יום רביעי, 22 בספטמבר 2010

מוסיקה מהסרטים


שם האוסף: מוסיקה מהסרטים

תת כותרת: הרגעים המרגשים של הקולנוע

חברת תקליטים
: הליקון

שנה: 1999

עורכים: אבי מאור ויוסי כסיף

מק"ט: 9243-2

רשימת שירים:
1 Los Angeles Philharmonic Orchestra with Zubin Mehta - Also Sprach Zarathustra (from "2001: A Space Odyssey")
2 Vienna Philharmonic Orchestra - The Ride of the Valkyries (from "Apocalypse Now")
3 Hans Zimmer - The Rock (with Harry Gregson-Williams and Nick Glennie-Smith) (from "The Rock")
4 London Symphonic Orchestra, The - Attack on Murron (from "Braveheart")
5 Ennio Morricone - The Mission - Theme (from "The Mission")
6 Mark Knopfler - Once Upon A Time... Storybook Love (from "Princess Bride")
7 Mike Oldfield - Capture (from "The Killing Fields")
8 Bill Conti - Gonna Fly Now (from "Rocky")
9 Mark Mancina and Trevor Rabin - Overture (from "Con Air")
10 Hans Zimmer - Black Rain Suite (from "Black Rain")
11 Edo De Waart Royal Philharmonic Orchestra with Rafael Orozoco on Piano - Rachmaninov's Piano Concerto No. 3 (from "Shine)
12 Trevor Jones - Main Title / Elk Hunt (from "The Last of the Mohicans")
13 Hans Zimmer - Mutiny (from "Crimson Tide")
14 Giorgio Moroder - Theme (from "Midnight Express")
15 Orbital - Theme (from "The Saint")
16 Larry Mullen and Adam Clayton - Theme (from "Mission: Impossible")
17 Vangelis - End Title (from "Bladerunner")

עטיפה: הסריקה של העטיפה לא ממש מצליחה להעביר את זה, אבל במציאות העטיפה הזאת ממש מרשימה. המוצר הזה, שנקרא עטיפות, הוא פונקציה של כמה דברים - המעצב, טכניקת הדפוס והתוכן. המקרה הזה הוא שילוב מצויין של השלושה - עינת להט בלום עצבה עטיפה נעימה ברוח עולם הקולנוע הקלאסי, הדפוס סיפק את הכותרת באותיות מראה מוכספות מרהיבות וגם הוסיף מדבקה חמודה בחוץ, והתוכן, שסופק על ידי העורכים, הביא מידע קצר על כל סרט וסרט שממנו נלקחו השירים בדיסק. חבל רק שלא ציינו בעטיפה את מבצעי הקטעים. חוץ מזה, עטיפה מצויינת. ציון עיצוב: 8.5

ביקורת ורקע: שני עורכים יש לאוסף הזה. על אבי מאור מהליקון כבר סיפרתי באחד הפוסטים. על העורך השני, יוסי כסיף, הייתי יכול לכתוב ספר, אני מקווה שזה עוד יקרה. כסיף הוא ממייסדי רשת ג' הלועזית והוא עובד כעורך בתחנה (שהיום משדרת מוסיקה ישראלית בלבד) עד היום. כסיף הוא גאון מוסיקה. הידע שלו כל כך מרשים ורחב, שאי אפשר להישאר אדישים אליו. במסגרת ידיעותיו הוא עשה הכל, בעצם, ברשת ג'.
רוב האנשים זוכרים אותו היום בזכות תכנית הדגל והבייבי שלו, "קצת אחרת", בהגשת השדרנית המדהימה אורלי מורג. לדעת רבים, "קצת אחרת" היתה התכנית האלטרנטיבית הטובה ביותר שידע הרדיו הישראלי, אבל זה ממש לא מסכם את פועלו של כסיף. מבלי שרבים יודעים זאת, או סופרים אותו בכלל, במהלך שנות התשעים כסיף היה כנראה הדמות החשובה בישראל בכל הנוגע למוסיקה לועזית. בשנות התשעים הוא היה הדמות הרדיופונית המובילה בארץ, משהו כמו המקבילה למה שיואב קוטנר וטוני פיין היו בשנות השמונים, ומה שאלדד קובלנץ הפך להיות בסוף שנות התשעים. ידו נגעה בכל; הוא היה העורך של המצעד הלועזי והשנתי למשך כמעט כל שנות התשעים, זאת לצד תכניות רבות נוספות וניהול התקליטיה המורכבת של קול ישראל. כסיף היה העורך המוסיקלי הבכיר ברשת ג', בזמן שהיא הגיעה לשיאים המיוחדים שלה בניינטיז. ברמה האישית, אוכל לספר שבעבודתי ברדיו למדתי מכסיף יותר מכל בנאדם אחר והערצתי אליו היא אדירה.
מלבד אהבתו למוסיקה, כסיף הוא חובב קולנוע מושבע. אוסף הסרטים שלו עצום כמעט כמו ידיעותיו, וזה נושא שתמיד תענוג לשוחח עמו עליו. ידיעותיו סייעו רבות לאבי מאור בעריכת האוסף הזה שיצא בשלהי המילניום. יש כאן אסופה טובה מאוד של קטעים בעלי גוון קלאסי, מכמה סרטים אלמותיים. העריכה טובה ומפתיע לגלות עד כמה כל מיני נעימות קולנועיות חקוקות לנו בזיכרון.
רק הערה קטנה על האוסף, משהו שכבר ציינתי באגף ה"עיצוב". העדר שמות מבצעי הקטעים כאן היא חובבנית ומאוד לא מאפיינת את הליקון. חוץ מזה, אוסף מקסים. הלוואי והיינו זוכים כיום מכסיף, שלטעמי מתבזבז בעריכת מוסיקה עברית בלבד, לתכניות שנשמעות כמו האוסף הזה או כמו שאר הדברים הכבירים שהוא עשה בעבר.

ערך אספני: 5 ש"ח

ציון: 8.5

תגובה 1: