יום חמישי, 9 ביוני 2011

Volume 11


שם האוסף: Volume 11
תת כותרת: The New Volume Line
חברת תקליטים: IMP

שנה: ינואר, 1997

עריכה: יורם ואזאנא

הפקה: אסנת יאיר, גל ארבלי, יניב ישעיהו ואיתמר חובב

מק"ט: 2034

רשימת שירים:
1 Moonman - Don't be Afraid (of the Power) (Vocal Radio Edit)
2 Skee Lo - Holding' on
3 Robin Cook - I Won't Let the Sun Go Down
4 Roger Sanches -Release Yo Self (presents Translantic Soul)
5 Livin' Joy - Follow the Rules
6 Funky Green Dogs - Fired Up!
7 Proyecto Uno - "El Tiburon"
8 Scooter - I'm Raving
9 DJ Bobo - Pray
10 Sheryl Lee Ralph - In the Evening '96
11 Chicane - Offshore
12 Secchi - Children / Voyage (presents Oscar)
13 Gala - Freed from Desire
14 Latin Thing - Latin Thing (Vendetta)
15 Panic and Bar B - "Get Static"
16 Crush - Jellyhead
17 Sartorello - Move Baby Move
18 Gloria Gaynor - Love is Just a Heartbeat Away

עטיפה: במסגרת הנסיון לרענן את הסדרה המעצב אורי גרזון הכין לוגו חדש ותבנית עיצובית שתלווה את הסדרה בעשרת הפרקים הבאים שלה. הלוגו והעיצוב סבירים מינוס, בטח הרבה פחות אייקונים מאלו שליוו את הסדרה בעשרת הפרקים הראשונים שלה. ציון עיצוב: 5

ביקורת ורקע: בשנים 1993, 1994 ו-1995 התרגלנו ש-IMP הוציאו פרק בסדרת ווליום בתכיפות של משהו כמו שלושה-ארבעה חודשים. ב-1996, לעומת זאת, יצא רק פרק אחד של ווליום, חלק מספר 10 של הסדרה שיצא במאי אותה השנה. הסיבה היתה ברורה. IMP החלה בשיתוף פעולה צמוד עם חברת הד ארצי וביחד הם הוציאו אוספים מצליחים הרבה יותר, בגלל שאלו נשענו על הקטלוג העשיר של הד ארצי, שנערך בקפידה על ידי מומחי הדאנס של IMP. כך צצו להם ב-96 הסדרות "גוש דאנס קלאב" ו-"The Best of the Best", שתי סדרות מצליחות שנראה היה שתרמו לאשכבה של סדרת ווליום.
הציבור חי עם העובדה הזאת בשלווה, אבל אז, שבעה חודשים אחרי חלק 10, IMP החליטו שעדיין יש עניין בסדרה והשיקו אותה מחדש עם עטיפה חדשה ואותו הקונספט - של להיטי דאנס עכשוויים, בעיקר ממרכז אירופה.
בעוד "ווליום 10" נשען על המון להיטי פופ, נראה היה שחלק 11 חוזר למקורות של הסדרה עם המון קטעים שהיום אני צריך ממש להתאמץ ולהזכר אם הם היו להיטים. בין אלו שאני משוכנע בהצלחתם נמצאים הסינגל השלישי של Livin' Joy, הקטע המהפנט של פאנקי גרין דוגס, החידוש ההזוי של סקוטר לשיר של Shut Up and Dance וסינגל הבכורה של Chicane. יש כאן גם שני להיטי רדיו מקומיים - זה של Skee Lo שהצליח בגלל שהוא הפך לג'ינגל בתכנית של שדרן הרדיו נתיב רובינזן מרשת ג' וחידוש הראגאמאפין הנוראי של רובין קוק לניק קרשואו, חידוש שאת ההצלחה שלו בחיים לא אוכל להסביר. באופן אבסורדי, הלהיט הכי גדול כאן הוא של גאלה, עם סינגל הבכורה Freed from Desire, שיר שמופיע כאן רק כרצועה 13, כשההסבר לכך הוא שהשיר כיכב בווליום 11 הרבה לפני שהוא הפך ללהיט, מה שמזכיר מעט מכשרונם של אנשי IMP לגלות להיטים. אני בטוח שידידי יעקב אשכנזי יאיר את עיניינו לעוד כמה להיטים שהיו כאן, אני לבטח מתקשה.
הקאמבאק של IMP עם ווליום 11 לא היה מרשים ובסוף הניינטיז האוספים המצליחים של החברה המשיכו להיות אלו שהם הוציאו עם הד ארצי. בכל זאת, סדרת ווליום המשיכה עוד שש שנים ועד שהיא גוועה בשנת 2003 הונפקו לה לא פחות מ-25 חלקים, הישג שהוא שני רק לזה של סדרת "טופ פופ" של פונוקול.

ערך אספני: 10 ש"ח

ציון: 6

4 תגובות:

  1. Freed from Desire (שאגב לא היה להיט הבכורה של גאלה) היה להיט גדול בחלק מאירופה כשהאוסף הזה יצא. באיטליה הוא הצליח כבר ביולי 96 ובסוף אותה שנה הוא היה טופ 10 במצעד האירופאי כשהצלחה העיקרית שלו היתה בצרפת. בבריטניה, לדוגמא, הוא יצא באמת רק ביולי 97 וגם בישראל הוא צעד אחרי let a boy cry.
    יש כאן כמה קטעים שצעדו בבריטניה אבל נשארו מחוץ לטופ 40 - Roger Sanches, Sartorello, הצמד הכושל Crush שהגרסה של מוטיב8 הצילה לו קצת את הסינגל הזה ו-Latin Thing - אחד האהובים עליי באוסף הזה יחד עם Funky Green Dogs, Chicane ו-Moonman. מהצד השני יש כאן את Proyecto Uno - "El Tiburon" שכשעופר נחשון הקריא את רשימת השירים באוסף כשהוא היה הפרס במשאל הנון הוא אמר עליו משהו כמו "שלא נדע" ואת ההכלאה המיותרת Children / Voyage

    השבמחק
  2. איפה בדיוק מונמן היה להיט? מה הסיפור של הקטע הזה?

    השבמחק
  3. Moonman = Ferry Corsten
    בויקיפדיה יש הפניה לא נכונה כשמוזכר השם הזה בהקשר שלו.
    אז זה היה להיט בעיקר במועדוני הולנד ובקופסה באיזור ספטמבר-אוקטובר 96. מאוחר יותר זה יצא גם בבריטניה והיה שם טופ 75.

    השבמחק
  4. שיר 15 יאוו

    השבמחק