יום רביעי, 3 בדצמבר 2014

ראשיתו של הקומפקט דיסק בארץ והאוספים של "טופ פופ" לשנת 1988


שם האוסף: Top Pop 88

תת כותרת: דיסקו מיקס – 12 הלוהטים במצעדים ינואר פברואר

חברת תקליטים: פונוקול/ Mercury

שנה: 1988

איסוף והפקה: יוחאי חי

דגימות ועריכה: דוד לוריא

עריכה ומיקס: אמיר כהן

מק"ט: 816671-1

רשימת שירים:
צד א'
1. Kylie Minogue - I Should Be So Lucky
2. Dollar - Oh L'amour
3. Krush - House Arrest
4. 2 Men, a Drum Machine and a Trumpet - Tired of Getting Pushed Around (Radio Edit)
5. Jack.E. Makossa – The Opera House
6. Q-Matic – Take It To The Top

צד ב'
1. Men Without Hats - Pop Goes The World
2. Bananarama - I Can't Help It
3. Camouflage - The Great Commandment
4. Sabrina – Hot Girl
5. Level 42 – The Platinum Edition Megamix
6. Inxs - Need You Tonight
___________________________________________________________________


שם האוסף: Top Pop 88 Vol. 2

תת כותרת: הלוהטים של הקיץ

חברת תקליטים: פונוקול/ Mercury

שנה: 1988

עורך: יוחאי חי

מפיק: אורן קריסטל

מק"ט: 816782-1

רשימת שירים:
צד א':
1. More Kante - Ye Ke Ye Ke
2. Pat & Mick - Let's All Chant
3. James Brown - The Payback Mix (Part One)
4. Simon Harris - Bass (How Low Can You Go?)
5. Derek B - Bad Young Brother (7" Edit)
6. Shakatak – Dr! Dr!

צד ב'
1. Vanessa Paradis - Joe Le Taxi
2. Kylie Minogue - Got To Be Certain
3. Bananarama - I Want You Back (7" Mix)
4. Camouflage - Strangers Thoughts
5. Kane Gang – Don't Look Any Further
____________________________________________________________

שם האוסף: Hit The Beat

תת כותרת: דיסקו מיקס נון סטופ

חברת תקליטים: פונוקול/ Mercury

שנה: 1988

עורכים: אורן קריסטל ואמיר כהן (מיקס)

הפקה:  אורן קריסטל

מק"ט: 816880-1

רשימת שירים:
צד א':
1. Claudia Phillips and the Kicks - Quel Souci La Boétie!
2. Salt 'N' Pepa - Push It
3. Fat Boys - The Twist
4. The Communards - There's More to Love (Than Boy Meets Girl)
5. Elton John - I Don't Wanna Go On With You Like That
6. Glenn Medeiros - Nothing's Gonna Change My Love for You

צד ב':
1. Kylie Minogue - The Loco-Motion (7" Mix)
2. Dollar – It's Nature's Way (No Problem)
3. Fancy - Flames Of Love
4. Fischerman's Friend – Fischerman's Friend
4. Yello - The Race
5. Vanessa Paradis - Marilyn et John
____________________________________________________________________


שם האוסף: Top Pop 88

תת כותרת: מיטב להיטי השנה

חברת תקליטים: פונוקול/ Mercury

שנה: 1988

עורך ומפיק: אורן קריסטל

מיקס: אמיר כהן

מק"ט: C.D. 816900-2

רשימת שירים:
1. More Kante - Ye Ke Ye Ke
2. Claudia Phillips and the Kicks - Quel Souci La Boétie!
3. Kylie Minogue - I Should Be So Lucky
4. Fancy - Flames Of Love
5. The Communards - There's More to Love (Than Boy Meets Girl)
6. Fat Boys - The Twist
7. Pat & Mick - Let's All Chant
8. Was Not Was - Walk The Dinosaur
9. Krush - House Arrest
10. Salt 'N' Pepa - Push It
11. Dollar - Oh L'amour
12. Bananarama - I Can't Help It
13. Men Without Hats - Pop Goes The World
14. 2 Men, a Drum Machine and a Trumpet - Tired of Getting Pushed Around (Radio Edit)
15. Inxs - Need You Tonight
16. Camouflage - The Great Commandment
17. Glenn Medeiros - Nothing's Gonna Change My Love for You
18. Vanessa Paradis - Joe Le Taxi

עטיפות: עיצובים של ליאור היקרי. יש כאן שני קווים. המינימליסטיים - אלו שכוללים רק טקסט גדול ובולט (התקליט של טופ פופ 88 הראשון ועטיפת הדיסק) הן מאוד חזקות. כמו מודעה זועקת, כזאת שקוראת לך לראות מה כתוב ולעשות את זה. שתי העטיפות האחרות כוללות המון גזירות והדבקות. הן בסך הכל יפות, אבל גם די מקושקשות.

ביקורת ורקע: אני זז קצת אחורה משנות התשעים, כדי לסקר את ראשיתה של הסדרה "טופ פופ", שבהמשך רצה לאורך כל שנות התשעים. "טופ פופ" סימנה שינוי בחברת פונוקול ולראשונה לחברה מרמת החיל בתל אביב היתה סדרת להיטים עקבית ומצליחה. הרעיון של "טופ פופ" לא היה יוצא דופן. למלא אוסף רק בלהיטים. האוספים האלו יצאו בתקליטים ובקלטות וכל השירים בהן היו ממוקססים זה לזה. את שני הפרקים הראשונים ערך יוחאי חי, שערך לא מעט אוספים עבור פונוקול בשנות השמונים. את הפרק השני הפיק אורן קריסטל, אז בחור צעיר שהצטרף לשורות פונוקול. פחות משנה אחר כך קריסטל כבר יהפוך לאיש המרכזי במחלקה הבין לאומית של פונוקול ובסופו של דבר הוא יהיה לאיש שחתום על הכי הרבה אוספים שיצאו בארץ, כשהוא ממשיך להוציא אוספים עד היום בחברת Teta.
החלק הראשון של טופ פופ לשנת 88 היה להצלחה גדולה מאוד בעיקר בגלל שני הלהיטים העצומים שפתחו אותו (קיילי ודולאר), אבל לא רק בגלל זה. מ-12 הקטעים שבאוסף - 10 היו היו להיטים גדולים וזה היה אחוז גבוה מאוד לאוספים בארץ באותה התקופה. הציבור הגיב כראוי ורכש את האוסף בהמוניו. חלק 2 המשיך את המגמה של חלק 1 וכל 11 הקטעים שבו היו להיטים, ללא אף פילר! למרות אחוז הלהיטים הגבוה שבו, הצלחת האוסף היה בעיקר תוצר של כך שהוא כלל את הלהיט החם של התקופה "יקה יקה" של מורי קאנטה, שלא היה ניתן להשגה בשום מקום אחר. האוסף הזה הגיע למעמד של אלבום זהב.
אחרי הצלחת שני האוספים האלו, פונוקול זנחו את המותג והוציאו אוסף שנקרא "Hit The Beat". זהו האוסף הראשון אי פעם שאורן קריסטל ערך וגם הוא כולל אחוז עצום של להיטי ענק. למרות ש"היט" היה אוסף מצויין, הוא הצליח פחות משני הטופ פופים, אני משער שזה בגלל מיתוג לא טוב ועטיפה קשה לקליטה. אחרי ש"היט" לא התרומם לרמות שאוסף עם כמות הלהיטים שהיתה בו היה צריך להתרומם, פונוקול זנחו את המותג וחזרו ליצור טופופים, עוד 40 (!!!) פרקים של הסדרה, למען האמת.

ראשית הדיסקים בארץ


אז זה הסיפור של תחילת סדרת "טופ פופ", אבל למען האמת הסיבה לפוסט הזה היא קצת אחרת והיא ההוצאה הרביעית של פונוקול באותה שנה - "טופ פופ 88 - מיטב להיטי השנה". באותה תקופה הקומפקט דיסק חדר ליותר ויותר בתים בישראל ובכך החליף את תקליט הויניל ואת הקלטות. באירופה ובארצות הברית בשנת 1987 כבר החלו לייצר יחסית הרבה דיסקים, בעיקר אלבומים של אמני מיינסטרים גדולים. למרות זאת, אוספי להיטים היו מוצר יחסית נדיר ולמרות שיש אוספים שיצאו בדיסקים בחו"ל כבר בשנת 1984, רק ב-1988 הפורמט הזה נהיה שכיח בחו"ל גם לאוספים.
בארץ לא פגרו הרבה אחרי ופונוקול היה בחוד החנית של החידוש הטכנולוגי, כשהיא הוציאה את שני הדיסקים הראשונים תוצרת הארץ - אלבום של אריק איינשטיין ואלבום של דייר סטרייטס. מעטי הדיסקים שהיו בחנויות בארץ מכרו בצורה חביבה, אבל בחברות התקליטים הרגישו שזאת עדיין נישה קטנה. אחרי הכל, הנתונים הרשמיים העידו על כך שב-1988 בישראל הוחזקו אלפים בודדים של מכשירי קומפקט דיסק, לעומת טייפ קסטות ופטיפון שהיו, פחות או יותר, בכל בית.
למרות זאת, בפונוקול החליטו להאמין בפורמט ובסוף 1988 הם החליטו להוציא בארץ את דיסק האוסף הלועזי הראשון - שכלל למעשה קטעים משני הטופופים שיצאו בשנת 88 ומהאוסף "Hit the Beat".
מתוך העטיפה הפנימית של הדיסק
האוסף, שערוך מצויין, עם 18 קטעים אדירים, יצא במהדורה קטנה של 1000 עותקים במפעל החדש של C.D.I באיזור המרכז. בפונוקול העבירו את הדיסקים לחנויות המעטות שהתעסקו את גם בדיסקים וקיוו לטוב. התקוות האלו מהר מאוד הפכו להפתעה אדירה. כל אלף העותקים נחטפו מהמדפים ופונוקול חזרה להוציא עוד מהדורה. גם המהדורה השניה נחטפה ובפונוקול עברו להדפיס את האוסף בכמויות שעוד לא הכירו בארץ. "טופ פופ 88" הדיסק היה להיסטריה והוא הגיע למעמד של אלבום זהב (למעלה מ-20 אלף עותקים נמכרו). ההערכה על כך שבארץ יש אלפים בודדים של מכשירי קומפקט דיסק התבדתה. התברר שהמון ישראלים קנו מכשירים בדרכים לא דרכים. בגלל שהמכשיר היה מאוד יקר בארץ, המון אנשים הבריחו אותו במזוודות בחו"ל והסתבר שהיו לא מעט כאלו. עם כמות כזאת גדולה של מכשירי קומפקט דיסק, לא פלא שהביקוש לדיסק אופנתי וטוב היה כזה גדול. ההפתעה היתה אדירה, אך כמובן גם חיוביות.
אחרי ההצלחה של הדיסק הזה, גם החברות האחרות התחילו להוציא במהלך 1989 דיסקים. אמנם לא כל הוצאה יצאה גם על תקליטור, אבל עד 1990 כבר כל כותר שהחברות המקומיות יוציאו, ייצא גם על דיסק. אצל פונוקול כל זה התחיל.

ערך אספני של שלושת התקליטים: 5-10 ₪ כל אחד
ערך אספני של הדיסק: 80 ₪


ציון לארבעת האוספים: 10

יום ראשון, 30 בנובמבר 2014

The Now That's What I Call Music Book

עטיפת הספר


אני עושה הפסקה קצרה מהביקורות הרגילות כדי לסקר ספר שיצא בחודש שעבר (אוקטובר, 2014) בבריטניה - "The Now That's What I Call Music Book" (כותבים: פיט סלבי, אנדי הילינד ולואיז ווארד). הספר מסקר את שלושים שנות הוצאת סדרת האוספים הותיקה והטובה בעולם - "Now That's What I Call Music". הסדרה ראתה אור לראשונה ב-1983 והפרק האחרון שלה יצא החודש (נובמבר, 2014) והוא נושא את המספר 89!
במקביל הסדרה התפשטה גם לשאר העולם וגרסאות מקומיות של "Now" יצאו בעוד 20 מדינות, כולל בארצות הברית, שבמשך תקופה ארוכה, עד סוף הניינטיז, התנגדה לאוספים (הפרק האחרון שיצא שם הוא Now 52, באוקטובר האחרון) וגם בישראל, כאן ראה לאחרונה הפרק ה-20 של הסדרה, בהוצאת הליקון.
הספר בעל ה-240 עמודים מתמקד רק בסדרה הבריטית. הוא מתחיל בראיון עם הטייקון הבריטי ריצ'רד ברנסון, האיש של המותג Virgin, שחטיבת התקליטים שלה פיתחה את האוסף החלוצי. הוא מספר בראיון איך עד אז הוצאת ה-Now הראשון אוספי להיטים היו כוללים בדרך כלל רק שניים שלושה להיטים וכל השאר היו פילרים והחזון שלהם היה לעשות אוסף של להיטים מתחילת האוסף ועד סופו. זה נראה לנו בסיסי מאוד היום, אבל בעידן ההוא, כשהמטרה של חברות התקליטים בחו"ל היתה למכור בעיקר סינגלים, אוסף שכזה היה רעיון בלתי נתפס. ההצלחה של Now הביאה לפריחה בשוק האוספים הבריטי ועד היום המדינה הזאת מובילה בהוצאת חוד החנית של אוספים מכל הסוגים בעולם.
כל פרק של Now יצא על תקליט כפול או קסטה או דיסק או מיני-דיסק או בכמה פורמטים ביחד (תלוי בתקופה). כל פרק כולל כ-40 קטעים והאוספים האלו יוצאים שלוש פעמים בשנה - באיסטר, בקיץ ולפני הכריסטמאס. כל אוסף כזה נותן תמונה של מה היה פופולארי בארבעת החודשים שקדמו להוצאתו, ללא הבדלי סגנון - פופ, רוק, ראפ, דאנס, ג'אנגל, טריפ הופ, טראנס, זה לא משנה מה, אם שיר הצליח באותה תקופה - הוא מצא את עצמו בדרך ל-Now.
מכיוון ש-Now רצה כבר 89 פרקים, בערך כל בריטי גדל על הסדרה הזאת במשך תקופה כזאת או אחרת ובבריטניה יש פתגם עממי שאומר ש"Everybody Remembers Their First Now", סוג של שאלה שצצה בשיחות בארים ובשיחות נוסטלגיות אחרות. הפתגם הזה מתנשא גם על עטיפת הספר הזה וכיאה אליו - כל פרק ופרק הסדרה מסוקר - החל מצילום עטיפתו, דרך תאריך הוצאתו, סיקור קצר של האירועים החדשותיים מהתקופה שהאוסף יצא וגם פרטי טריוויה על כל פרק ופרק. בין סיקור הפרקים יש עוד כל מני סטטיסטיקות נחמדות על סדרת האוספים הזאת ותתי הסדרות שיצאו לה.
דוגמה לאיך שסיקור הפרקים נראה בספר
כפריק של הסדרה הזאת (יש לי את כל 85 מתוך 89 הפרקים שיצאו לה ולשאלת המיליון דולר - ה-Now הראשון שלי הוא מספר 17 מ-1990), חומר קריאה כזה הוא סוג של חגיגה. משהו להתקנא בו ורק לחלום שבישראל ייצא אי פעם ספר דומה שסוקר את תחום האוספים מכל כיוון שהוא.
התעמקתי בספר הזה למעלה מחודש ודרכו אפשר להבין הרבה מאוד לא רק על כל פרק ופרק, אפשר ללמוד גם על פוליטיקות בין חברות תקליטים ועל תופעות והתפתחויות בעולם המוסיקה. הדבר הכי רלוונטי להיום, אולי, הוא ההעלמות הגיטרות, הרוק והאלטרנטיבה מן המיינסטרים. החל משנת 2011 קטעים כאלו כבר לא מופיעים בכלל בסדרה, שמתיימרת לייצג את מה שקורה בעולם המצעדים והלהיטים באותו הרגע. במקומם יש בעיקר קטעי פופ ודאנס ומעט מאוד מוסיקה שחורה. זה נשמע קצת זקן להגיד שהולך ופוחת הדור, אבל ב-Now הראשון כיכבו הקיור, מייק אולדפילד, מאדנס, דוראן דוראן, ג'נסיס וסימפל מיינד וב-Now 88 (האחרון שמסוקר בספר) אנחנו נתקלים בכל מני יוצאי אקס פקטור ודומיהם כמו אלה הנדרסון, ליטל מיקס ואריאנה גראנדה. נכון, גם בפרק 88 יש קטעים מצויינים, אבל ללא ספק משבר עובר על עולם המוסיקה.

The Now That's What I Call Music Book, כתבו: פיט סלבי, אנדי הילינג ולואיז ווארד, הוצאת Simon and Schuster, 2014

תודה למשפחתי היקרה שקנתה לי את הספר בבריטניה

יום רביעי, 26 בנובמבר 2014

Uplifting House Music 2


שם האוסףUplifting House Music 2

תת כותרת: Live Mix by DJ Ella Gotman

חברת תקליטים: קרמבו/ הד ארצי

שנה: 1998

עורכות: ניבה קלינסקי ואלה גוטמן

מפיקים: אילן רונאל ורן עצמון

מק"ט: 519712

רשימת שירים:
CD1 - Unmixed
1. Three 'N One - Pearl River (Vocal Edit) (Presents Johnny Shaker) (3:43)
2. DJ Errik - Manual Of Operation (4 To The Floor Mix) (6:34)
3. Hitch Hiker and Jacques Dumondt - Definition (Stairway To Heaven Mix) (7:42)
4. Phonetic - Air (Primal Suspect's Hard Mix) (5:28)
5. Saccoman - Open Your Heart (Heart Mix) (7:06)
6. Net Addict - Terminate (7:05)
7. Global Cee - Give Me Love (True Love Mix) (9:11)
8. Repulsor - Double Action (6:00)
9. Sosa - The Wave (R.A.F. Edit Mix) (5:32)
10. Trevor Rockcliffe - Visions Of You (feat. Blake Baxter) (5:56)

CD2 - Live Mix by DJ Ella Gotman
1. Three 'N One - Pearl River (Vocal Edit) (Presents Johnny Shaker) (Live Mix by DJ Ella Gotman) (6:37)
2. Trevor Rockcliffe - Visions Of You (feat. Blake Baxter) (Live Mix by DJ Ella Gotman) (5:14)
3. DJ Errik - Manual Of Operation (4 To The Floor Mix) (Live Mix by DJ Ella Gotman) (5:41)
4. Saccoman - Open Your Heart (Heart Mix) (Live Mix by DJ Ella Gotman) (6:21)
5. Phonetic - Air (Primal Suspect's Hard Mix) (Live Mix by DJ Ella Gotman) (4:30)
6. Hitch Hiker and Jacques Dumondt - Definition (Stairway To Heaven Mix) (Live Mix by DJ Ella Gotman) (6:02)
7. Global Cee - Give Me Love (True Love Mix) (Live Mix by DJ Ella Gotman) (7:05)
8. Net Addict - Terminate (Live Mix by DJ Ella Gotman) (5:05)
9. Repulsor - Double Action (Live Mix by DJ Ella Gotman) (5:12)
10. Sosa - The Wave (R.A.F. Edit Mix) (Live Mix by DJ Ella Gotman) (5:18)

עטיפה: עיצוב של יסמין רונאל. שחזור של העטיפה של החלק הראשון של הסדרה, עם שינוי הצבעים. כמו החלק הראשון, גם זאת עטיפה יפה. ציון עיצוב: 7

ביקורת ורקע: לפני שלוש שנים סיקרתי כאן את החלק הראשון של "Uplifting" שיצא בשנת 1997, מבלי לדעת שהיה לו חלק המשך. בביקורת ההיא סיפרתי רבות על חברת התקליטים של "קרמבו" שהוציאה אותו ומי שמעוניין להזכר/להתרענן מוזמן לחזור ולקרוא את הביקורת ההיא.
בכל מקרה, מסתבר שחלק 1 של "Uplifting" היה מספיק מצליח כדי ש"קרמבו" והשותפים שלהם באותם זמנים, "הד ארצי", יחליטו להוציא לו חלק המשך. לטעמי זה חלק פחות טוב ובכנות, אני ממש מתקשה לזכור את הקטעים כאן.
את האוסף ערכו ניבה קלינסקי, שהפיקה באותה תקופה אלבומים ב"קרמבו", ביחד עם הדיג'יית המוכשרת אלה גוטמן, עליה כבר סיפרתי ארוכות בפוסט הזה. שתי עורכות לאוסף זה דבר נדיר במחוזותינו, נראה לי, למען האמת, שזה המקרה היחידי בניינטיז, אז ריספקט על ה-Girl Power.
בניגוד לחלק 1, שעוד זכה לתהודה, חלק 2 נשכח עוד לפני שיצא והיה לכשלון מסחרי.

ערך אספני: 10 ש"ח


ציון: 6

יום שבת, 15 בנובמבר 2014

Latino Party


שם האוסףLatino Party

חברת תקליטים: פונוקול

שנה: 1997

עורכים: אורן קריסטל, שילה שליט ורוברט גיטלמן

מפיקים: דניאל בוחניק וג'ולי כהן

מק"ט: 2091-2

רשימת שירים:
1. After Sun - Fiesta (3:48)
2. Carrilio - Samba De Janeiro (Club Mix) (5:36)
3. Matanza - Matador (Radio Remix) (3:46)
4. La Fuertezza - 2 The Night (Valentini Mix) (4:27)
5. Tito Puente Jr. - Oye Como Va (Latin Thing Mix) (with The Latin Rhythm) (6:03)
6. Carrilio - Papa's Got A Brandnew Pigbag (Radio Version) (3:40)
7. Zapata - Un, Dos, Tres, Maria (4:00)
8. Latin Thing - Latinos Del Mundo (6:00)
9. El Matador - La Luna (Main Mix Edit) (5:30)
10. Latin Thing - Latin Thing (Latin Intruder) (4:57)
11. Sueno Latino - El Tigre (Radio Edit) (presents Valeria Vix) (3:46)
12. 2 In A Room - Carnival (Spanish Remix) (5:45)
13. Mighty Dub Kats, The - Magic Carpet Ride (Radio Edit) (3:44)
14. Rocco Granata - Marina (Club Mix) (4:12)
15. Sueno Latino - Noche Diva (Radio Edit) (presents Valeria Vix) (3:34)

עטיפה: עיצוב של דורון עדות. עטיפה אדומה חמה עם המון תמונות של נשים יפות בפנים ובחוץ. סקסי, קצת ילדותי ואיכשהו גם אלגנטי. ציון עיצוב: 7

ביקורת ורקע: אוסף של קטעי האוס עם אלמנטים לטיניים. נחמד, נשכח.

ערך אספני: 10 ש"ח


ציון: 6

Think Positiva


שם האוסףThink Positiva

חברת תקליטים: אן.אם.סי

שנה: 1996

עורכת: תמי שכנאי

מפיקים: משה מורד ואליסון מאייר

מק"ט: NMC20248-2

רשימת שירים:
1. Jeremy Healy - Stamp! (Radio Edit) (with Amos) (3:36)
2. Baby Doc - La Batteria (The Drum Track) (Radio Edit) (3:40)
3. Outrage - Tall 'N' Handsome (Baby Doc Remix) (6:37)
4. Commander Tom - Are Am Eye? (Original Mix) (8:47)
5. Reel 2 Real - Are You Ready For Some More? ("DJ Don" Remix by Amos and Mike Koglin) (5:44)
6. Beat Syndicate, The - Throw The Madness (Klubbheads Remix) (4:58)
7. Judge Jules - Outrageous (Original Radio Edit) (with John Kelly and Present Stix 'N' Stoned) (3:01)
8. Lisa Marie Experience - Do That To Me (B B Club Remix) (6:01)
9. Michelle - Standing Here All Alone (Gems For Gem Dubstrumental) (5:56)
10. George Morel - Let's Groove (Original Instrumental) (6:55)
11. Reel 2 Real - Jazz It Up (Erick "More" Radio Edit) (3:21)
12. Umboza - Sunshine (Radio Edit) (3:48)
13. Reel 2 Real - Move Your Body (Mueve La Cadera) (DJ Dero Mueve Sudamerica Mix) (feat. Proyecto Uno) (7:03)
14. Outrage - Tall 'N' Handsome (Nush Radio Edit) (3:28)

עטיפה: עיצוב של הילית בן-מאיר. הלוגו של חברת התקליטים פוזיטיבה, על רקע השפה הגראפית של הרבה מהאוספים של אן.אם.סי באותם הימים, כולל פונטים וכו'. טוב מאוד. ציון עיצוב: 8

ביקורת ורקע: חברות התקליטים בישראל לא היו רבות ובדרך כלל כל אחת מהן ייצגה, הוציאה ושיווקה בארץ שלל חברות תקליטים מחו"ל. אן.אם.סי, לדוגמה, בשנות התשעים ייצגה את חברות הענק Sony Music ו-EMI וגם רשימה של חברות תקליטים קטנות כמו Play It Again Sam, IRS, Mute, Domino, V2, Dance Pool, KLF Communication ואחרות. בארץ הציבור הכיר את הרפרטואר של כל החברות האלו ביחד כרפרטואר של אן.אם.סי, אבל בחו"ל כל חברה כזאת היתה עולם ומלואו עם קטע משלה. רבים מחברות התקליטים האלו בחו"ל מכרו תקליטים, הרבה פעמים, בזכות השם שלהן, לפני השם של האומן. כל מני חברות היו בגדר חותם איכותי או אופנתי, שמספיק שהלוגו שלהן היה מופיע על העטיפה, כדי שהן ימכרו עותקים.
כל התופעה הזאת התעצמה בשנות התשעים, עם פריצת סצינת ההאוס והמוסיקה האלקטרונית. בסצינה האלקטרוני הפרצוף של האומנים הפך להיות פחות חשוב וחברות תקליטים מסוימות הפכו להיות הפרצוף של כל אותם האומנים האלו. בין אלו אפשר היה למצוא חברות כמו פרפקטו, XL Recordings, מיניסטרי אוף סאונד ואחרות. החברות האלו היו מוציאות סינגלים עם הלוגו שלהן ענק על העטיפה והציבור היה יודע לפי שם החברה שהתקליט הוא טוב, כי יש עליו את החותם של החברה - והיה קונה.
חברה נוספת כזאת שצצה באמצע הניינטיז היתה Positiva הבריטית. החברה היתה חברת בת של חברת EMI שהתמחתה רק במוסיקת האוס. החברה הוקמה על ידי ניק הוקס, שהובא מ-XL Recordings העצמאית, כדי לקדם את תחום הדאנס בחברת הענק הבריטית. מהר מאוד השם "פוזיטיבה" הפך לשם חם ואופנתי וכמו שקרה עם חברות דאנס אחרות - התקליטים שהם הוציאו אכן הפכו ללהיטים בזכות שם החברה, לפני שם האומן.
אן.אם.סי, שייצגו את EMI ופוזיטיבה בארץ, קלטו את הלהיט החם שבידם ועשו רבות כדי לקדם את המותג פוזיטיבה בישראל. ניק הוקס הובא לתקלוטים בארץ, מרצ'נדייז של החברה נמכרו בישראל ואוסף, שהוקדש כולו לרפרטואר של החברה, יצא באן.אם.סי.
"אוסף הפרזנטציה" שאן.אם.סי הוציאו לפוזיטיבה כלל את הקטעים הלוהטים שלהם מ-1996. קצת חברים כאן להיטים גדולים שהחברה הוציאה ב-94-95 (קני דופ וריל טו ריל, לדוגמה), אבל בגלל הרצון לעשות אוסף עכשווי עם קטעי החברה זה מובן.
למרות שאן.אם.סי עשו עבודה טובה עם המותג פוזיטיבה, האוסף לא זכה להצלחה יתרה.

ערך אספני: 10 ש"ח

ציון: 8