יום ראשון, 5 ביוני 2011

Hit Box 3


שם האוסף: Hit Box 3

תת כותרת: גרסאות מיוחדות ורמיקסים! - קופסת הלהיטים
חברת תקליטים: אן.אם.סי

שנה: ינואר, 1994

עריכה: משה מורד, ליאור סולימן ועוזי פרויס

הפקה: אליסון מאייר

מק"ט: NMC 20087-2

רשימת שירים:
1 Jesse Lee Davis - Round and Round (Extended Radio Mix)
2 Culture Beat - Anything (Introless Club Mix)
3 Captain Hollywood Project - Impossible (New Extended Version)
4 Planet One - Peace Forever
5 Pet Shop Boys - Go West
6 God's Groove - Prayer 7 (Voices from the Sky)
7 O-Zone - Break Free
8 I.Q. - Extasy (Brathless Radio Cut)
9 Sultans of Dance - Dracula (Village Remix)
10 Duran Duran - Too Much Information (Ben Chapman 12" Mix)
11 Eternal - Stay
12 Shara Nelson - One Goodbye in Ten
13 Intermission - Piece of My Heart (The Legacy of Sound Remix)
14 Culture Beat - Mr. Vain (Intense Radio Edit)

עטיפה: אותו אסון שליווה את החלקים 1 ו-2, עם צבעים קצת שונים. נראה לי שהמצעבת נורית וינד-קידרון כל כך התפדחה מהעטיפה הזאת שהיא ביקשה שלא יתנו לה קרדיט בחלק הזה של האוסף. או שסתם שכחו באן.אם.סי. ציון עיצוב: 1

ביקורת ורקע: החלק השלישי של היט בוקס התחיל את המגמה הקבועה של הסדרה הזאת - להיות סדרה של דאנס, עם דגש על ירודאנס. להיטי הפופ והרוק נדחקו כמעט לגמרי, אם כי לא לחלוטין. כך, חלק 3 כולל שם בסוף שני קטעים אמנם טובים, אבל ממש לא קשורים, די בסוף האוסף - השירים של איטרנל ושארה נלסון. המגמה הזאת היתה ברוכה, מפני שסדרת היט בוקס הפסיקה להיות שעטנז לא ברור. מה שכן, בפעולה הזאת אן.אם.סי הזניחה את תחום הפופ והרוק שלה ובמשך שנתיים החברה לא הוציאה למעשה אוסף מיינסטרים, מה שהשאיר את הציבור יתום בתחום הזה.
נחזור לאוסף, בחלק 3 הלכו באן.אם.סי על קונספט הרמיקסים ורוב הקטעים כאן מופיעים בגרסאות ארוכות, שזה נחמד. בגלל שחלק 3 הרבה יותר מגובש קונספטואלית משני החלקים הראשונים, הוא הרבה יותר טוב מהם. מה גם שיש כאן שמונה להיטי ענק, שזה לא מעט לאוסף שמכיל בסך הכל 14 קטעים.
למרות זאת, חלק 3 הצליח הרבה פחות משני קודמיו בגלל העובדה הפשוטה שלא היה לו קטע פותח שהיה להיט עצום שקשה להשיג כמו מה שמיסטר ויין היה בחלק 1 ופרדי מרקורי בחלק 2. מה לעשות, לא כל יום יוצאים להיטים כאלו ואפילו הלהיטים של הפט שופ בוייז, קאלצ'ר ביט וקפטן הוליווד לא הצליחו לעשות את העבודה.
קטע נוסף באוסף, שאני חושב שחשוב להתמקד בו הוא, הרצועה הרביעית - השיר של Planet One, שנקרא "Peace Forever". מדובר בסינגל צרפתי, של הרכב שלא הצלחתי לגלות עליו יותר מדי, אבל שהתוכן שלו די מרגש ויוצא דופן. הסינגל יצא בעקבות הסכם השלום שנחתם בין הישראלים לפלסטינים באותה התקופה והוא מסמפל בתוכו את יצחק רבין, יאסר עארפאת, ביל קלינטון ושדרני רדיו וטלוויזיה מרחבי העולם, שסיקרו את האירוע ההיסטורי הזה, כל זה על ליווי טכנואידי, סטייל 2 אנלימיטד (!). הקטע הזה מוכיח עד כמה השלום הזה היה אירוע מכונן ומרגש בכל העולם וממש עצוב שכל הקונספט הזה קרס ושכיום כדי להזכר בכמה זה היה גדול צריך להעזר בקטע יורודאנס עלום, שמככב באוסף עוד יותר עלום. בכל מקרה, העלתי את השיר ליוטיוב, כדי שלכולם תהיה ההזדמנות לשמוע את רגעי התהילה של יעקב אחימאיר...



ערך אספני: 25 ש"ח

ציון: 7

4 תגובות:

  1. האוסף יצא ב-1994, זאת גם השנה שכתובה על העטיפה ועל הדיסק

    השבמחק
  2. אבי, זה זמן רב שאני מחפש את שמו של המבצע של השיר הראשון, בגלל פרצי נוסטלגיה לאוסף, שהיה אחד מהראשונים שקיבלתי בצעירותי והכניס אותי אל עולם המוסיקה. הדיסק לצערי אבד ועד היום לא הצלחתי למצוא את השם ובכלל עוד קטעים מהאוסף כולל פלנט וואן.

    תודה לך על כך שהעלת את הכפפה על פרוייקט מבורך שעוזר לעולם הנהדר של שנות ה- 90 להישאר איתנו. תודה לך על הביטחון בידיעה הזאת.

    דדי כהן.

    נ.ב.
    אולי תבדוק דרך הורדה אחרת שכן מגה-אפלווד, לצערנו, הושבת.

    :)

    השבמחק
  3. Link להורדה:
    http://www.4shared.com/rar/7GOK0bDJ/VA-Hit_Box_vol3_1993_VGQ.html

    כי יותר טוב לשמוע באיכות MP3 מאשר באיכות youtube!

    השבמחק