יום רביעי, 1 בדצמבר 2010

Volume 4


שם האוסף: Volume 4

חברת תקליטים: IMP Dance

שנה: 1994

עורך: יורם ואזאנא

מק"ט: IMP2008

רשימת שירים:
1 Dr. Alban - Look Who's Talking (Short 7")
2 Good Shape - Take My Love (Gosh Room Edit Mix)
3 T Spoon - No Time 2 Waste (7" Radio Version)
4 Urban Cookie Collective - High on a Happy Vibe
5 Da Blitz - Let Me Be
6 Loft - Love is Magic
7 Solid Base - Dance to the Bit (Radio Mix)
8 Rob and Raz - Power House (Radio Version)
9 J.T. Company - Wet (Progressive Trance Mix)
10 Any Questions - Living on a Fantasy (Joy Radio Edit)
11 Phase Generator - Love You (Station Edit)
12 Jinny - One More Time (Radio Night Mix)
13 Dynatec - Get Up (Keep the Fire Burning) (Radio Edit)
14 Source, The - Sanctuary of Love
15 Beat Pressure - Something on Mind (Radio Edit)
16 Ofer Nissim - Upatmpa Hey (Upside Down Mix) (feat. Dana)

עטיפה: אחרי שהעין הזויה ירדה בעטיפה של חלק 3, היא חזרה בענק בחלק 4!!! הסטודיו הירושלמי של איילה ואיתן המשיך באותה מסורת, של להחליף את צבעי הפרקים הקודמים וכמובן לשנות גם את המספר. שילוב הצבעים לא רע, המקוריות, לא נדבר עליה. ציון עיצוב: 5

ביקורת ורקע: האינסטינקט הראשוני שלי כשהבטתי ברשימת השירים של ווליום 4 היה שאני הולך מה זה לקטול את האוסף ולא משנה מה אהרון "יורודאנס מסטר" מזרחי חושב עליו. השירים כאן נראו לי כלהיטים קטנים, שלא לומר מינוריים והתקשתי למצוא ביניהם שיר אחד שזכה להצלחה של ממש בעולם.
שעה וקצת אחרי כן, אחרי שהקשבתי לכל 66:46 דקות האוסף, אני חוזר בי. האוסף הזה מלא בשירים שהיו להיטי רדיו גדולים מאוד בישראל, בעיקר ברדיו דן הפיראטי ובקופסת הלהיטים שברשת ג'. בתקופה שהאוסף יצא הייתי העורך של קופסת הלהיטים וההאזנה החוזרת הזכירה לי עד כמה נהנינו לנגן למאזינינו הנאמנים כמחצית מהשירים באוסף בתדירות יומיומית. האמת היא שחיבקנו ביום כל כך הרבה קטעים מכאן, שלרגעים ארוכים האוסף נשמע לי ממש כמו תכנית של הקופסה מאז.
הפירגון לאוסף לא היה מקרי. קופסת הלהיטים נהנתה להיות חלוצה בז'נאר היורודאנס שפרץ אז וחברת IMP היתה חברה צעירה שהתמחתה בז'אנר והביאה לארץ הרבה מאוד מלהיטי הסגנון החם. ב-IMP כמובן שפירגנו חזרה ובתודות באוסף מופיע ראשון עופר נחשון, ככשמי מככב אחריו ברשימה שכוללת גם את קודמי בתפקיד, רז ניצן. קיצר, מקרה קלאסי של לא לשפוט ספר לפי העטיפה. אחלה אוסף.

ערך אספני
: 25 ש"ח

ציון: 7

5 תגובות:

  1. השילוב צבעים כאן טוב בהרבה מזה שבחלק 3 שהיה איום לטעמי. הסיפור עם העין שעוד תיעלם ותחזור בהמשך הסדרה באמת מעניין.
    גם אני שייך למעריצים של הסדרה הזו. אין ספק שלתוכניות של ואזאנא ברדיו דן היה חלק גדול בכך וזה השפיע גם אחרי שהתחנה נסגרה. החלק הזה פחות טוב מחלק 5. יש פה בכל זאת כמה שירים שהיו להיטים בעולם, רובם רק במדינה אחת (לא כולל ישראל).
    אני ספרתי 4 להיטי טופ 10, 3 להיטי טופ 20 ועוד 2 להיטי טופ 40.

    השבמחק
  2. 4 להיטי טופ 10, 3 להיטי טופ 20 ועוד 2 להיטי טופ 40 - לאיזה מצעד אתה מתייחס כאן? לישראלי?

    השבמחק
  3. לא,זה חוץ מישראל.
    הטופ 10 זה
    Dr. Alban (שבדיה,אוסטריה ועוד)
    Good Shape (בלגיה)
    T Spoon (הולנד)
    Da Blitz (איטליה)
    טופ 20:
    Rob and Raz (שבדיה)
    J.T. Company (איטליה)
    Jinny (איטליה)
    טופ 40:
    Urban Cookie Collective (בריטניה)
    Loft (גרמניה ועוד)

    השבמחק
  4. אדיר אתה. מה לגבי מיקומים במצעד הישראלי? יש לך בזמינות?

    השבמחק
  5. לא הייתי רושם מסודר באותה תקופה.
    Good Shape היו מקום 2
    Dr. Alban היה 3 אם אני לא טועה
    Rob and Raz - 8
    Urban Cookie Collective - 11
    T Spoon טופ 20

    השבמחק