יום שבת, 13 בנובמבר 2010

Volume 2


שם האוסף
: Volume 2

חברת תקליטים: IMP Dance

שנה: 1993

עורכים: יורם ואזאנא ואיתמר חובב

מק"ט: IMP2005

רשימת שירים:
1 Snap! - Do You See the Light (Looking for)
2 Robin S - Show Me Love
3 Louchie Lou and Michie One - Rich Girl
4 Pleasure Game - Le Petit Chiem Qui Fume
5 Bass Pumpers - Runnin'
6 FPI Project - Come On (and Do it)
7 Urban Cookie Collective - The Key: The Secret
8 Convert - Rockin' to the Rhythm
9 Traks - Long Train Running
10 Les G.O. Culture - Darla Dirladada
11 Boney M - Brown Girl in the Ring (1993 Remix)
12 En-Rage - House of the Rising Sun
13 II Extreme - Der General (Tempo Tempo)
14 Capricorn - 20hz
15 Fargetta - The Music is Movin'

עטיפה: סטודיו אילה ואיתן עצבו שיחזרו את העטיפה של חלק 1, עם צבעים קצת שונים. חלש. ציון עיצוב: 4

ביקורת ורקע: חודשיים בקושי אחרי ווליום הראשון ו-IMP חזרו עם חלק 2 של הסדרה. אחרי שחלק 1 היה מלא בלהיטים, חלק 2 היווה אכזבה גדולה. האוסף מלא בפילרים ואת כמות הלהיטים שבו אפשר לספור על יד אחת.
סוג כזה של אוסף יכל למצוא את עצמו על המדפים רק במדינה כמו ישראל. הסיבה: ההתעקשות של חברות התקליטים המקומיות שלא להוציא לשוק סינגלים, אפשרה להם להוציא אוסף עם שירים בודדים שהיו מבוקשים והמון קטעים זיבליים למלות את החלל. בעוד בכל העולם המתוקן חנויות המוסיקה בניינטיז כללו מחלקות סינגלים גדולות ומכובדות בהן יכולת לרכוש במחיר זעום את התקליטון של הלהיט האהוב עליך, בישראל המושג הזה לא היה קיים והצרכן, אם הוא רצה להשיג שיר, היה חייב לקנות את האלבום המלא של האומן שמבצע אותו, או לקוות שהוא יהיה באיזה אוסף.
ההתעקשות של חברות התקליטים המקומיות שלא להוציא סינגלים היתה כלכלית נטו. הרווח על אלבום הוא הרבה יותר גבוה ועל אוסף, שעלויות ההפקה שלו עוד יותר זולות, הרווח בכלל הרקיע שחקים. בגלל זה כמות האוספים שיצאה בישראל במהלך השנים היא לא פרופורציונלית בהשוואה לשום מקום אחר בעולם. הישראלים פשוט נדפקו, בזמן שאנשי חברות התקליטים ספרו את הכסף.
במדינה מתוקנת חובב מוסיקה שהיה אוהב שיר אחד או שתיים שהיה בווליום 2 היה מעדיף לקנות את הסינגלים מאשר לשלם את המחיר על אלבום מלא. בישראל לא היתה לו ברירה והוא נאלץ לרכוש אוסף דפוק. לצערי כל חברות התקליטים המקומיות עשו את הטריק ש-IMP עשו באוסף הזה וחטאו מדי פעם בהצאת אוספים עם מעט להיטים גדולים והמון פילרים. הצרכן הישראלי, למרות שתמיד דופקים אותו, לא טיפש ולכן אוספים שכללו מספר גדול של להיטים, כמו סדרת היטמן, זכו להצלחת ענק ואוספים כמו אלו של סדרת ווליום, שבהמשך הדרך התבררה כדומה במהותה יותר לחלק 2 מאשר לחלק 1, זכו להצלחה מצומצת.

ערך אספני: 5 ש"ח

ציון: 2

לינק להורדה: http://www.megaupload.com/?d=C81L5PTH

3 תגובות:

  1. אבי יקירי
    אתה יודע כמה אני אוהב את הבלוג הזה ומעריך אותך, אבל תרשה לי לחלוק על הפסקה האחרונה שכתבת כאן

    סדרת ווליום החלה אמנם כנישתית מאוד עם המון פילרים, אבל בהמשך הדרך כפי שתסקר בוודאי- תגלה כמה אוצרות ולהיטים היו בה. ביחוד הדברים אמורים לגבי ווליום 10 עד 18, שאת כולם יש לי בבית אם תצטרך :-)

    בשורות טובות
    אלבו

    השבמחק
  2. כל פרק של ווליום יש בו אצרות ולהיטים. הסדרה, כפי שאני כותב בפוסט על חלק 1, היא חשובה מאוד. כל סדרה שמוציאה כל כך הרבה פרקים חייבת להיות משמעותית. מה שכן, היו לה ולכל הסדרות הישראליות המון פרקים חלשים. חברות התקליטים ניצלו את הצרכנים כאן בהוצאת אוספים עם מעט מדי קטעים ראויים, זה בעיקר מה שאני אומר.

    השבמחק
  3. Link להורדה למי שחפץ:
    http://www.4shared.com/rar/me28PgJW/VA-Volume_vol2-1993-TFP.html
    תודה רבה ענקית לD9D שהביא לנו את זה.

    הפרק הזה אולי הכי חלש של הסדרה שהתחילה ברגל ימין אבל יש בו כמה יציאות מעניינות כמו השיר הפותח של snap!, הגרסת כיסוי ל"בית השמש העולה" וגם FPI Project למי שעקב אחרי Top pop בדריכות מההתחלה, פגש אותם באחד הקטעים היותר חזקים שהיו בעשור הזה.
    כמו כן, אני רואה כאן את הנוכחות של Robin S ושל Fargetta מיותרת לחלוטין.

    השבמחק