יום שישי, 7 באוקטובר 2011

Hit Box 6


שם האוסף: Hit Box 6

תת כותרת: "הייפר הייפר" - להיט הריקודים מס' 1 ועוד 17 להיטי פיצוץ!!!

חברת תקליטים: אן.אם.סי

שנה: אוקטובר, 1994

עריכה: משה מורד, ליאור סולימן, עוזי פרויס, דוריס גולדמן וארז פרי

הפקה: אליסון מאייר, משה מורד, ליאור סולימן, עוזי פרויס, דוריס גולדמן וארז פרי

מק"ט: 20133-2

רשימת שירים:
1 Scooter - Hyper Hyper
2 Scotlands, The - On The Mountain Of Highlands (Single Version)
3 Reel 2 Real - Can You Feel It? (Erick 'More' Radio Edit) (feat. The Mad Stuntman)
4 Maxx - You Can Get It (Airplay Mix)
5 Erasure - Run To The Sun (The Simon + Diamond Bhangra Remix)
6 Gate to Africa - Yuwaja (Yuwaja 7'' Mix) (feat. Sally Kaniaru)
7 TN'T Party Zone - Das Omen (Teil 1) '94 (TN'T Radio Edit)
8 Magic Affair - In The Middle Of The Night (Single Edit)
9 Jam and Spoon - Find Me (Odyssey To Anyoona) (Radio Mix) (feat. Plavka)
10 Pharao -
I Show You Secrets (Video Vision)
11 Interactive - Forever Young (Radio Edit)
12 E-Rotic - Max Don't Have Sex With Your Ex (Radio Edit)
13 Intermission -
Give Peace A Chance (Single Mix) (feat. Lori Glori)
14 Blondie - Atomic (Diddy's Edit)
15 B.G. The Prince of Rap -
Rock A Bit (Radio Edit)
16
Absolutely Fabulous - Absolutely Fabulous (7" Mix)
17 Shampoo - Trouble
18 Stone-Age -
(Meet) The Flintstones (Dance Version - Radio Version) (feat. Linda Jo)

עטיפה: אחרי חמש עטיפות מצועצעות משהו, באן.אם.סי החליטו לקחת את העטיפות של הסדרה לכיוון הרבה יותר סולידי ומינימליסטי. המעצב שנבחר לכך הוא יהודה דרי, שעשה עטיפה פשוטה ונעימה לעין. לא עטיפה מבריקה, אבל לפחות היא לא מזעזעת (במובן השלילי), כפי שהתרגלנו לקבל מאן.אם.סי באותם הימים. ציון עיצוב: 7

ביקורת ורקע: פרק רביעי של היטבוקס לשנת 1994 וחלק שישי בסך הכל של הסדרה. את החצים שלי כלפי הסדרה אני מפנה כל הזמן, אבל כל הביקורת שלי היא גם באיזשהו מקום עניין של טעם וריח. בראש המחלקה הבין לאומית של אן.אם.סי עמד באותה תקופה משה מורד, שהאוריינטציה שלו באותם הימים היתה לכיוון היורודאנס הגרמני ובעל המאה הוא במקרה של חברות התקליטים מעצב הדעה.
אני בטוח שלמורד ולחבריו למחלקה הבין לאומית ב-NMC היו לא מעט תכתיבים ודרישות ממנהלים ומחברות תקליטים בחו"ל לדחוף ולקדם אמני מיינסטרים ובאיזשהו מקום אנשי המחלקה הבין לאומית של החברה היו צריכים להלך בין הטיפות ולנסות לרצות את כל גורמי ההשפעה שלחצו עליהם. בגלל זה, בסדרת "היטבוקס", שהיא ללא ספק סדרה של מוסיקת יורודאנס, נכנסו לא מעט להיטי רוק ופופ שנראים לא קשורים לרוח הכללית של הסדרה. זה קרה בכל פרק שלה. פה נכנס איזה קטע של דפש מוד, שם קטע של סווייד, פתאום דוראן דוראן נדחפו לפרק ולפתע אליסון מוייה הפציעה באחר. אני חושב שחוץ מבחלק 5, שהוא דאנסי לחלוטין, בכל פרק הפציעה הדרישה הזאת שנכפתה מלמעלה להכניס קטע לא קשור - בחלק 6 זה היה הקטע הפּאנקי של צמד הבנות הבריטי שמפו.
למרות כל אלו - ההשפעה של ז'אנר היורודאנס הגרמני התעצמה מפרק לפרק ובחלק 6 אני חושב שהיא הגיעה לשיאה. מתוך 18 הקטעים כאן, 13 הם בהפקה גרמנית, כשאת חמשת האחרים מאיישים ארבעה קטעים בריטים ואחד אמריקאי. אני לא חושב שאפילו בגרמניה יצאו אוספי להיטים עם מינון כל כך גבוה של קטעים מקומיים באותה תקופה.
סדרת היטבוקס המשיכה בשלה לעוד שנה וחצי, עם אותה הגישה. המון יורו ופה ושם להיטי מיינסטרים, שכאילו נכפו עליה. האם זה היה חכם או שהיה עדיף לאן.אם.סי לעשות סדרות הרבה יותר פופיות כמו הסדרות "היטמן" של הד ארצי ו"היטליסט" של הליקון? התשובה היא שכנראה היה עדיף להם ליצור שתי סדרות. אחת ליורו ואחת לפופ. אני לא יכול לענות על השאלה למה הם לא עשו זאת, אבל אני יכול לשער שאו שהם לא היו מספיק מקצוענים ומבריקים, או שזה מה שהם האמינו בו.

ערך אספני: 20 ש"ח

ציון: 6

תגובה 1:

  1. וואו כמה רציתי את השמות של השירים ועוד יש הורדה !!!
    וואו מזה תודה יש לי אותו בקלטת אבל אין לי טייפ
    אז עכשיו יש לי את השירים באם פי 3 :)

    השבמחק