יום שני, 20 בספטמבר 2010


שם האוסף: Top Pop 90 vol. 3

תת כותרת: מיטב הלהיטים למסיבת ריקודים
חברת תקליטים
: פונוקול / London

שנה: 1990

עורכים: אורן קריסטל. מיקס: אמיר כהן

מק"ט: 840950-2

רשימת שירים:
1 Beats International - Dub Be Good to Me
2 Technotronic - This Beat is Technotronic
3 Jason Donovan - Hang on to Your Love
4 Pat and Mick - Use it Up
5 Jimmy Sommerville - Read My Lips
6 D-Mob feat. Cathy Dennis - That's the Way of the World
7 DJ Mollela - Media Mega Mix Vol. 3
8 Pause 4 Thought - You're Gonna Get All My Love
9 Local Concept - Unstoppable
10 The 2 Live Crew - Me So Horny
11 Fine Young Cannibals - I'm Not Satisfied
12 Sybil - Walk on By
13 Electribe 101 - Talking to Myself
14 Cappella - Get Out of My Case
15 Shooting Party - Let's Hang On

עטיפה: עוד עיצוב של דובי בן יהודה, שגם צילם. יש כאן קיר, או לוח מודעות מקולף, עליו שם האוסף. האמת שזוהי עטיפה לא רעה, די אסתטית. ציון עיצוב: 7

ביקורת ורקע: תחילת שנות התשעים היוותה את העידן המשולש לאוספים, כלומר, הם יצאו בשלושה פורמטים במקביל - קלטות, תקליטים ודיסקים. תקליטים וקלטות היו הפורמטים המובילים במכירות, הדיסקים דשדשו עדיין מאחור. שנתיים אחרי כן הדיסק כבר הפך לפורמט המוביל, ומ-1992 לא זכור לי אף אוסף ישראלי שיצא על גבי תקליטים.
ההבדל בין הפורמטים של טופ פופ לא היה רק במחיר (קלטות ותקליטים עלו כ-18 ש"ח, דיסקים כ-36 ש"ח), אלא גם בתוכן. בעוד שבתקליטים ובקלטות השירים הגיעו במיקס והתמזגו אחד לתוך השני, כמו במסיבה, בדיסק הם הופיעו מופרדים ובמלואם. בגלל זה התקליטים והקלטות היו יותר פופולריים. הם שמשו פסקול מלא למסיבה, ובמסיבות ביתיות רבות השמיעו את האוסף מתחילתו ועד סופו, ורקדו. הקונספט הזה היה מקובל מאוד בסוף שנות השמונים ושתי סדרות האוספים המובילות של סוף האייטיז/תחילת הנייטיז - טופ פופ וסופרמיקס - יצאו בפורמט כזה.
עם כניסת הדיסקים באופן מלא לשוק, הקונספט של דיסק כדיג'יי סט נעלם ורק בסוף הניינטיז הרעיון חזר, בעיקר בצורת דיסק הבונוס, שנערך כסט. בהתחשב בכך, הסדרות האלה של תחילת הניינטיז/סוף האייטיז היו ממש חלוציות, ומי שמעוניין לדעת/להיזכר איך נשמעו מסיבות בתקופה ההיא - שווה לחטט בחניות היד שניה ולחפש את כל אותם תקליטים וקלטות.
לי היה את חלק 3 של טופ פופ 90 על קלטת בזמנו ואני חייב להודות שהייתי די קרוב לאוסף הזה. עכשיו אני מאזין לו בדיסק, ולמרות שהקטעים כאן מדליקים ומעולים אחד-אחד, אני מתגעגע למיקסים של אמיר כהן, שמיקסס את כל הטופ פופים באהבה ובכשרון.

ערך אספני: 25 ש"ח

ציון: 8

תגובה 1:

  1. יש לי כמה מהפרקים של Top pop מ92-95 על דיסקים והשירים צמודים אחד לשני כל כך שאם אתה מעביר לשיר הבא, אתה שומע את הקצה של השיר הקודם למשך כמה מאיות עד חצי שנייה. וככה זה ברוב האוספים שיצאו בארץ באותה תקופה. Hitman, Volume, Top pop, Hit list, Power Dance, Technomania וגם Hit Box לפחות בפרקים הראשונים וכל השאר. אסור לדלג על שירים, רק לשמוע ברצף מההתחלה עד הסוף. יש נקודת שבירה במקום מסויים באמצע פחות או יותר, למי שבכל זאת היה רוצה להקליט על קלטת בשביל להפוך צד...

    השבמחק