יום רביעי, 31 בינואר 2018

קולנוע אלנבי 58 - Volume 1



שם האוסף: קולנוע אלנבי 58 - Volume 1

תת כותרת: In the Mix By Choopie and Jez

חברת תקליטים: אגנוזיה/ BNE

שנה: אוקטובר, 1996

עורכים: צ'ופי וג'ז אנסל

הפקה: אבי יוסף, צ'ופי, ג'ז אנסל, אביחי אביגיל, אלי שרגורדסקי

יעוץ אמנותי: אורי שטרק ורל נדל

מק"ט: AGN 07

רשימת שירים:
  1. Bone Machine - Pianic (DJ Set by Choopie and Jez) (7:02)
  2. Aphradan - Spare A Little Time (DJ Set by Choopie and Jez) (6:43)
  3. N.B.G. - Mickey and Mallory (DJ Set by Choopie and Jez) (5:22)
  4. Sadoman - Toy Piano (DJ Set by Choopie and Jez) (2:19)
  5. Disco Freaks, The - Disco Fever (DJ Set by Choopie and Jez) (4:52)
  6. Calvin Stones II - Fonky Muzik (DJ Set by Choopie and Jez) (4:38)
  7. Lonely Guy, The - Saying All That Crap (DJ Set by Choopie and Jez) (4:53)
  8. D/A/C - The Sound Of O.C. (DJ Set by Choopie and Jez) (7:22)
  9. Oshawa - Take Over (DJ Set by Choopie and Jez) (4:14)
  10. Drop Out - Part 4 (DJ Set by Choopie and Jez) (5:12)
  11. Descent - Moonblower (DJ Set by Choopie and Jez) (3:33)
  12. Disco Citizens - Footprint (DJ Set by Choopie and Jez) (6:57)
  13. Rob Rowland - Glocomm (DJ Set by Choopie and Jez) (3:31)
  14. Jez & Choopie - Nobody's In The House Tonight (DJ Set by Choopie and Jez) (7:18)
עיצוב ועטיפה: עבודה של תדהר תמוז וגדי יוחן. שתי לולאות קשורות בגרפיקת תלת מימד ממוחשבת. נראה כמו הזמנה סבירה למסיבת טראנס, בטח לא כמו עטיפה ראויה לאוסף למועדון ענק. ציון עיצוב: 5

ביקורת ורקע: סיקרתי כאן כבר כמה אוספים שנעשו ביחד עם מועדונים שונים, כסוג של פסקולים למתרחש בקלאב ושנשאו את שמם. כאלו היו האוספים של הלמון, האומן 17 וגם הרוקסן. באופן לא מפתיע, גם המועדון החם ביותר בישראל של החצי השנה של הניינטיז, "קולנוע אלנבי 58", יצא בסדרת אוספים משלו.
האוסף של "אלנבי" יצא בחברת אגנוזיה, שהיתה שייכת לתקליטני הבית של המועדון - ג'ז אנסל וצ'ופי (שרון פרוינדליך). אגנוזיה היתה לייבל קטן, שחוץ מלהוציא חומרי קלאב-טראנס מקומיים, גם החתים לארץ כל מני קטעי האוס אירופאיים. הקטעים האלו, כמובן, ממלאים את אוספי המועדון.
התפקיד הזה היה מאוד ריכוזי והיתה לו השפעה מאוד גדולה. תחשבו על זה - ג'ז וצ'ופי לא סתם היו תקליטני הבית. הם היו התקליטנים המפורסמים ביותר בארץ באותה תקופה, שתקלטו במועדון מספר אחד בארץ. בעצם זה שהם היו גם הבעלים של חברת תקליטים, הם יכלו להשתמש בפלטפורמה הזאת כדי לדחוף את החומרים שלהם בצורה יוצאת דופן. והם אכן עשו זאת.
צפיה ברשימת השירים באוסף הראשון של "אלנבי 58", שיצא בסוף 1996, כוללת 14 קטעי האוס, כולם אנונימיים לחלוטין. זה לא במקרה. לאגנוזיה לא היה את האמצעים שהיו לחברות יותר גדולות כדי להגיע לקטעים יותר "גדולים" ואפילו שאגנוזיה חברה ללייבל יותר ממוסד בשביל להוציא את האוסף הזה (ל-BNE), עדיין הם לא הצליחו להביא לכאן שמות מוכרים.
כל זה, לא מנע מהאוסף להצליח. ג'ז, צ'ופי, אגנוזיה ואלנבי 58 עדיין היו כאלו מעצבי דעה חזקים, שאנשים קנו את מה שהם מכרו ללא היסוס. האזנה לאוסף גם חושפת, גם, שלא מדובר בחתול בשק. אמנם אין כאן קטעים מוכרים, אבל אלו קטעים טובים. בהחלט מאפיינים את הקו המוזיקלי של מה שנוגן באותה תקופה במועדון. בטח כשהכל מובא במיקס שנשמע ממש כמו סט חי מאותה התקופה. מבטיח שמי שיאזין לאוסף, יזכה לפלאשבק טוב לימים ההם.
עטיפת הסט של טוני דה ויט באלנבי, שיצאה בבריטניה
אחרי ההצלחה הראשונית בחנויות, באופן מפתיע, שלושה שבועות אחרי צאת האוסף, יצא לו מתחרה שאכל אותו בלי מלח. המתחרה יצא בחברת התקליטים הבריטית החדשה Global Underground. החברה שהוקמה על ידי היזם אנדי הורספילד, התיימרה להוציא סטים של דיג'יים מפורסמים ממועדונים שונים מרחבי העולם. להוצאה הראשונה שלהם, זאת שיצאה בתחילת נובמבר 1996, הם בחרו את הסט של הדיג'יי החם של התקופה - טוני דה ויט, מהתקלוט שלו ב... אלנבי 58. הרליס הזה יצר הדים בעולם והיה להצלחה אדירה. גם בישראל הביטו בהתלהבות על כך שסט ממועדון בתל אביב נבחר לפתוח סדרה שאמורה לתעד את עליית סצינת הקלאב העולמית והדיסק הזה זכה כאן להצלחה יפה מאוד. מול הרליס הזה, ההוצאה של האוסף המקומי של אלנבי נראתה קצת דלה. לא רק שדה ויט היה דיג'יי מוכשר יותר מהדיג'יים המקומיים, גם רשימת השירים באוסף הבריטי היתה הרבה יותר מרשימה. שלא לדבר על ההייפ. 
למזלו של האוסף המקומי, הוא בכל זאת יצא כמה שבועות לפני האוסף הבריטי, כך שהוא הצליח למכור יפה לפני שהמתחרה המפלצתי הגיע למדפים. למרבה השמחה, זה גם לא ייאש את יוצרי האוסף ואחריו, באגנוזיה ובאלנבי הפכו את זה למסורת וכל שנה יצא אוסף חדש למועדון, עד סגירתו ב-1999.

ציון: 8

ערך אספני: 20 ש"ח

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה