יום רביעי, 10 באפריל 2013

Kinky Love 3




שם האוסף: Kinky Love 3

חברת תקליטים: אן.אם.סי

שנה: 2001

עורכים: איריס אביטל ועוזי פרויס

הפקה: אלון פיקלר ואליסון מאייר

מק"ט: 20551-2

רשימת שירים:
1. Coldplay - Trouble
2. Travis - Why Does It Always Rain On Me
3. Supergrass - Moving
4. Hooverphonic - Mad About You
5. Air - Playground Love
6. Goldfrapp - Utopia
7. Moby - Why Does My Heart Feel So Bad?
8. Radiohead - How To Disappear Completely
9. The Twilight Singers - King Only
10. Doves - The Man Who Told Everthing
11. Mercury Rev - Godess On Hiway
12. Aimee Mann - Save Me
13. Helicopter Girl - Escape Cloud
14. Suede - Everything Will Flow (הופעה אקוסטית בגלי צהל)
15. Sinead O'connor - Streets of London
16. Sparklehorse - Wish You Were Here (feat. Thom Yorke)

עטיפה: עיצוב מעניין של קובי פרנקו. יש כאן כל מני איורים של פטריות, אם רמיזות מניות דרך הפטריות (!). בפנים יש גם דיסקוגרפיות מלאות של האמנים באוסף, כולל תמונות האלבום האחרון. מעניין, בקטע טוב. ציון עיצוב: 8

ביקורת: שלוש שנים לקח לאן.אם.סי להוציא את החלק השלישי של "קינקי לאב", אני לא יודע למה זה לקח להם כל כך הרבה זמן. עם הקטלוגים של חברות התקליטים סוני, EMI, דומינו ו-PIAS שהם החזיקו באותם הימים, הם יכלו למלא אוסף ברמה כזאת כל משהו כמו חצי שנה. בכל מקרה, הם לא עשו זאת ואני חושב שהזמן שעבר בין חלק 2 ל-3 גרם למותג העולה "קינקי לאב" לדעוך, שלא לומר למות. הזמן הזה שעבר גם ממש לא עזר לאוסף מסחרית ולמרות שברמתו ובעיצובו הוא היה טוב, הוא הצליח הרבה פחות משני הפרקים הראשונים, שנחשבים למכוננים בתרבות האוספים הישראלית.
חלק 3 ערוך בדומה לשני הפרקים הראשונים. יש כאן הרבה להיטי אלטרנטיבה מיינסטרימיים, כמה מהם להיטים ענקיים. כמעט כל השירים כאן חובקו על ידי גלגלצ, אז הכח החזק ביותר בתעשיית המוסיקה המקומית, אבל למרות זאת, גם זה לא ממש עזר לאוסף. בתקופה ההיא התחיל להסתבר לחברות התקליטים שלמרות שגלגלצ מכתיבה את סדר היום המוסיקלי בארץ, התרבות שהיא מנחילה היא לא תרבות לצרכני מוסיקה, היא תרבות לאנשים ששומעים את המוסיקה שלהם ברקע.
לראייה, גם הד ארצי וגם הליקון ניסו להוציא בתקופה הזאת אוספים ברוח גלגלצ והסופ"ש הרגוע שלה, גם הן נכשלו עם זה. במקביל, הציבור הצעיר שחיפש להיטים וחיפש להיות מחובר, הצביע נגד גלגלצ ברגליים וחיפש את מקורות הבידור המוסקליים שלו במקומות אחרים. כך, למרות שגלגלצ טחנה קולדפליי, טראביס ורדיוהד והתעלמה כמעט לחלוטין מבריטני, ג'יי לו וכריסטינה, שלושת האחרונות בכל זאת הפכו לכוכבות ענקיות עם להיטים עצומים בישראל. המקורות של הצעירים היו בעיקר האינטרנט, שבניגוד לוידאו, הצליח להרוג בישראל את כוכב הרדיו. כשהאינטרנט באמת הפך למהיר ועם הרבה אינפורמציה מוסיקלית זמינה, פתאום כבר לא היה צריך את התקשורת המקומית כדי להתעדכן וכשזה קרה, הבולדוזר שנקרא גלגלצ פתאום הפך ללא כל כך מאיים, שלא לומר - לא רלוונטי.

ערך אספני: זה יכל להיות עוד אוסף חסר ערך שיצא בארץ, אבל הגרסה החיה של השיר של סווייד, שהוקלטה באולפן של גלי צהל, נחשבת לנדירה מאוד ואספני סווייד מכל העולם מחפשים בגלל זה את האוסף הזה. 20-30 דולרים, אם כך.

ציון: 8

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה