יום שבת, 25 בדצמבר 2010

חתום בנשיקה וחתום בנשיקה 2


שם האוסף: חתום בנשיקה

תת כותרת: שירים שקטים למסיבת ריקודים

חברת תקליטים: פונוקול/ Mercury

שנה: אוקטובר, 1990

עורך: אורן קריסטל

הפקה: אבי מאור

מק"ט: 845030-2

רשימת שירים:
1 Jason Donovan - Sealed with a Kiss
2 Kylie Minogue - Tears on My Pillow
3 Glenn Medeiros - Nothing's Gonna Change My Love for You
4 Vanessa Paradis - Joe La Taxi
5 David Hallyday - High
6 Bill Medley - He Ain't Heavy, He's My Brother
7 Wet Wet Wet - Broke Away
8 Phil Philips and the Twilights - Sea of Love
9 Kylie Minogue and Jason Donovan - Especially for You
10 Marsden/ McCartney/ Johnson/ Christians - Ferry Cross the Mersey
11 Koreana - Hand in Hand
12 Deon Estus - Heaven Help Me
13 Angry Anderson - Suddenly



שם האוסף: חתום בנשיקה 2

תת כותרת: הלהיטים החמים של האהבה

חברת תקליטים: פונוקול/ Mercury

שנה: אוגוסט, 1992

עורך: אורן קריסטל

מק"ט: 515647-2

רשימת שירים:
1 Dinah Washington - Mad About the Boy
2 Shakespear's Sister - Stay
3 Elton John - Sacrifice
4 Vanessa Williams - Save the Best for Last
5 Zucchero feat. Paul Young - Senza Una Donna (without a Woman)
6 Stevie B - Because I Love You (The Postman Song)
7 Robby Valentine - Over and Over Again
8 Scorpions - Wind of Change
9 Wet Wet Wet - Goodnight Girl
10 Inxs - By My Side
11 David Hallyday - About You
12 Oleta Adams - Get Here
13 Jimmy Sommerville - To Love Somebody
14 10cc - Woman in Love

עטיפה: החלק הראשון, שעיצב דובי בן יהודה, מגניב יחסית ומתאים לתקופה. החלק השני, שעוצב על ידי מריסה נינה גולדברג סביר, קצת צ'יזי. ציון עיצוב: 7 לחלק 1, 6 ל-2

ביקורת ורקע: בעידן שלפני מסיבות ההאוס, הטקנו והטראנס, מסיבות נראו קצת אחרת. אנשים, גם במועדונים, היו רוקדים קצת פופ, קצת דיסקו, פה ושם הכניסו שירים עבריים, אבל מה שאנשים בעיקר ציפו לו זה לסלואים, שבאו לרוב בסוף המסיבה. אני לא מדבר רק על מסיבות כיתה, או מסיבות בית, אני מתכוון גם למועדונים אופנתיים. אני זוכר את עצמי כנער צעיר הולך למועדונים כמו הדפרדייה או הפיתגורס הירושלמים ואחרי מנה של טו אנלימיטד, אליס קופר ומאמי יא מאמי תפתחי את הרגליים בחסות הדיג'יי הצעיר סהר זנגלביץ', היו מגיעים השירים השקטים וההזדמנות להצמד.
שירי הסלואו חדרו לאוספי הריקודים הרגילים שחברות התקליטים הוציאו. כמעט כל טופ פופ הסתיים בשיר שקט ושירים שקטים ככבו גם בסדרת סופרמיקס המתחרה. רק שזה לא הספיק ובפונוקול הבינו את זה והוציאו את חלק הראשון של "חתום בנשיקה". האוסף, שיצא ב-1990, כוון כבר בכותרת שלו למסיבות הריקודים והיה להצלחה גדולה. למרות שהאוסף כלל לא מעט פילרים, בעיקר בחלקו השני, שירי סלואו למסיבות היו מצרך יקר ערך באותם ימים ולא היה תקליטן שהרשה לעצמו שלא להחזיק את האוסף הזה.
למרות ההצלחה היפה בפונוקול התמהמהו עם החלק השני וכשזה יצא, כמעט שנתיים אחר-כך, שירי הסלואו נבעטו כבר כמעט לחלוטין ממסיבות, לטובת ההאוס, הטקנו והטראנס. למרות ש"חתום בנשיקה 2" היה אוסף לא רע, עם ריכוז גדול יותר של להיטים מחלק 1, הוא לא זכה להצלחת ענק וחלק שלישי, למרבה הצער, כבר לא יצא לו. באותה התקופה היה נראה שעל שוק האוספים משתלטים כל אותם אוספי פופ ודאנס ושלשירים שקטים כבר אין מקום.
בנוף הזה, חברות התקליטים התעלמו מז'אנר הבלאדות, אבל הציבור לא. סדרת אוספים גרמנית שנקראת "קושלרוק", שהחלה להגיע לארץ, היתה להצלחה אדירה עם מכירות של אלפים במחיר של דיסק יבוא. אן.אם.סי מהר הבינו את הטרנד והשיקו את סדרת "You" המצליחה ואוספים שקטים ביצבצו מדי פעם גם מהמשרדים של הד ארצי והליקון. פונוקול, כאמור, היתה הראשונה בתחום, למרבה הצער גם הראשונה לזנוח אותו.

ערך אספני: כל אחד מהם שווה כ-20 ש"ח

ציון: 8 לראשון, 7 לשני

6 תגובות:

  1. את החלק השני טחנתי בטירוף כשהייתי ילד. היה לי אותו בקסטה ולא זכרתי בכלל שזה יצא בדיסק. עכשיו כשאני יודע, אתחיל לחפש אותו בחנויות יד-שנייה. זה אוסף מעולה. :)

    השבמחק
  2. עד סוף 1990 כל האוספים יצאו על גבי תקליטים וקלטות ולפעמים גם על גבי דיסקים. מ-1991 הפסיקו להדפיס אוספים על תקליטים וכל האוספים יצאו על גבי קלטות ודיסקים. מכיוון שחלק 2 לא מכר המון, אני מאמין שיהיה לך קשה מאוד למצוא אותו.

    השבמחק
  3. ב-1991 הפסיקו, למעשה לייצר תקליטים בארץ בכלל. לא רק אוספים. אבל מה, הבלוג שלך באמת פותח לי את העיניים להרבה אוספים שלא הכרתי, או כאלה שהכרתי אבל לא נתתי להם מספיק קרדיט. אז בא לי לעשות סיבוב בחנויות כדי לבדוק מה מוכרים שם, אולי אמצא אוצרות. :)

    השבמחק
  4. הקטע האחרון, של אנגרי אנדרסון, זה סיפור בפני עצמו.
    אותו זמר אוסטרלי, "אנגרי" אנדרסון ידוע כבר שנים באוסטרליה כמנהיג להקת הPאנק מטאל Rose Tattoo. גם בארה"ב הלהקה ההיא תפסה קצת תהודה, עובדה שגאנז אנד רוזס קרואים על שמם וגם עשו קאבר לאחד משיריהם... בכל אופן, הבלדה הזו של מר אנדרסון שכלולה באוסף היא אנטי-תיזה לכל מה שיצר לפני וגם אחרי. מה שהכסף עושה לאנשים... מדהים.
    מאז שלהקת Rose Tattoo אוחדה בתחילת שנות ה 2000, אנדרסון מתייחס לבלדה ההיא רק בחצי קריצה.
    בקיצור, הבלדה הזו שלו היא "יציאה" חד פעמית, אבל זה מה שרוב העולם יזכור.

    השבמחק
  5. רק עכשיו אני רואה שהשיר
    David Hallyday - About You
    רשום פעמיים בחלק 2...

    השבמחק
  6. שמי, איזבלה איתן לאחר 12 שנות נישואים, אני ובעלי רבנו בצורה כזו או אחרת עד שלבסוף עזב אותי ועבר לקליפורניה כדי להיות עם אישה אחרת. הרגשתי שהחיים שלי נגמרו והילדים שלי חשבו שהם לעולם לא יראו את אביהם שוב. ניסיתי להיות חזקה רק כלפי הילדים, אבל לא הצלחתי לשלוט בכאב שייסר את ליבי, הלב שלי התמלא בצער ובכאבים כי באמת הייתי מאוהבת בבעלי. אני חושב עליו כל יום ולילה ותמיד הלוואי שהוא יחזור אליי, הייתי ממש מוטרד והייתי זקוק לעזרה, אז ביקשתי עזרה באינטרנט ונתקלתי באתר שמציע שד"ר אלאבה יוכל לעזור לשעבר שלו לחזור. אז הרגשתי שאני צריך לנסות את זה. פניתי אליו והוא אמר לי מה לעשות. עשיתי את זה ואז הוא עשה לי כישוף אהבה. 48 שעות לאחר מכן בעלי באמת התקשר אלי ואמר לי שהוא מאוד מתגעגע גם לילדים, כל כך מדהים!! אז, אז הוא חזר באותו יום, עם הרבה אהבה ושמחה, והתנצל על טעותו ועל הכאב שהוא גרם לי ולילדים. הנישואים שלנו היו חזקים מבעבר, הכל בזכות ד"ר אלאבי. הוא כל כך חזק והחלטתי לשתף את הסיפור שלי באינטרנט שד"ר אלאבה היה אשף אמיתי וחזק. אני תמיד אתפלל שהיא תחיה הרבה זמן לעזור לילדיה בשעת צרה, אם את כאן וצריכה בחזרה אקסית או שבעלך עבר לאישה אחרת, תפסיקי לבכות, צור קשר עם גלגל האיות העוצמתי הזה מיד. הנה כתובת הדוא"ל שלו ליצירת קשר בכתובת: {dralaba3000@gmail.com} או WhatsApp / viber אותו באמצעות איש הקשר שלו למטה +1(425) 477-2744 תודה לך ד"ר ALABA.

    השבמחק