יום רביעי, 3 בנובמבר 2010

Most Wanted


שם האוסף: Most Wanted

תת כותרת:
אוסף
חברת תקליטים: אן.אם.סי

שנה: 1994

עורכים: עוזי פרויס וליאור סולימן

הפקה: עוזי פרויס, ליאור סולימן, משה מורד ואליסון מאייר

יח"צ: ארז פרי

מק"ט: 20114-2

רשימת שירים:
1 Roxette - Sleeping in My Car
2 Blur - Girls & Boys (Pet Shop Boys Remix)
3 Primal Scream - Rocks
4 Spin Doctors - Two Princes
5 The Proclaimers - Let's Get Married
6 Inspiral Carpets - Saturn 5
7 Morrissey - The More You Ignore Me, The Closer I Get
8 Suede - Stay Together
9 Crowded House - Distant Sun
10 World Party - Is it Like Today?
11 Renegade Soundwave - Renegade Soundwave
12 Shara Nelson - Down That Road
13 Saint Etienne - Pale Movie
14 Depeche Mode - In Your Room
15 Nick Cave and the Bad Seeds - Do You Love Me?

עטיפה
: עופר כהן עיצב עטיפה רטרואית ברוחה, עם דוגמניות ואימג'ים מהסיקסטיז. מכיוון שהאוסף יצא בזמן שהבריטפופ נולד, העטיפה התאימה בול לז'אנר שהארט שלו היה מאוד סיקסטיזי ומאוד רטרואי. הצליח לאן.אם.סי. ציון עיצוב: 8

ביקורת ורקע: באמצע שנות התשעים ירדה ההשפעה של הרדיו והעיתונות על הקהל הישראלי, כל זאת לטובת ההשפעה הגוברת של ה-MTV. תחנת הטלוויזיה קבעה סדר יום חדש לצעירי ישראל והשפיעה רבות על טעמם. מכיוון שה-MTV שידרו משכונת קמדן שבלונדון, הסביבה השפיעה מאוד על התחנה, מה שבעקיפין השפיע גם על הישראלים. כל זה התעצם בעשרות מונים, כי יצא הגורל והאולפנים של ה-MTV ישבו גיאוגרפית בלב ליבה של סצנה חדשה שנולדה בקמדן, הבריטפופ. הימים היו ימי שנת 93' ו-94' והבריטפופ. אותו ז'אנר, שמורכב מזמרי אינדי בריטים שמושפעים מאוד מהסאונדים ומהלבוש של אייקונות הפופ והרוק של הסיקסטיז, התחיל להראות כוונות לכבוש את כל צעירי העולם.
עבור הישראלים ה-MTV היה המתווך שהביא אליהם שמות חדשים כמו בלר, סווייד, המניק סטריט פריצ'רס, שעתידים למכור כאן טונות. באן.אם.סי איתרו את הטרנד המתגבר וניסו ליצור אוסף ברוח הז'אנר המתהווה. עורכי האוסף אפילו קישרו אותו ל-MTV בכך שהם קראו לו על שם אחת התכניות הפופולריות בערוץ, "Most Wanted" עם המגיש הכריזמטי ריי קוקס.
האוסף הזה כולל מלא להיטים עם ניחוח אלטרנטיבי-בריטי ששודרו לא מעט באותם זמנים ונוסטלגית אני זוכר שהייתי די גזור על האוסף הזה. היום, בדיעבד, כשמסתכלים עליו, מוזר לראות שמכל האומנים בעולם דווקא רוקסט פותחים את הדיסק, בשיר שהכי לא מתאים לאוסף הזה מכל 15 שיריו. אם לגונן על ההחלטה הזאת, אז כנראה שבזמן אמת הגבולות היו קצת פחות ברורים וההבדל בין להיט רוק/פופ ללהיט אינדי/פופ הטשטש מאוד כשהם שודרו זה לצד זה ב-MTV, נון סטופ.

ערך אספני: 10 ש"ח

ציון: 7

תגובה 1:

  1. Link להורדה למי שחפץ:

    אחרי שבחשו עמוק ברחבות המועדונים, NMC היו צריכים קצת אתנחתא מהמותג Hit Box וגלשו לתחום האלטרנטיבי בו הם טובים לא פחות, אולי אפילו עם אותו פז"מ, כמובן עם אוריינטציה ריקודית, כך אנו שומעים כבר בהתחלה את הMix של Pet Shop Boys ללהיט ההיסטרי של Blur. רק תזכורת: גם Hits! Hits! Hits! התחיל עם שיר של Roxette שההתאמה שלו להלך האוסף מקבלת חוות דעת סותרות, על אף שמדובר באוסף מסוג שונה. ככה זה כשחברה עם הקטלוג הכי עשיר מחזיקה בזכויות של להקה צליחה נכון לתקופה. געגועי לMTV שקיבל כמעט מיד עם המעבר לעשור הנוכחי (נכון לתאריך כתיבת שורות אלה) סניף מקומי פה אצלנו ומאותו רגע למעשה מחק מורשת שלמה של 2 דורות לפחות! זכורה לי כמובן התכנית של ריי קוקס אשר זכתה לקטילה חריפה מצד תכנית הסאטירה המקומית, אולי המשפיעה ביותר על ישראל בשנות ה90, הלא היא הקומדי סטור (יש לי גם את הדיסק הזה). למרבה האירוניה, גם שיר הנושא של הקומדי סטור (מספר 4) מופיע באוסף הזה והופיע גם בHit Box הראשון. אתנחתא אמרתי...

    השבמחק