יום חמישי, 5 באוגוסט 2010

Hitman vol. 4 1993


שם האוסף: Hitman vol. 4 1993

חברת תקליטים: הד ארצי/ מעריב לנוער

שנה: 1993

עורכים: אמיר כהן, צ'ארלי סולומון, רן עצמון וקארן רוז

הפקה: צ'רלי סולומון

מק"ט: Arton 19550

רשימת שירים:
1 Haddaway - Life
2 Cappella - U Got 2 Let the Music
3 Take That feat. Lulu - Relight My Fire
4 Kim Wilde - Can't Get Enough of Your Love
5 USURA - Sweat
6 M People - One Night in Heaven
7 DJ Bobo - Keep on Dancing
8 Urban Cookie Collective - Feels Like Heaven
9 Hysterie - Midnight Hour
10 Black Box - Rockin' to the Music
11 4 Non Blondes - What's Up
12 Doobie Brothers - Long Train Runnin' (1993 Remix)
13 Jazzy Jeff and the Fresh Prince - Boom! Shake the Room
14 Jade - Don't Walk Away
15 Ali and Frazier - Uptown Top Ranking
16 Chaka Demus and Pliers - Tease Me
17 Loft - Summer Summer
18 SWV - Right Here (Human Nature Radio Mix)
19 מופע הארנבות של ד"ר קספר - בואי דינה (גרסה אנגלית)

עטיפה: עבודה של שרון מורו. אותו ההיטמן, רק בגוונים חמים. עובר. ציון עיצוב: 7

ביקורת ורקע: הקורבן הגדול ביותר של שוק האוספים הישראלי בניינטיז הוא הצרכן. בעוד ברוב מדינות העולם אוספי להיטים נעשו בשיתוף פעולה נרחב של כל חברות התקליטים, מה שהביא לתמונת מצב רחבה וטובה של הסצינה, בארץ המצב היה אחר, מצב מלחמה. המערכה בשנת 1993 נראתה בערך ככה: שני הצבאות הגדולים - אן.אם.סי והד ארצי- לא דיברו אחד עם השני; הליקון והאחות הקטנה שלה, BNE, היו בשלום עם הד ארצי, אבל בסכסוך עמוק עם פונוקול; IMP היתה שחקן חדש בשכונה, אבל פונוקול ראתה בה איום גדול. הבנתם?
העובדה שקטעים של פונוקול ואן.אם.סי לא הופיעו בהיטמן מנעה ממנו להפוך ל-Now ישראלי. הסדרה הזאת תמיד היתה טובה, אבל הרפרטואר לא תמיד הספיק לאוספים מושלמים. כך, בהיטמן 4 יש המון להיטים בינוניים (כמו הקטע הפותח של האדאוואי!), לפחות חמישה שירים שהם לא להיט בשום פרמטר, ואולי 2-3 להיטי ענק. המצב היה כל כך גרוע, שהד ארצי דחפה בסוף גרסה אנגלית ל"בואי דינה" של הקספרים, שאגב, על פי התרגום לאנגלית נקראים Dr. Kasper's Medicine Show, שזה "המופע הרפואי של ד"ר קספר" ולא מופע הארנבות. רק שתדעו.

ערך אספני: 10 ש"ח

ציון: 6

10 תגובות:

  1. ולמה קים וויילד לעזאזל היא מ-1990? כאילו שחסרים להיטים מ-1993... כן, נכון, זה היה רמיקס דאנס עדכני אבל עדיין לא להיט כזה ענקי שיצדיק הכללה שלו. חוץ מזה מילא אם היו מספיק להיטים שווים שמצדיקים שני אוספים ב-1993, מאחר שלא היו מסתבר שהאוסף יצא רק כדי לדפוק קופון (או להתחרות באוסף מקביל שיצא באותה תקופה עם להיט שהד ארצי לא הצליחו לשים עליו את היד אבל את זה אני כבר לא יודע)

    השבמחק
    תשובות
    1. ישי. אגב בהקשר להודעה שלך שבשנת 1993 לא יצאו די להיטים, ואתה טועה שנת 93 היתה אחד משיאי תקופת היורודאנס, יצאו המון להיטי יורו נדירים, ואני זוכר המון להיטים משנת 93, שאולאי אתה לא מודע בכלל שהם יצאו בשנה הזו, שלדעתי שנה מדהימה בלשון המעטה, בנוסף לגבי הטענתך בתקופה הזו חברות התקליטים כגון הד ארצי, הליקון ואן אם סי נילחמו זה בזה ומה שקרה זה שהם הוציאו המון אוספי פילרים עים 2 או 3 להיטים בהתחלה ואת שאר האוסף דוחפים שירים שלא היו להיטים כלל. ודבר נוסף והכי חשוב בשנות התשעים לא נחשפו הציבור בישראל לכל להיטי היורודאנס שהיה באירופה ואם נחשפו אולאי לא לכל וחברות התקליטים בארץ יבאו להיטי יורו בעיקר מאיטליה ואנגליה. אבל היו המון להיטי יורו גם מגרמניה ומקנדה ומבלגיה ועוד. אבל לא יכלו חברות התקליטים ליבא את כל להיטי היורו שהיו בתקופה, כי היו המון להיטי דאנס גדולים שרבים מהם נדירים מאוד ולא נחשפו לכולם או לרובם. בשנת 93 לדוגמא חברות התקליטים היו בסכסוך רציני בינם לבין עצמם ולא יבאו די להיטים מאירופה ויותר מכך לא נחשפו ללהיטי הדאנס שהיו באותה תקופה, וזה קרה לא רק בשנת93 אלא גם בכל מהלך הנאינטיז. אז הנה עניתי לך על השאלה ואם תרצה חומר על שנת 1993 יש לי בשפע. ואני אומר לך שהיו המון להיטים גדולים בשנה הזו.  

      מחק
    2. בשנת 1993 יכלו להוציא עוד אפילו 2 אוספי היטמן, רק אם היו מנצלים את התקופה הזו שהיא היתה אחד משיאי היורודאנס. הבעיה הגדולה שחברות התקליטים היו עסוקים במלחמה זה עים זה ופחות יבאו להיטים באירופה וגם אים יבאו להיטי יורו זה לא היה מספיק כי רוב להיטי היורו שהיו באותו תקופה חברות התקליטים כנראה לא נחשפו להם, משום שאותם להיטי יורו היו להיטי ענק באירופה וצעדו שם במקומות הראשונים. ואילו בארץ לא היה שום זכר לאותם להיטים אלה. וכאלה היו עוד הרבה. בקיצור שנת 1993 היתה שנה אדירה במוזיקה ובעיקר בדאנס. רק חבל שחברות התקליטים בישראל לא נחשפו לסצנה האדירה שהיתה פעילה באירופה באותה שנה אבל במקום זה הם היו עסוקים במלחמות מי מוציא אוסף יותר מוכר, כדי לדפוק קופה על חשבון הצרכן. דוגמא ללהיטי יורו משנת 1993: never gonna lose yuor love של להקת egma היה ללהיט ענק וכמו in the power of love - phase 2 phase, ו lalene - the best, וגם הלהיט של real McCoy - another night נחשב לקלסיקת יורדאנס, "u96 - love Sees no colour", ״spacelab - kastigo", והרשימה עוד ארוכה ארוכה.

      מחק
    3. אפרופו Kim willd, בהיטמן 4 שמו להיט שלה משנת 1990, אגב, הוא היה להיט גדול באותו שנה וצעד במצעדים באנגליה uk singels chart, וגם בארה״ב. אבל הלהיט לא התאים לאוסף שהוא מן הסתם אוסף להיטים משנת 93. דבר מעיד על עריכה מאוד גרועה ומטעה, אגב לkim willd היה לה להיט מאוד גדול מתוך אלבומה שיצא בשנת 93 "if I can't have you" שהיה ללהיט מאוד גדול שלה שיצא בשנת 1993, ונחשב לאחד מהגדולים שלה, ודווקא הלהיט הזה כן היה מתאים להיטמן 4, משום שהרפרטואר מאותו שנה שהאוסף יצא. ואילו הלהיט שלה שאכן מופיע בהיטמן 4 משנת 1990 היה מתאים אולאי לשים אותו באוסף אחר, כמו היטמן גולד או היטמן מילניום או אוסף להיטים המסכם את להיטי הניינטיז.  

      מחק
  2. הסיפור עם קים וויילד היה ממש יפה. רז ניצן, יום אחד במשרדו, נתקל במקסי סינגל של השיר הזה, שכשל שלוש שנים קודם. הוא ניגן אותו והתלהב בהיסטריה מהשיר. הוא החליט להריץ אותו ברשת ג' ומהר מאוד זה הפך ללהיט. לשאר העולם זה לא הזיז.

    השבמחק
    תשובות
    1. ישי. קים וולד הוציאה עוד כמה להיטים בשנת 1990 כמו שלהיט שלה time וגם במהלך שנות התשעים היא הוציאה עוד להיטים גם בשנת 1993 היא הוציאה להיטים גדולים, היא מאוד הצליחה בנינטיז, קים ווילד הוציאה 3 אלבומים מצליחים בשנות ה90. בשנים 1990, 1993, 1995.

      מחק
    2. הבעיה עם האלבום מהשנה הזאת של קים ויילד, הוא שהם הוציאו שירים שיותר מתאימים ל-1989 ולא לאמצע 1990. חוץ מזה, שהסינגל הזה הגיעל מקום 20 בצרפת ו-MCA החליטה להוציאה סינגל כל פעם בכמה מדינות ולא בכל העולם... שזה לדעתי טיפשי... ו-TIME לא היה להיט בכלל, אפילו שהוא הושמע הרבה ברדיו האנגלי (ויצא רק שם! לא מבין למה...)

      מחק
  3. Link להורדה למי שחפץ:
    http://www.4shared.com/rar/gpUx5l6e/VA-Hitman-Vol4-OsafimBlogspotc.html

    היה את זה כאן לפני 3 שנים. היות והתעוררתי מאוחר, הספקתי עוד ברגעים האחרונים, לפני שנה, להוריד ואז Mediafire החראות מחקו!
    אז למי שפספס - הנה עוד הזדמנות!

    השבמחק
  4. שוחזר בספוטיפיי:
    https://open.spotify.com/user/11131480084/playlist/7CJMHFvaEzWaCFvPKfVKlr?si=QU2ZnPZqSt6PQPJzKPjx7g

    השבמחק
  5. HIT MAN 4 = Hitman vol. 4 1993 😃 האזנה נעיממה לכווללםםם https://www.mixcloud.com/omer-malka2/hit-man-4/

    השבמחק