יום חמישי, 9 בפברואר 2012

Top Pop 95 vol. 2


שם האוסף: Top Pop 95 vol. 2

חברת תקליטים: פונוקול

שנה: אפריל, 1995

עריכה: אורן קריסטל, אמיר כהן ורוברט גיטלמן

הפקה: אורן קריסטל, הדס שליסל, שירה שליט ורוברט גיטלמן

מק"ט: 2020-2

רשימת שירים:
1 Corona - Baby Baby (Lee Marrow Radio Mix)
2 Mimosa - It's So Cool
3 Tony Di Bart - Why Did Ya (7" Radio)
4 Mo-Do - Gema Tanzen (Radio Mix)
5 Molella - Originale-Radicale-Musicale (Live Mix)
6 2 Brothers on the 4th Floor - Fly (Trough The Starry Night)
7 Double Dare - I Believe (Dance Remix Edit) (feat. Yvonne F)
8 פישנזון - Feel The Rhythm (Vocal Radio Mix)
9 Primax - Sound The Alarm (Girled Out To The Max Radio Mix) (feat. Kimberly)
10 Face the Bass - Pop That Pussy (feat. Mr. Nik)
11 Ice MC - Megamix (Short Version)
12 Cappella - Don't Be Proud (CCQT Mix Edit)
13 Marco Polo - Living For Fantasy (Radio Version)
14 Yaki-Da - Pride Of Africa (Radio Version)
15 Dominica - Gotta Let You Go (Radio Edit)
16 West Stream
- Steppin' Out (Run Mix Run)
17 Ramirez -
Baraonda (Single Cut)

עטיפה: פונוקול החליפו את העטיפה והפעם הביאו את אילת אביב שעשתה משהו ממש סתמי. החלק הבא של הסדרה יהיה בדיוק אותה העטיפה בשינוי צבעים. לא מעורר השראה, כרגיל. ציון עיצוב: 3

ביקורת ורקע: לא נגמרת הסדרה הזאת. לא שאני מתלונן, אבל היו לנו כאן המון טופופים ולמען האמת יש עוד איזה 10 בדרך, כך שהאתר הזה לא הולך לשום מקום בזמן הקרוב...
בכל מקרה, שלושה חודשים אחרי "95 חלק 1", שהיה אחד הפרקים החלשים בסדרה כולה, פונוקול חזרו עם חלק 2 לשנה, שהיה חביב מינוס. הוא נפתח בלהיט הבין לאומי הענק של קורונה, ממשיך ליציאה המוצלחת של מימוזה (שהיה להיט, פחות או יותר, רק בישראל) ומשמה מועד ליותר מדי קטעי יורודאנס איטלקיים (סך הכל 13 מתוך 17 הקטעים כאן). חלק מהקטעים האלו נשמעים ממש טוב, אבל אחרי שנתיים-שלוש בהם האיטלקים שלטו בסצינת הדאנס העולמית, חלה דעיכה במעמדם והחבר'ה הפסיקו להצליח. רק צריך להאזין לקטע של קאפלה, שנדחף לרצועה 12 באוסף הזה, כדי להבין עד כמה נפלו גיבורי הסצינה.
עדיין, יש כאן כל מני קטעים מעניינים, שנחמד להזכר בהם, בעיקר היציאה ה"קופסת הלהיטימית" של Primax בקטע הכובש עם המשפט האלמותי "Nice Ass Honey, Same it's on Your Shoulder". בנות, להשתמש בפעם הבאה שמתחילים אתכן עם משפט עלוב!

ערך אספני: 10 ש"ח

ציון: 6

4 תגובות:

  1. יואו , שתבין היה לי את הדיסק הזה בקסטה .. מתי אתה מצרף לינק להורדה ? פליז ? (אורי בן שחר( ותודה שבחרת להתעלם לגמרי ממה שהגבתי לך בפייס :)

    השבמחק
  2. ביום שאמצע לינק, אשמח לתת לו קישור..

    השבמחק
  3. אני דווקא מאוד אהבתי את החלק הזה, לכל חובב יורודאנס אני חושב שהיה לו הרבה מה למצוא. הפייבוריט שלי הוא קטע 13 !

    השבמחק
  4. אגב אני לא מסכים שההרכב הגרמני cappella היה בדעיכה, אולי שנת 95 לא היתה השנה המוצלחת שלהם, אבל שנה אחרי cappella הוציאה את הלהיט הענק turn in up and down משנת 1996, שהוא לדעתי גם אחד היפים שלהם. אחרי הלהיט הזה שבהחלט הוא הלהיט הגדול האחרון שההרכב הגרמני הוציא, ומאז 1996 הם באמת דעחו ולא שמעו מהם ולא היה מהם שום זכר עד היום.
    נשארנו רק עם הנוסטאלגיה של עוד הרכב יורודנס מצליח כמו masterboy הגדולים ואת maxx, הרכב גרמני שהצליח תקופה קצרה מאד, וכמוהם רבים.
    אחד הסיבות לדעיכתם ולצמצום פופולאריות היורודאס היתה שבסוף שנות ה90׳ נכנס ז׳אנר מוזיקה חדש שלמעשה החליף את את היודאנס וזהו מוזיקת המועדונים, clubbing שזה למעשה תת ז׳אנר ממוזיקת הטראנס ששילבה גם רמיקסים אם גם שילוב של שירה, לדוגמה השיר של אליס דיג׳אי batter the alone. זהו אותו ז׳אנר שהיתפטח במסיבות של איביזה 99 שציינה את המעבר בין הדאנס לclubbing mixes,. זוהי סצינה אדירה שפרחה בתקופה של המילניום, סוף הניינטיז והמשיחה גם לשנות האלפיים. באותה תקופה פרחו רוב הdj's המפורסמים והגדולים בעולם, כמו טייסטו, Paul van dyk, armain van buren, baleric bil, ועוד.
     

    השבמחק