יום שלישי, 9 בנובמבר 2010

65-75 - העשור שלא יחזור Vol. 2


שם האוסף: 65-75 - העשור שלא יחזור Vol. 2

חברת תקליטים: פונוקול

שנה: 1995

עורכים: הלל אברמוב ואורן קריסטל

מק"ט: 2016-2

רשימת שירים:
1 The Kinks - You Really Got Me
2 Shocking Blue - Venus
3 The Yardbirds - For Your Love
4 The Zombies - She's Not There
5 The Grassroots - Let's Live for Today
6 Amen Corner - If Paradise (Was Half as Nice)
7 John Fred and His Playboy Band - Judy in Disguise (with Glasses)
8 Steppenwolf - Magic Carpet Ride
9 Tommy James and the Shondells - Crimson and Clover
10 Status Quo - Pictures of Matchstick Men
11 Small Faces - Lazy Sunday
12 The Zombies - Time of the Season
13 The Yardbirds - Still I'm Sad
14 The Kinks - Sunny Afternoon
15 The Mamas and the Papas - Monday Monday
16 Chris Farlow - Out of Time
17 Humble Pie - Natural Born Boogie
18 Shocking Blue - Never Marry a Railroad Man
19 T Rex - Get it On
20 10cc - Rubber Bullets
21 Mama Cass - Dream a Little Dream of Me

עטיפה
: עבודה של עדי שטרן ברוח של החלק הראשון. יעני פסיכדלית-סיקסטיז. הרעיון הכללי טוב, הביצוע לא משהו. האימג' המרכזי חלש, שילוב הצבעים לא טוב והפונטים לא קשורים לתקופה. האור מגיע מהעטיפה הפנימית. יש כן טקסט של עורך האוסף, הלל אברמוב, על השירים והתקופה וגם טבלה מעולה שמציינת לאן השירים האלו הגיעו במצעדים האמריקאי והבריטי. אחלה. ציון עיצוב: 7

ביקורת ורקע: שנתיים אחרי הוצאת החלק הראשון פונוקול חזרו עם החלק השני שנעשה בתנאים הרבה יותר קשים. החלק הראשון נעשה כפונוקול עדיין החזיקו בזיכיון הישראלי לקטלוג האדיר של חברת פוליגראם (לימים Universal), מה שהקל מאוד על בחירת הקטעים. החלק השני נעשה באילוצים שהכריחו את אורן קריסטל מפונוקול לפשפש אצל חברות עצמאיות מחו"ל אחרי הזכויות לקטעים עתיקים. קריסטל עשה עבודה מעולה וביחד עם העורך הראשי לאוסף, הלל אברמוב, הם הרימו אוסף לתפארת.
על הקונספט מאחורי קיטלוג השנים 1965-1975 כעשור אתם יכולים לקרוא בפוסט על החלק הראשון בסדרה. החלק השני אמנם קצת פחות הצליח, אבל הוא יצא בתקופה שהקנתה לו המון חשיבות. הימים היו תחילת ימי הבריטפופ, אותו ז'אנר של להקות אינדי-פופ בריטיות כמו סווייד, אואייזיס, בלר וקאסט שמאוד הושפעו מהרכבי סיקסטיז כמו הקינקס, היארדבירדס והסמול פייסס, כולן נמצאות באוסף הזה. האופנתיות של הבריטפופ הקנו לאוסף הזה עדכניות של סוג של דיסק של האבות הרוחניים של הז'אנר החם ביותר כרגע. אני זוכר, כמישהו שהיה שרוף על בריטפופ, שעפתי על האוסף הזה ושמעתי אותו המון. לא רק אני. גם בליין המסיבות החלוצי ה"גלורי נייטס" שנערך במועדון הגולם התל אביב (במתחם קולנוע אלנבי) נגנו לא מעט קטעים מהאוסף.
ה"גלורי נייטס", בהנהגת היחצ"ן שנהיה מו"ל דן שדור ועוד אושיות חיי לילה מהתקופה כמו רועי צ'יקי ארד, טינקבל, דנה קסלר וחברי להקת קנאק-פופ, היה ליין האינדי/בריטפופ הראשון שהיה בישראל. מה שכל כך נפוץ היום היה אז סוג של חלוציות ממכרת וכל מה שנכח במסיבות ההן נשבע שהן הדבר הכי טוב שחיי הלילה הישראלים הציעו אי פעם. נחזור לדיסק, העובדה שנוגנו מהאוסף המדובר לא מעט קטעים במסיבות ה"גלורי נייטס", שלח את כל הרוקדים בימי שישי לחפש את השירים בחנויות הדיסקים ביום ראשון ולרכוש את "העשור שלא יחזור 2", שזכה בסך הכל לתגובות טובות. אני בספק גדול אם קהל היעד שעורכי האוסף חשבו עליו כשהם הכינו אותו היה של צעירים חובבי אינדי בריטי חדשני, אבל בטעות יצא להם וטעויות לפעמים מובילות לדברים הטובים ביותר. לראייה, זה אחד האוספים שיש לי כלפיהם הכי הרבה נוסטלגיה. אם להיות כנה, לא שמעתי אותו למעלה מעשור ולחזור אליו בכתיבת הביקורת עליו היה ממש תענוג.

ערך אספני: 15 ש"ח

ציון: 9

2 תגובות:

  1. איפה הלל אברמוב היום? אני זור אותו מהתקופה שהייתה לו חנות תקליטים באמסטרדם...

    השבמחק
  2. לא ברור. הוא די נכחד. גם גוגל לא ממש מעלה תוצאות לגביו

    השבמחק