יום שני, 27 בדצמבר 2010

Boys and Girls


שם האוסף: Boys and Girls

חברת תקליטים: הליקון/ הד ארצי/ מעריב לנוער/ רשת ג'

שנה: 1997

עורכים: אבי מאור, גיא אילון ורן עצמון עם יעוץ של חיים רייכנטל

מק"ט: 9224-2

רשימת שירים:
1 Spice Girls - Say You'll Be There
2 BackStreet Boys - Quit Playing Games (with My Heart)
3 Boyzone - A Different Beat
4 Peter Andre feat. Bubbler Ranx - Mysterious Girl
5 Worlds Apart - Je Te Donne
6 No Mercy - Where Do You Go
7 East 17 feat Gabrielle - If You Ever
8 Take That - Back for Good
9 Gary Barlow - Forever Love
10 Damage - Forever
11 TLC - Waterfalls
12 Robbie Williams - Freedom
13 Kavana - I Can Make You Feel Good
14 911 - Don't Make Me Wait
15 Let Loose - Take it Easy
16 Michael Learns to Rock - That's Why (You Go Away)

עטיפה: מדוייק. עינת להט-בלום עצבה משהו שנראה כמו דף מחברת של נערה מתבגרת. פתק עם טלפון, לב, שפתיים, תמונה של בחור שאמור להיות חתיך, אבל האמת היא שהוא ממש לא. רעיון טוב מאוד, ביצוע לא מושלם. ציון עיצוב: 8

ביקורת ורקע: אם משווים היסטורית את שוק מכירות המוסיקה מגלים שמבחינת התנהגות הצרכנים הוא לא שונה במיוחד משווקי הפנאי האחרים. גילאי 20-30 קונים הכי הרבה, גברים קונים יותר מנשים, זקנים קונים בסביבות החגים וכן הלאה. בשנות התשעים, עם העליה ברמת החיים בכל העולם המערבי, צץ לו שוק חדש של צרכני מוסיקה - ילדים. זה לא שילדים לא שמעו מוסיקה לפני כן, אבל בדרך כלל אלו היו ההורים או הסבים וסבתות שלהם שקנו להם תקליטים, לרוב של שירי ילדים. רק שהעולם השתנה והמסחור הגיע לכל מקום. הטלוויזיה הרב ערוצית, הפרסומות לילדים, המיתוג בכל פינת רחוב הפילו ברשתם גם את הקטנים שמבינינו, שהחלו לקנות מוסיקה.
אמרגנים, אנשי שיווק ממולחים ואנשי חברות התקליטים בחו"ל קראו את הטרנד הזה נכון ובמהלך שנות התשעים יותר ויותר כסף הושקע בפיתוח אומנים שפונים לגילאי 10-16, כמעט כולם בפורמט של להקות הבנים והבנות (בויבאנדס וגירלבאנדס). התופעה הזאת היתה להצלחה כזאת גדולה, שבשלהי העשור מצעדי הלהיטים נראו כאילו הם נקבעו על ידי ילדות בנות 12. מי אמר שהן מבינות פחות?
בארץ לא נשארו אדישים לתופעה הזאת וחברות התקליטים, בראשן הליקון, השקיעו בשוק הזה רבות. הוכחה לכך הוא דף יחסי הציבור שצורף לאוסף "Boys and Girls" עליו חתומה לימור מ"מחלקת הנוער של הליקון". אני מציין את העובדה הזאת, בגלל שמחלקת נוער בחברת תקליטים ישראלית כלשהי היתה המצאה חדשה לאותם ימים, תוצר של התקופה.
מחלקת הנוער הזאת הולידה אוסף מלא בקרם דלקרם של ז'אנר הפופ לצעירים עם הספייסגירלז, באקסטריט בוייז, טייק ד'את ושאר החבר'ה. האוסף יצא בשיתוף גורמי תקשורת אחרים שהצעירו את קהל היעד שלהם באותם הימים - רשת ג' והמגזין הותיק מעריב לנוער. למרות שהאוסף הזה לא נספר באותה נשימה עם סדרות אוספים גדולות אחרות שהיו כאן בשנות התשעים, כמו היטמן או טופ פופ, האוסף היה להצלחה גדולה, שיצאו לו חמישה פרקים. "Boys and Girls" השפיע רבות על צרכני מוסיקה צעירים והסדרה היא אחת החשובות שצצו כאן בחלק השני של שנות התשעים. ריספקט.

ערך אספני: 5 ש"ח

ציון: 9

תגובה 1:

  1. שמי, איזבלה איתן לאחר 12 שנות נישואים, אני ובעלי רבנו בצורה כזו או אחרת עד שלבסוף עזב אותי ועבר לקליפורניה כדי להיות עם אישה אחרת. הרגשתי שהחיים שלי נגמרו והילדים שלי חשבו שהם לעולם לא יראו את אביהם שוב. ניסיתי להיות חזקה רק כלפי הילדים, אבל לא הצלחתי לשלוט בכאב שייסר את ליבי, הלב שלי התמלא בצער ובכאבים כי באמת הייתי מאוהבת בבעלי. אני חושב עליו כל יום ולילה ותמיד הלוואי שהוא יחזור אליי, הייתי ממש מוטרד והייתי זקוק לעזרה, אז ביקשתי עזרה באינטרנט ונתקלתי באתר שמציע שד"ר אלאבה יוכל לעזור לשעבר שלו לחזור. אז הרגשתי שאני צריך לנסות את זה. פניתי אליו והוא אמר לי מה לעשות. עשיתי את זה ואז הוא עשה לי כישוף אהבה. 48 שעות לאחר מכן בעלי באמת התקשר אלי ואמר לי שהוא מאוד מתגעגע גם לילדים, כל כך מדהים!! אז, אז הוא חזר באותו יום, עם הרבה אהבה ושמחה, והתנצל על טעותו ועל הכאב שהוא גרם לי ולילדים. הנישואים שלנו היו חזקים מבעבר, הכל בזכות ד"ר אלאבי. הוא כל כך חזק והחלטתי לשתף את הסיפור שלי באינטרנט שד"ר אלאבה היה אשף אמיתי וחזק. אני תמיד אתפלל שהיא תחיה הרבה זמן לעזור לילדיה בשעת צרה, אם את כאן וצריכה בחזרה אקסית או שבעלך עבר לאישה אחרת, תפסיקי לבכות, צור קשר עם גלגל האיות העוצמתי הזה מיד. הנה כתובת הדוא"ל שלו ליצירת קשר בכתובת: {dralaba3000@gmail.com} או WhatsApp / viber אותו באמצעות איש הקשר שלו למטה +1(425) 477-2744 תודה לך ד"ר ALABA.

    השבמחק