יום רביעי, 5 בינואר 2011

Eighties Energy


שם האוסף: 80s Energy

חברת תקליטים: מלודיה תקליטים בע"מ

שנה: 1996

עורך: ישראל פיכמן

מק"ט: M.R. 1002

רשימת שירים:
1 Lorraine McKane - Let The Night Take The Blame (Extended Mix)
2 Lime - Unexpected Lovers (Orginal 12" Version)
3 Sheryl Lee Ralph - In The Evening (Original 12" Version)
4 Marsha Raven - Catch Me (Extended Mix)
5 Nick Kamen - Each Time You Break My Heart (Dance Mix)
6 Hazell Dean - They Sat It's Gonna Rain (Indian Summer Mix)
7 Evelyn Thomas - High Energy (Extended Mix)
8 Angie Gold - Eat You Up
9 Miquel Brown - So Many Men So Little Time (Extended Mix)
10 Energy Megamix (Mix By Doron Kosowski)

עטיפה: עבודה של חברה או מישהו שנקרא "דיגיטל פוטושופ" וכך זה גם נראה - עבודה רעה שפוטושופ עשה בצורה אוטומטית. ציון עיצוב: 3

ביקורת ורקע: לפני שאני מתחיל, אני חייב להתוודות - אף פעם לא הייתי בחנות התקליטים "ג'ינג'י" בבת ים. אני לא משוכנע אם אי פעם בכלל הייתי בבת ים, אבל זה לא ממש משנה. ג'ינג'י היא אגדה ישראלית שכל תקליטן ישראלי שמע עליה. החנות, בבעלותו של הצלם ישראל "ג'ינג'י" פיכמן, היתה מהחלוצות בתחום יבוא תקליט ה-12 אינץ' לתקליטנים בשלהי שנות השמונים. באייטיז החנות עדיין התמחתה ביורופופ, עם בוא הניינטיז היא התרחבה להאוס ולטראנס, בתחום השני זאת היתה החנות הראשונה בישראל שמביאה מוסיקה בסגנון החדשני. כחנות כזאת, עוד באייטיז היא שינתה את פני המועדונים בישראל. עם היבוא שלה של מוסיקת מועדונים חדשה מאירופה, ג'ינג'י שברה את המונופול של חברות התקליטים המקומיות, תוך כדי שהיא תורמת ליצירת שיח חדש במועדונים ובשינוי בתפיסות הציבור לגבי מוסיקת ריקודים.
כמו במודל של חנויות בחו"ל, כמו Rough Trade ו-Black Market International, או החנות הירושלמית IMP, גם ג'ינג'י פיכמן למד את השוק מעולה והחליט להתרחב בפועלו ולהשתדרג לחברת תקליטים. החברה שג'ינג'י הקים נוסדה ב-1993, נקראה במקור B.M.I והיא התמחתה באוספי טראנס. B.M.I הוציאו סדרה של אוספי טראנס שנקראו "Trance Mix" ושכללו אומנים מקומיים לצד קטעים שעליהם הם קיבלו את הזכויות מחברות באירופה. בתקופה הזאת עבדתי ברשת ג' ויצא לי להכיר את ג'ינג'י לראשונה, כשהוא ניסה לקדם את אומניו בתכניות התחנה. בשיחות עמו התגלה לי איש נעים, אוהב מוסיקה אמיתי ורציני.
שנתיים אחרי הווסדה החברה שינתה את שמה ל"מלודיה רקורדס", התמקמה ברחוב דיזנגוף בתל אביב והמשיכה בפועלה כחברת טראנס, בסך הכל מצליחה. בסופו של דבר החברה הפסיקה לפעול ב-1999, כשברזומה שלהם 14 אלבומים, כולם חוץ מאחד, אוספים.
בין כל אלבומי הטראנס האלו ישנו גם אוסף אחד יוצא דופן, "אייטיז אנרג'י" שיצא בשנת 1996 והתמחה בהיי אנרג'י, איטלו דיסקו ויורופופ. האוסף, שכולל כולו גרסאות 12 אינצ'ים ארוכות, הוא תולדה של הבנתו של ג'ינג'י בתחום, מימי החנות בשנות השמונים. האוסף כולל המון קטעים בגרסאות שנרכשו בכמויות על ידי תקליטנים באייטיז וכיכבו במועדוני ישראל. הקטעים נרכשו מחברות אינדי שונות ברחבי אירופה (מלבד קטע אחד, של ניק קיימן, שהתקבל מהרפרטואר של הד ארצי), ערוכים טוב ובסיום האוסף גם מככב מגה-מיקס של כולם ביחד של תקליטן הטראנס הישראלי דורון קוסובסקי.
למרות שזהו אוסף ממש טוב, יחיד בתחום האיטלו שיצא בארץ, הוא נחל כישלון חרוץ. הסיבות לכך הן שבתקופה שהוא יצא תקליטנים חיפשו מוסיקה אחרת וחובבי האייטיז רכשו אוספים עם אפיל הרבה יותר מיינסטרימי. הכישלון שלו החזיר את מלודיה להתעסק בתחום הטראנס בשנים הבאות, עד לדעיכת החברה בסוף העשור.
אחרי שמלודיה הפסיקה לפעול, ג'ינג'י פיכמן חזר לתחום הצילום והוא הפך לצלם טבע מוערך ומצליח בישראל. בנובמבר 2010, בזמן שפיכמן צילם טבע באיזור הצפון, הוא לקה בדום לב ונפטר בגיל 60. בהספדים הרבים להם הוא זכה בתקשורת ובאינטרנט הרבו לציין את חשיבותו כצלם, כשבשום מקום כמעט לא מוזכרת תרומתו לתרבות המועדונים, הפופ, התקליטנים והטראנס בישראל.
ישראל "ג'ינג'י" פיכמן, ריספקט גדול על פועלך. אתה אחד הגדולים והחשובים ולא נשכח אותך.

ערך אספני: 10 ש"ח

ציון: 8

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה