יום שישי, 20 במאי 2011

Super Hits 2


שם האוסף: Super Hits 2

תת כותרת: Dance! Rave! Techno! Funky! - 17 להיטים

חברת תקליטים: אן.אם.סי

שנה: ינואר, 1993

עריכה: משה מורד

יעוץ בעריכה: קובי ישראל

מק"ט: 20060-2

רשימת שירים:
1 2 the Core - Have a Nice Day
2 Captain Hollywood Project - More and More
3 Buts - I'm Raving (O Si Nene)
4 Erasure - Who Needs Love (Like That) (Remix)
5 Co.Ro. - Because the Night (feat. Teleesa)
6 Notwork - Broken Wings
7 Farm, The - Don't You Want Me
8 Liberation - Liberation
9 EQ Lazer - Heaven (Techno Mix)
10 EMF - They're Here
11 Die Fantastichen Vier - Die Da!?!
12 Bassheads - Who Can Make Me Feel Good?
13 Tia - Dance to the Music
14 K-Klass - Don't Stop
15 Shabba Ranks - Mr. Loverman (with Chevell Franklin)
16 Go West - Faithful
17 Deep Forest - Sweet Lullaby

עטיפה: קובי ישראל, שיעץ בעריכת האוסף, צילם שתי בובות של טרולים. לטרולים היה קאמבאק באותה תקופה והם היו די אופנתיים כמתנות בתחילת הניינטיז ומשם נראה לי הקשר. ספי מטיוק, המעצב, פיקסל את התמונה והוסיף את הטקסט. העטיפה היא המשך לחלק הראשון של הסדרה, גם עליו כיכב טרול. אף פעם לא הבנתי אם זה בדיחה או שאני פשוט לא מספיק קול כדי לקלוט את המגניבות של העטיפה. תעזרו לי? ציון עיצוב: נזרוק. 7.

ביקורת ורקע: הביקורת הראשונה באתר, אי שם לפני עשרה חודשים, היתה על אוסף די הזוי של אן.אם.סי שנקרא "Super Dance Hits 3" והוא חלק מסדרה הזויה עוד יותר, שכללה שלושה חלקים, כל אחד בעל שם אחר ושונה, כך שהצרכן היה צריך לנחש שזאת סדרה רציפה. פרקי הסדרה נקראו כך:
חלק 1: Hits! Hits! Hits!
חלק 2: Super Hits 2
חלק 3: Super Dance Hits 3
לא יאמן ולא סתם לא יאמן, מפני שבאותה תקופה זאת היתה סדרת הלהיטים המובילה של אן.אם.סי, אז החברה המובילה בישראל עם הרפרטואר הלועזי הטוב ביותר, סדרה שהיא ממש בדיחה. כל זה שם הכל בפרופורציות ומבהיר עד כמה ישראל היתה (ונשארה, כנראה) מדינה לא מתקדמת תרבותית, מדינה שהחלטורה היא היא דרך החיים שלה. כן, אני יודע, מדובר בסך הכל באוסף, אבל אני מאמין שזה משליך להכל. אם חברת התקליטים המובילה בישראל נראית ככה, אז הכל פה פקאקט ולכן זה לא פלא שהרדיו פה נשמע קקה והטלוויזיה בדיחה והעיתונות זבל והמוסיקה המקומית שווה לתחת. אני יכול לקחת את זה יותר רחוק, אבל תסלחו לי. אני לא אכניס פוליטיקה לאתר הזה, למרות שזה ראוי מאוד.
הערה קטנה נוספת, לפני שאני חוזר לחלק 2, שבשבילו התכנסנו, לא סיקרתי עוד את חלק אחד מפני שהוא מאוד נדיר (העטיפה שלו בצד שמאל) ואני אשמח לסקר אותו בעתיד, אם אני אצליח להשיג אותו. בהזדמנות הזאת אני פונה לכל מי שיש אותו וקורא את האתר הזה, בתחנונים לעותק ממנו... ואם כבר, אז גם מי שמחזיק ב"אוסף של יוסף, חלק 1" מתבקש לעזור. זה הכל למען מטרה טובה...
נחזור לאוסף המסוקר, סופר היטס 2. כפי שכבר סיפרתי בביקורת על חלק 3 של הסדרה, הסדרה הזאת הגיעה בין דעיכתה של של סדרת "סופרמיקס" המיתולוגית להולדתה של הסדרה המרכזית של אן.אם.סי בשנות ה-90, "היטבוקס", אותה אתחיל לסקר בקרוב. כמו כל אוספי הלהיטים העדכניים של אן.אם.סי בתקופה, העריכה כאן היא לא הגיונית בעליל, ממש על גבול החלטוריסטי-ביזיוני. באן.אם.סי פשוט אספו את הלהיטים האחרונים שהיו להם ברפרטואר הבין לאומי וחברו אותם לאוסף, בלי יותר מדי הגיון או יצירת רצף שירים שמעיד על חשיבה כלשהי. על פניו, יש כאן פנינים וכל מני שירים שנדיר היה למצוא אז וחלקם נדירים אפילו היום, בעידן האינטרנט. רק שזה לא מספיק. העטיפה הדלה, הזלזול בעריכה, הכנסת השירים שכוללת הכל מהכל היו בגדר הגזמה שהצרכנים לא קנו. הסדרה היתה לכישלון חרוץ ולכן הנסיונות החוזרים למתג אותה בכל פרק מחדש ולהורדתה מהמדפים לחלוטין אחרי רק שלושה פרקים, כל זאת בזמן שהמתחרים מהד ארצי מפציצים בסדרת "היטמן" המופתית. באן.אם.סי קיבלו בראש מהמתחרים באותה התקופה ובצדק.

ערך אספני: 25 ש"ח

ציון: 5

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה