יום רביעי, 20 באוקטובר 2010

Supermix 5


שם האוסף
: Supermix 5
חברת תקליטים: CBS/ אן.אם.סי

שנה: 1990

עורך: משה מורד. מיקס בין השירים על ידי יורם ואזאנא

מק"ט: 466636-1

רשימת שירים:
- צד א'
1 Martika - I Feel the Earth Move
2 Pedro Ramon - Te Quiero (Esta Loca)
3 Erasure - Supernature
4 Annie Amazulu - Sugar Sugar (12" Mix)
5 Boney M - Everybody Wants to Dance Like Josephine Baker
6 Lonnie Gordon - Happenin' All Over Again
- צד ב'
1 Jeff Wayne - The Eve of the War (Ben Liebrand Remix)
2 M.C. Sar and the Real McCoy - Pump Up the Jam (Original Rap Version)
3 Steve and Renee - Shake it Up
4 Krazy House - Krazy House
5 Jive Bunny and the Mastermixers - Let's Party

עטיפה: אלי שמש אייר בחור רוקד. את הטאצ'ים של העיצוב עשתה אורנה דורון-גבריאל. נראה קצת ברייקדאנס, אבל בסך הכל לא נורא. ציון עיצוב: 6

ביקורת ורקע: למרות שבשנות השמונים לחברת CBS (שהפכה אחר-כך לאן.אם.סי) היה את הרפרטואר הלועזי הטוב בארץ, בתחום האוספים הם פגרו אחרי החברות האחרות. בהתחלה הד ארצי הראתה להם אבק עם סדרת "מקסימום", אחר כך פונוקול טרפה את הקלפים עם סדרת "טופ פופ". בכל זאת היה משהו ב-CBS, משהו כמעט חלוצי. בעוד הד ארצי, הליקון ופונוקול יצרו אוספים שמבוססים בעיקר על פופ המיינסטרים, ב-CBS הסתכלו על רחבות הריקודים וב-1986 השיקו את סדרת הקלאבינג הראשונה בישראל ה"יורופרייד". הסדרה היתה, כשמה, מבוססת על ז'אנר היורופופ, אותו סגנון סינתי-קיטשי ששלט במועדונים באמצע האייטיז. הסדרה היתה הצלחה אדירה ויצאו לה עשרה חלקים, אבל שלוש שנים אחרי הולדתה הטון ברחבות השתנה מיורו להאוס וב-CBS הבינו את המגמה והשיקו סדרת המשך ברוח תקליטני התקופה - "סופרמיקס".
על העטיפה של "סופרמיקס 1" מצויין למעשה שזה גם "יורופרייד 11". ההקשר היה ברור, המעבר היה חלק ו"סופרמיקס" לא אכזבה וארבעת הפרקים שיצאו לסדרה ב-1989 היו להצלחה אדירה. הרעיון היה פשוט. משה מורד בחר בעיקר קטעי האוס מצליחים, ביחד עם כמה להיטי פופ מצעדים מהרפרטואר של CBS והדיג'יי המוכשר יורם ואזאנא חיבר אותם במיקס. הסדרה עשתה מעבר יפה לניינטיז ולמעשה היתה אחת הסדרות הבולטות בארץ, עד שהיורודאנס התחיל להשתלט על המצעדים, אז אן.אם.סי השיקו את הסדרה המתאימה "היט בוקס".
"סופרמיקס 5" הוא החלק הראשון שיצא לסדרה בשנות התשעים והוא למעשה החלק החלש הראשון שיצא לסדרה. הוא יצא בתקופה של-CBS לא היו המון להיטים ומ-11 הרצועות בו, רק 3 היו שלאגרים. בהתאם לבחירה הלא אטרקטיבית בשירים היו המכירות החלשות של האוסף, אבל זה לא היה הסוף. עד 1992 יצאו עוד שבעה פרקים לסדרה, כמה מהם הם מהאוספים הטובים שיצאו בארץ.

האוסף סוקר באדיבות החנות גלי תקליטי-ם

ערך אספני: 10 ש"ח

ציון: 5

להורדהhttp://www.mediafire.com/file/atrfw5rtizrayk8/Supermix_5.rar

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה