יום שני, 10 בינואר 2011

Ibiza Love and Groove


שם האוסף: Ibiza Love and Groove

חברת תקליטים: פונוקול

שנה: ספטמבר, 1998

עורכים: אורן קריסטל, שילה שליט ורוברט גיטלמן

מק"ט: 2122-2

רשימת שירים:
1 Faithless - Reverence
2 Lovestation - Teardrops
3 Ulrta Nate - New Kind Of Medicine
4 A:Xus - When I Fall
5 Groovy 69 - Stardust medley with Dust
6 David Morales presents The Face - Needin U
7 Kristine W - Feel What you Want
8 Barbara Tucker - Everybody Dance (Horn Song)
9 DJ Boom - Missing You (Take Me Higher)
10 Frank O'Moiraghi - Show Me (Spacer) (feat. Amnesia)
11 Santos & Sabino - Lararari (Canzone Felice)
12 The Blueboy - Remember me
13 Lanet Soul - Feel the Music (feat. Brenda Dee)
14 Ruffneck Feat. Yavahn - Baby You

עטיפה: עיצוב עדין ונקי של דורון עדות. יפה מאוד. ציון עיצוב: 7

ביקורת ורקע: בסוף שנות התשעים האי איביזה הפך להיות שם נרדף למוסיקת ההאוס האופנתית. בזכות מדיניות הסמים המתירנית, הקירבה הפיזית לאירופה, טיסות השכר הזולות (הלואו קוסט) שהומצאו באותה תקופה, מזג האוויר החמים והחופים המקסימים, איביזה הפכה למכה של הקלאברים. כל מועדון נחשב הקים שם שלוחה ומסיבות החוף הפכו לאגדה. איביזה הפכה לאי מוסיקה ומסיבות כל כך מרכזי, שמהרה כל קלאבר חלם לנסוע לשם, כל דיג'יי שאף לנגן שם וכל אומן התפלל שהקטע שלו יהפוך לשלאגר באיביזה, כי רק אחרי שאתה מצליח באיביזה השיר שלך פורץ למצעדים הקונבציונלים. איביזה הפכה למותג. חתחת מותג.
חברת פונוקול, שהיתה ידועה בכך שהיא מחוברת לסצינת הדאנס, החליטה לדפוק קופה על חשבון המותג הזה והוציאה אוסף של האוס פאנקי שנקרא "Ibiza Love and Groove". לכשעצמו זה אוסף טוב, אבל הקונספט שלו, של לחבר את האוסף לאיביזה, הוא הזוי ברמות.
איביזה היתה ידוע באותה התקופה כמקום של שני ז'אנרים - ההאוס הבאלרי, שזה האוס מרומם, אופורי, צרחני ועם הצ'יל אאוט של "קפה דל מאר", ז'אנר שהומצא או טופח בבית הקפה הידוע שעל אחד החופים באיביזה, שאירח בליינים שרצו להירגע אחרי המסיבות. פונוקול, כאמור, החליטו שהיה גם ז'אנר שלישי, ההאוס הפאנקי הזה, שזה האוס עם הרבה זמרי סול שחורים, שמתאים מאוד לשמיעה, או לריקוד סקסי-סליזי כזה.
בתכלס ההאוס הפאנקי הוא אחלה ז'אנר, אבל כאמור, בינו לבין איביזה אין שום קשר ואני לא יודע מה עבר לאנשי פונוקול בראש בנסיון המיתוג של האוסף. הזוי, כבר אמרתי?

ערך אספני: 5 ש"ח

ציון: 6

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה