יום חמישי, 4 בנובמבר 2010

Technomania 2


שם האוסף: Technomania 2
חברת תקליטים: פונוקול/ ToCo International/ מעריב לנוער

שנה: 1992

עורכים: אורן קריסטל ומאיר גולדברג

מק"ט: 920305-2 CD

רשימת שירים:
1 2 Unlimited - Twilight Zone
2 Skeet Machine - Es De P... Madre
3 Cappella - Take Me Away
4 Digital Orgasm - Running Out of Time
5 Anticappella - Everybody (12" Version)
6 Neon - Waves
7 Lewis Lovebump - Spacetime (Space Mix)
8 Gardener - Geranio (12" Version)
9 Moby - Go (Woodtick Mix)
10 Pleasure Game - Le Seigneur Des Tenebres
11 Interactive - Who is Elvis?
12 Channel X - Rave the Rhythm
13 Art of Noise - Instruments of Darkness (The Prodigy Mix)
14 Apotheosis - O Fortuna
15 Random - Random Gift
16 G.T.O. - Listen to the Rhythm Flow
17 Katherine E. - Then I Feel Good

עטיפה: גרפיקה שמאוד דומה לזאת של חלק 1. גם כאן המעצבת היא איילת אביב, שעשתה עבודה הרבה פחות טובה משהיא עשתה על החלק הראשון. ציון עיצוב: 6

ביקורת ורקע: בפוסט על החלק הראשון של סדרת "טקנומניה" סיפרתי על הנסיקה המהירה של המוסיקת ההאוס והטקנו שהביאה להצלחה של החלק הראשון של האוסף, שהיה אז ממש חלוצי. כמה חודשים אחרי ההצלחה האדירה של החלק הראשון, הטקנו כל כך התעצם שהוא הפך להיות הז'אנר הפופולרי ביותר בישראל. אני לא מגזים ולראייה אני מציג את את העובדה שהחלק השני של סדרת "טקנומניה", אוסף שכולל מוסיקת מועדונים מחתרתיים לרקדנים טעוני אקסטות, יצא בשיתוף עם מעריב לנוער. כן, כן. הטקנו חדר בכזאת מהירות ללב הישראלים שהשבועון עם הפוסטרים באמצע של ניו קידס און דה בלוק וטייק ד'את אימץ בחום את הטקנו המסומם והאפל. כולם הישירו קו עם המגמה הזאת. גם השבועון המתחרה, "ראש 1", לקח חלק בהוצאת אוסף טקנו עם אן.אם.סי ורשת ג' שפנתה לצעירים שדרה מדי יום יותר ויותר קטעים כאלו בפריים טיים.
כך, היה נראה שבשלהי 1992 אתה לא יכול לזוז מטר מבלי לשמוע טקנו. אם זה ברדיו, אם ב-MTV שלא היה צעיר בארץ שלא היה מחובר, אם במועדון, אם במכונית שעוברת לידך. תוך שנה ישראל נכבשה על ידי הצלילים האירופאיים המונוטוניים וישראל (ברובה) אהבה את זה.
נכון, היו קומץ אליטיסטים שהתעלמו מהמצב, כמו אנשי תחנת הרדיו הגוועת צהל 2, או איזה כמה הזויים ממועדון הרוקסן שהשיקו את ערב האלטרנטיבה הרוקיסטית "מוות לטכנו", אבל אפילו הם נפלו בסוף שדודים לצלילים האלקטרונים והכיבוש שהחל אז לקח את כולם עמו ואין ישראלי צעיר שלא קנה בחייו כמה דיסקים אלקטרוניים או רקד בכמה וכמה רייבים או מועדוני האוס.
מדוע עם ישראל התחבר כל כך למוסיקת טקנו? הסיבות הן רבות. הכלכלה צמחה בזכות ההייטק, הכבלים הביאו עמם את העולם, גוויעת האינטיפדה ותהליך השלום המתהווה חיברו את הצעירים למוסיקת האהבה והחבר'ה שחזרו מהודו למדו מה זה לרקוד עם סמים. זה רק חלק מהסיבות, כמובן, שגרמו לתל אביב להפוך עד סוף העשור למוקד עליה עולמי למועדוניה.
אז כל זה התחיל בזמן של "טקנומניה" וחלק 2 של הסדרה אמנם כבר לא היה פורץ דרך כמו הפרק הראשון, אבל הוא עשה את העבודה. בין שיריו אפשר לראות כמה מהשמות שיהפכו לגיבורי תרבות של הנוער כאן כמו 2 אנלימיטד, קאפלה, מובי והפרודיג'י. אז הם, כמו האוסף, עדיין היו צעירים ומחתרתיים, שבדיוק כובשים את העולם.

ערך אספני: 20 ש"ח

ציון: 8

2 תגובות:

  1. בקיצור, אתה סמולן הזוי שלא מסוגל להפריד בין מוסיקה לבין השקפות עולמך המעוותות.
    אנשים שמעו טכנו כי זה היה חדש, מהפכני, פורץ דרך, קליט, מקפיץ, שונה וחתרני ולא בגלל איזה קבוצה הזויה של פוליטיקאים שהחליטו לתת ריבונות ונשק לארגוני טרור איסלמי!!

    השבמחק