יום שישי, 10 בספטמבר 2010

The Hit List 4


שם האוסף: The Hit List 4

חברת תקליטים
: הליקון/ הד ארצי

תאריך יציאה: 15.9.95

עורכים: אלי בראל ורן עצמון

מק"ט: HL 9214-2

רשימת שירים:
1 Sin with Sebastian - Shut Up and Sleep With Me
2 Scatman John - Scatman's World
3 Donna Summer - I Feel Love (Remix by Rollo Remix/ Sister Bliss and Masters at Work)
4 Ti.Pi.Cal feat. Josh - The Colour Inside
5 Masterboy - Generation of Love
6 Deuce - On the Bible
7 Shaggy - In the Summertime
8 Dr. Alban - This Time I'm Free
9 Snap feat. Summer - The World in My Hands
10 Mary Kiani - When I Call Your Name
11 Love Corps - Ravin' All Over The World
12 Shiva - Freedom
13 Pulp - Common People
14 The Cardigans - Carnival
15 Lisa Moorish - I'm Your Man
16 Baby D - I Need Your Loving
17 Easy 17 - Hold My Body Tight
18 Take That - Never Fotget

עטיפה: מעניין אם הליקון והד ארצי שילמו לשרון מורו תעריף מלא לעיצוב עטיפה, או שהם שילמו לה רק על החלפת צבעי העטיפות הקודמות. בדיחה. ציון עיצוב: 1

ביקורת ורקע: אנשים נהנים ללכלך לאחרונה על שנות התשעים והמוסיקה שלהן. "ניינטיז", שמעתי מישהו אומר לאחרונה, "זה הכל זבל כמו טו אנלימיטד". אז זהו, שלא. קודם כל, טו אנלימיטד זה ממש לא זבל. שנית, מדובר כנראה בעשור הכי פורה ומרתק שהיה במוסיקה. כל הזמן יצאו דברים חדשים, כל הזמן הפתיעו אותך מכיוון שלא ציפית לו, וכמות הסגנונות והאופנות במוסיקה שצצו בניינטיז אינם ניתנים להשוואה לשום תקופה אחרת. בוקר אחד צץ הטקנו. שבוע אחרי כן הגראנג'. ואז הטראנס. ואז הטריפ הופ. ואז הג'אנגל. ואז הברייק ביט. ואז השוגייזינג. ואז הבריטפופ. ואז היורודאנס. ואז הבוי באנדז. ואז הגירל באנדז. ואז הגנגסטאראפ. ואז הראגאמאפין ואז ואז ואז... אתם מבינים לאן זה הולך, ואם לא, אז זה היה רק בשלוף והעשור הזה ידע עוד כמה וכמה ז'אנרים טריים ומרתקים.
כאילו, קחו את "היטליסט 4", אוסף נשכח ולא חשוב בצורה יוצאת דופן. רק מלהסתכל על רשימת השירים אפשר להבין באיזו תקופה חיינו, כשבמרחק 18 שירים אנחנו יכולים לעבור מ"יורודאנס" בחסות דוקטור אלבן ל"דיסקו האוס" בחסות דונה סאמר במיקס של רולו, ל"ראגאמאפין" בחסות שאגי, ל"בריטפופ" בחסות פאלפ, ל"אינדי/איזי לסנינג" בחסות הקרדיגנס ל"ברייקביט" של בייבי די ול"פופ להקות בנים" של איסט 17 וטייק דאת. וזה עוד בסתם אוסף. איזו תקופה, איזה עשור.
בקצרה על האוסף - חלק 4 הוכיח שהמותג "היטליסט" ממשיך להפציץ והליקון והד ארצי הראו שהם יכולים להוציא שני אוספי היטליסט מוצלחים באותה השנה, שלא לדבר על הסדרה המקבילה "היטמן", שגם הרביצה. יש כאן שלל להיטים, בקושי פילר וחצי ותמהיל ועריכה מצויינים של שירים וסגנונות.

ערך אספני: 5 ש"ח

ציון: 8

8 תגובות:

  1. השיר של איסט 17 הוא כמובן hold my body tight . ואני לא בטוח שבעטיפה באמת לא היתה השגיאה במקור. אני זוכר על העטיפה של האוסף הזה עוד כמה טעויות מטומטמות.

    השבמחק
  2. דווקא זאת טעות שלי, או של ה-CDDB. בכל מקרה, היום ים טעויות באוספים בארץ. דיסקוגז משתגע מזה... אגב, איך הביקורת על הטופופ?

    השבמחק
  3. אוסף אגדי (בהגזמה גסה כמובן).

    השבמחק
  4. אני לא נוטה להגיב לבלוגים, אבל אני כל כך נהנת לעבור על כל הרשומות ולחפש שירים מילדותי המופלאה.... סחטיין! (אני מגיבה כאן, כי חיפוש אחר הדיסק הזה הוביל אותי לבלוג, ועל כך אלף תודות!)

    השבמחק
  5. Link להורדה למי שחפץ:
    http://www.4shared.com/rar/X_RrStyb/Hit_List_vol4-1995-HQI.html

    באדיבות אורי-D9D האלוף שהפיץ את זה שוב ברשת אחרי שזה כמעט נכחד.
    והטעויות בהדפסה על עטיפות הן דבר שבשגרה, בעיקר באוספים של "הד ארצי", פה המצב יחסית עוד טוב. הצרות האמיתיות מתחילות כשהם מנסים לתרגם שמות ו/או אמנים לעברית...

    השבמחק
    תשובות
    1. לידיעת המעלה :)
      הלינק פג תוקף ! :)

      מחק
  6. An album playlist created by me on YouTube:

    https://www.youtube.com/playlist?list=PLeeMpmam-ayB1mgjf-7ig44TWHc1CQUFv

    השבמחק
    תשובות
    1. ברשימה שלך חסר Masterboy - Generation of Love, כנראה שהקליפ הספציפי שבחרת הפך ללא זמין (זה קורה מדי פעם). השיר עדיין קיים ביוטיוב, אז תוכל להוסיף אותו, הנה לינק שכן עובד:
      https://www.youtube.com/watch?v=n6T4pw8sang

      מחק