יום שבת, 18 ביוני 2011

Acid Jazz Grooves


שם האוסף: Acid Jazz Grooves

תת כותרת: אוסף אסיד ג'אז וטריפ--הופ

חברת תקליטים: אן.אם.סי

שנה: 1996

עריכה: ערן דיה

הפקה: משה מורד ואליסון מאייר

מק"ט: 20201-2

רשימת שירים:
1 Emperors New Clothes - Leaders and Believers
2 L.I.S. - הנשמה
3 V-Love - Hollow Inside
4 Cool Breeze - Can't Deal with This (Kid Loops Vocal)
5 Jamiroquai - Half the Man
6 Outside - The Planet (-ET Mix)
7 Dub Funk Association, The - Good Mans Dub
8 Ripley - The Rehearsal
9 Coco and the Bean - Western Ways (V.S.L-J.A.B.)
10 Earthling - 1st Transmission - (Earthead)
11 Benjamin Zephaniah - Mek Luv
12 Ape - Fallen (Blue Resurrection Mix)
13 African Head Charge - World Peace
14 L.I.S. - הנשמה (אינסטרומנטלי)

עטיפה: עיצוב של הילית בן מאיר. האריזה של הדיסק נחמדה מאוד. מדובר בקופסת דיגיפאק, שזה מארז שבנוי על קרטון, משהו שלא עשו הרבה בישראל בתקופה ההיא. העיצוב עצמו די חינטרוש, המארז היחודי, כאמור, נותן לעטיפה עוד כמה נקודות. ציון עיצוב: 7

ביקורת ורקע: מדובר באחד האוספים החלשים שיצאו כאן. אוסף שאמור להיות עדכני ולרכב על האופנה שגעתה בזמנו של סגנונות הטריפ הופ והאסיד ג'אז המרגשים. שני סגנונות אלו, תולדה של יוצרים שחורים מערי התעשייה הבריטיות שיצרו מוסיקה גרובית, נעימה, טריפית ודאבית, היו הדבר הכי נכון באמצע הניינטיז ואן.אם.סי רצו לעשות לז'אנרים המקסימים האלו מחווה. למרבה הצער באן.אם.סי הצליחו לאסוף את 14 הקטעים הכי חלשים שהז'אנר הזה הוליד באסופה של אומנים שוליים מאוד מהז'אנר (חוץ מג'מירוקוויי, קוקו אנד דה בין וארתלינג) באוסף שהוא אוסף הפילרים הכי גדול שהיה כאן.
כל גיבורי הז'אנר דוגמת טריקי, פורטיסד, מאסיב אטאק והברנד ניו הביס נעדרים מכאן ובמקומם יש לנו קטעים שאף אחד לא מכיר היום וגם לא הכיר בזמן אמת והאוסף הזה רחוק שנות אור מהאוסף הטריפ הופ האיכותי Cool Fever, שהליקון הוציאו כמה חודשים לפני ושהיה להצלחת ענק.
נקודת אור שאני יכול למצוא באוסף הזה הם הצמד L.I.S, שמככבים כאן (פעמיים) עם הקטע שלהם "הנשמה". דף יחסי הציבור מספר שמדובר ב"שני אומנים ישראלים (עולים חדשים) מצרפת - מיכאל סבן ודאבל טי. הקטע הוקלט במיוחד לאוסף זה".
"הנחמה" הוא לא קטע הטריפ הופ הכי טוב שנוצר, אבל עדיין נחמד לגלות שהיה הרכב שיצר בז'אנר בזמן אמת ושנותרה לכך עדות מוקלטת. כל זאת לא ממש עזר ל"אסיד ג'אז גרוב", שנחל כישלון חרוץ בחנויות. בצדק.

ערך אספני: 10 ש"ח

ציון: 4

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה