יום חמישי, 16 בספטמבר 2010

Hit List '97


שם האוסף: Hit List '97

חברת תקליטים: הליקון

תאריך יציאה: 17.12.97

עורך: אבי מאור

מק"ט: 9234-2

רשימת שירים:
1 Spice Girls - Spice up your life
2 Hanson - Where's the love
3 Backstreet Boys - Everybody
4 The Rolling Stones - Anybody seen my baby
5 Texas - Black eyed boy
6 Janet feat Q-Tip & Joni Mitchell - Got til it's gone
7 Coolio feat 40 Thevz - C U when u get there
8 The Brand New Heavies - You've got a Friend
9 Lighthouse Family - Raincloud
10 LL Cool J - Phenomenon
11 Bellini - Samba de Jeneiro
12 Jon Bon Jovi - Midnight in Chelsea
13 Faith No More - Stripsearch
14 Boyzone - Baby can I hold you
15 Morrissey - Alma matters
16 Duran Duran - Out of my mind
17 Echo & The Bunnymen - Nothing lasts forever
18 R. Kelly - I believe I can fly
19 George Michael - You have been loved

עטיפה: מיחזור של היטליסט 5, עם שינוי קל בצבעים. קונספט שהתקבל בתחילת הניינטיז, אבל לא ממש היה במקום בסוף העשור. ציון עיצוב: 2

ביקורת ורקע: רוב האנשים שומעים תכנית רדיו, או מקשיבים לאוסף, ופשוט נהנים להאזין למוסיקה, לא ממש חושבים מי עומד מאחוריה, מי העורכים שבחרו את השירים. האמת היא שבישראל נותנים להם הרבה כבוד ומי כמוני, שהיה עורך רדיו וגם ערך כמה אוספים, יודע את זה. העורכים תמיד זוכים לקרדיט בולט, הכי בולט שרק אפשר. זה נראה לכם טבעי, אבל לא בכל מקום זה כך. נסו למצוא על אוספים בריטיים מי העורך ורק במתי מעט תמצאו. הקשיבו לתכניות רדיו של ה-BBC ותשכחו מקרדיט העורך. הגישה של הבריטים זה שהמוסיקה היא מעל הכל, אבל במקרה הספציפי הזה, אני חושב שדווקא הגישה הישראלית שמפרגנת לאנשי התעשייה שמסביב היא הנכונה.
למה אני מספר את כל זה? טוב, אתם יודעים, לגבי כל אוסף כאן אני מציין מי חברת התקליטים שעומדת מאחוריו, מי העורכים, המעצבים, האנשים שעמלו קשה כדי שזה יקרה. כמובן שיש עוד. יחצ"נים, אשני מחלקות משפטיות, אנשי הפקה וסאונד, אנשי אישורים לקבלת זכויות מחו"ל, מזכירות, מנהלים ועוד ועוד. לצערי, לא את כולם אני מציין, למרות שחלקם מקבלים קרדיט באוספים בארץ. בכל מקרה, כל הריספקט לכם, האנשים מאחורי הקלעים.
בדרך כלל, כשאני רואה שם שעומד מאחורי אוסף, אני יכול לדעת מראש מה יהיה טיב האוסף. אבי מאור, לדוגמה, שעומד מאחורי האוסף "היט ליסט 97'", הוא איש שכל מה שהוא נוגע בו יוצא טוב. עוד מימיו בשלהי שנות השמונים, כאיש יחסי ציבור והפקה בפונוקול, ועד היום, כמנהל המחלקה הבין לאומית של הליקון, האיש יודע מה הוא עושה.
"היט ליסט 97'" הוא כמובן דוגמה לכך. בפרק השישי של הסדרה היא עברה מטמורפוזה קלה. קודם כל, היא הפסיקה לעבוד לפי מספרים והחלה לפעול לפי שנים. כמו כן, הפרק הזה הודפס על ידי הליקון בלבד, אחרי שכל הפרקים מאז השני הודפסו בשיתוף עם הד ארצי. הסיבה לכך היא, כנראה, שהליקון לא הזדקקה עוד להד ארצי. היו לה מספיק להיטים באותה התקופה על מנת לנפק אוספים טובים בכוחות עצמה. זה מדהים. יש כאן 19 שירים, כולם להיטים, כולם עדיין נשמעים טוב. יש כאן גיוון סגנוני אדיר וגם סיומת מרגשת, עם כמה כוכבי אייטיז בריטים בקאמבקים היפים שלהם - מוריסי, דוראן דוראן, אקו והבאנימן וג'ורג' מייקל. רק אר קלי נתקע שם קצת בסוף, אבל נסלח לאבי מאור ולכל העוסקים במלאכה מהליקון, כי בסך הכל הם הביאו לנו עוד אוסף מעולה.

ערך אספני: 5 ש"ח

ציון: 8

להורדה: http://www.megaupload.com/?d=P1JI6LPD

תגובה 1:

  1. Link להורדה למי שחפץ:
    http://www.4shared.com/rar/6Ktud5hx/VA-_1997__Hit_List_97_VGQ.html

    Megaupload...זוכר שפעם היה אתר כזה? ממש היסטוריה...
    ובנימה אחרת, אוסף בהחלט מרשים ומעורר הרבה זכרונות. זאת הייתה תקופה שראיתי הרבה MTV (מי היה מאמין שהוא יוחלף באחד מקומי אחרי 13 שנים) והרבה מהשירים באוסף אני מכיר וזוכר כי ראיתי את הקליפים שלהם (והשיר של R. Kelly מהסרט Space Jam). גם באותה תקופה ההורים שלי עשו שיפוצים בבית וכתוצאה מכך הרבה דיסקים הלכו לאיבוד (אבל רובם נמצאו שוב במהלך השנים).
    אני חייב לציין לשבח את השיבוץ של Faith No More שנותן Boost רציני לאוסף! בכלל האלבום של Faith שיצא באותה שנה היה קטלני, כיאה לאחרון חביב.

    השבמחק