יום חמישי, 23 ביוני 2011

Bass Works


שם האוסף: Bass Works
תת כותרת: A Drum 'N' Base Experience
חברת תקליטים: אן.אם.סי

שנה: אפריל, 1997

עריכה: ליאור סולימן

הפקה: משה מורד ואליסון מאיר

יחסי ציבור: נורית כרמל

מק"ט: 20263-2

רשימת שירים:
1 Apollo 440 - Ain't Talkin' 'bout Dub (Nok-Hop Remix)
2 TJ Rehmi - The Fusionist
3 Unguided Lights - Deep Blue 'C'
4 Hoover - 2Wicky (DJ Pulse Remix)
5 Minx - Listen to the Way
6 Schizoid-Man - Cloud Nine (vs. Blue Bommer)
7 Kid Loops - Old Blue (vs. Cool Breeze)
8 Project 23 - Pleasure and the Pain (Peshay Remix)
9 Effike - KD (Bus Shelter Mix)
10 Bally Sagoo - Tum Bin Liya (Grooverider Mix)
11 Sirenes - Blind
12 DJ Cam - Twillight Zone

עטיפה: עיצוב מינימליסטי של הילית בן מאיר, ברוח הז'אנר. לא מרשים, אבל בסך הכל בסדר. בפנים יש טקסט על הז'אנר, שזה תמיד נחמד. ציון עיצוב: 7

ביקורת ורקע: הטקסט על הז'אנר שמופיע בעטיפת הדיסק מסתכם במלים מאוד אופייניות לעריכת האוספים של אן.אם.סי באותה התקופה: "מופיעים באוסף אומנים ותיקים כמו גרובריידר, צעירים כמו טיג'יי רמי ואפייק ואחרים שעוד תשמעו עליהם - או שלא".
המלים האחרונות האלו - שאומרות למי שהשקיע קרוב למאה שקלים באוסף - שהוא מקבל אוסף עם אומנים שאולי יהיו מוכרים, דגש על האולי, הן למעשה ביטוי להתנשאות ולזלזול של אן.אם.סי בצרכנים. במדינה שיצאו בה כל כך מעט אוספי ז'אנרים יחודיים, שחובב המוסיקה נאלץ להסתפק בהם כדי להשיג חומרים - באו אנשי אן.אם.סי, ערכו אוסף דראם אנד בייס, אבל מלאו אותו בפילרים שאולי נכיר ואולי לא. בושה.
לא שהייתי צריך את הטקסט כדי להצביע על העניין הזה. כל מי שהכיר קצת דראם אנד בייס בתקופה יכל לראות שהאומנים הבולטים של הז'אנר נעלמים ממנו (אומנים כמו גולדי, LTJ בוקהאם, רוני סייז וגרובריידר עצמו, שאן.אם.סי אמנם טוענים בטקסט שהוא מופיע באוסף, כשלמעשה יש כאן רק רמיקס שלו לקטע של מישהו אחר!), אבל הטקסט הזה הוא פשוט ביטוי לחוסר הבושה שלהם. מוצר מביך ולא ראוי, שאין פלא שכשל בחנויות.

ערך אספני: 10 ש"ח

ציון: 0

2 תגובות:

  1. אבי היקר
    חבל שאתה מבזבז את מפעלך המבורך על אוספי זבל של אן אם סי, שבקושי מכרו משהו ובוודאי לא הטביעו חותם על השוק בארץ. יש עוד עשרות אוספים שווים מאד שעדיין לא סיקרת אז למה להתעסק עכשיו בזבל הזה?

    השבמחק
  2. הי רן. קודם כל, כיף שאתה קורא. שנית, האתר מתיימר לסקור את כל האוספים הלועזיים שיצאו בישראל בשנות התשעים. טובים ורעים כאחד. בתוך פחות משנה סיקרתי כבר 160 אוספים והיד עוד נטויה. אני לא בורר בין טוב לרע, להיפך. אני חושב שחשוב להדגיש את הרע, כדי להראות את המגוון.

    השבמחק