירת גרוב כיפית וזז בקצב.
על Fresh אני יכול לרשום ספר שלם, אולי ה-ביצוע שגרם לי להיות דיג'יי ולרצות לנגן מוסיקה להמונים.
לא הכל מושלם, אבל אחד הקטעים שסגרתי איתם עשרות מסיבות לפנות בוקר היה Hit the road jack
האוסף הזה מראה פן נוסף באופי המדהים של יורם ואזאנא, שלא היה צד בעריכת האוסף, ובכלל עבד בחברת תקליטים מתחרה, ולמרות זאת הוא פירגן בטירוף, ורק בזכותו נחשפתי ללא מעט קטעים באוסף הזה.
אלבו
יורם ואזאנה גדול, ללא ספק
השבמחק