יום שני, 7 במרץ 2011

Volume 8


שם האוסף: Volume 8

חברת תקליטים
: IMP

שנה: 1995

עורך: יורם ואזאנא

מפיקים: איתמר חובב, גל ארבלי, יניב ישעיהו

מק"ט: 2019

רשימת שירים:
1 Gompie - Alice, Who the X is Alice? (Living Next Door to Alice)
2 Joe Taff - Show Me (feat. Toni Di Bart)
3 La Bouche - Be My Lover
4 Outhere Brothers, The - Don't Stop (Wiggle Wiggle)
5 Nightcrawlers - Surrender Your Love
6 Winx - Don't Laugh
7 Red Velvet - Lady Don't Cry (feat. Denny Bee)
8 G.E.M. - Quiero Volar
9 Nicki French - For All We Know
10 Good Shape - I Can Love You
11 Polaris - Frozen Luv / Ocean Blue (feat. Minouche)
12 Bliss Team - You Make Me Cry
13 T.O.F. - Funk it Up
14 DJ Miko - Hot Stuff
15 20 Fingers - Mr. Personality (feat. Gillette)
16 Nolans, The - I'm in the Mood for Dancing '95
17 Technotronic - Recall (feat. Ya Kid K)
18 Sonic Dream Collective - Take Me Back

עטיפה: סטודיו איילה ואיתן החליפו את הצבעים לגוונים שהיו נטרליים בישראל של טרם עידן ההתנתקות. בסך הכל בסדר. ציון עיצוב: 6

ביקורת ורקע: בעקבות כל מני הערות שקיבלתי בתגובות לביקורות קודמות, בעיקר מכיוונו של ידידי רן עצמון, החלטתי להוסיף לאינדקס של כל אוסף שיסוקר מעתה גם את שמות המפיקים שלו. אני לא יודע למה לא ציינתי אותם עד עכשיו, אולי כדי לא לבלבל עם משרת העורך המרכזית. בכל מקרה, תפקיד המפיק באוסף הוא לעיתים יצוגי. בדרך כלל מדובר במנהל המחלקה הבין לאומית של החברה שהוציאה את האוסף, שפשוט נתן את האוקיי להוצאתו, מקסימום ייעץ פה ושם. אני חושב שזה השתנה מחברה לחברה ויש מנהלי מחלקות שהתערבו יותר ויש שפחות, בכל מקרה, באוסף המדובר הזה, נמצא בתפקיד המפיק הראשי איתמר חובב, שהיה המנהל של IMP. אנשים אחרים שזכו לתואר מפיק באוספים הם אלו שתיאמו את האישורים מול החברות תקליטים בחו"ל וגם לעיתים אלו שעשו את עבודת יחסי הציבור והמזכירות שליוותה את האוסף. בשנים היותר מאוחרות של הניינטיז אוספים ציינו במפורש מי היה היחצן ומי עשה את תיאום האישורים, בתחילת הניינטיז אנשים אלו היו בגדר מפיקים.
נעבור לאוסף, "ווליום 8" היה עוד פרק מוצלח בסדרה, כזה שעופר נחשון נתן לו ולשירים ממנו המון חשיפה בקופסת הלהיטים שלו ברשת ג'. עד קטע 10 באוסף כל הקטעים היו להיטים ברמה כזאת או אחרת במצעדים וברחבות בארץ, כשהקטע הפותח, שלא מאפיין את סגנון היורודאנס שבדרך כלל אפיין את סדרת ווליום, היה אחד מהלהיטים הגדולים של השנה, מה שעזר לווליום 8 למכור לא מעט. ב-IMP התפשרו סגנונית בנושא השיר של חומפי, מפני שלהם היו הזכויות של השיר בארץ והם רצו לפדות את השטרות מזכיון זה והם דחפו אותו לאוסף הראשון שהם יכלו, מבלי לחשוב על המאפיין הקבוע של הסדרה. הטריק הזה, של לשים שיר מסגנון אחר לאוסף בתחילתו, רק מפני שהוא להיט, היה דבר שחזר בכמה מקרים באוספים בארץ. זה קרה בכל המקרים בגלל שכישראלים נאלצנו לחיות בשוק נטול סינגלים וחברות התקליטים לעתים עשו טריקים מלוכלכים כדי למכור לנו מוצרים.
בכל מקרה, ווליום 8 הוא בסך הכל פרק טוב של הסדרה, שבתקופה הזאת התחילה לצבור מוניטין והפכה לשם דבר מוכר ומצליח בחנויות בישראל.

ערך אספני: 10 ש"ח

ציון: 7

3 תגובות:

  1. לא אהבתי את האוספים הללו. כמו שאמרת לא הומוגנים וכללו הרבה קטעים לא מוכרי םואף מעפנים.

    אגב, ע להאוסף top pop 93 כתבת?

    זה לינק אליו?
    http://www.httpshare.net/%EE%E5%E6%E9%F7%FA-%F4%E5%F4-%E5%EE%E5%E6%E9%F7%E4-%EB%EC%EC%E9%FA-%7C-pop-music/430651-top-pop-93-vol-2-a.html

    השבמחק
  2. האוסף יצא בתחילת יולי 1995. זכיתי בו אז במשאל הנון

    השבמחק
  3. המובחר שבסדרת Volume יחד עם 10.

    השבמחק