יום שבת, 12 במרץ 2011

Uplifting House Music


שם האוסף: Uplifting House Music

תת כותרת
: Live Mix by D.J. Nir Segal

חברת תקליטים
: קרמבו רקורדס/ הד ארצי

שנה: 1997

עורכים: אלה גוטמן, ניר סגל וניווה קלינסקי

מפיקים: אילן רונל ורן עצמון

מק"ט: 519672

רשימת שירים:
1 Members of Mayday - Sonic Empire
2 Ceremony X - Planet of Dreams
3 Force Full and DJ Ton T.B. - Close Your Eyes
4 Kike Boy - Kabuki
5 Orientalist - Orientalist (PWB Remix)
6 Solid Sleep - Tears
7 Backstage Works - Let There Be Light
8 Jon The Dentist - Micro Baby
9 L.S.G. - My Time Is Yours
10 Olive - You're Not Alone (Oakenfold/Osborne Remix)

עטיפה: עיצוב ברוח אלבומי הטראנס של קרמבו רקורדס, שיצרה יסמין רונל. חמוד, גם עדכני לתקופה שיצא. ציון עיצוב: 7

ביקורת ורקע: אחד מהמוסדות המקומיים המוצלחים והידועים ביותר של אומת הטראנס הישראלית של שנות התשעים היתה קרמבו רקורדס. מול הגינה ברחוב שינקין האופנתי הוקמה באמצע שנות התשעים חנות, שתפקידה היה למלא את כל הצרכים של חובב מוסיקת הטראנס. חוץ מדיסקים היתה שם מחלקת וינילים מרשימה ובמקום גם נמכרו כרטיסים לרייבים ועמדת הפלאיירים היתה המקום שגילה לך על כל מה שקורה בסצינה.
באופן טבעי החנות התפתחה גם לחברת תקליטים עם שם עולמי, כשבין השאר הוציאו שם אלבומים של אומנים כמו זו-בי, ארן לביא, פסייקס וכוכבי טראנס אחרים.
במקביל לפריחת הטראנס, תל אביב הפכה גם למוקד של מוסיקת האוס וקרמבו לא נשארו אדישים לעובדה. הקרבה הפיזית שלהם למועדונים כמו אלנבי 58 ובכלל המיקום שלהם בלב האופנתי של העיר ללא הפסקה הביאו אותם לפתח גם את מחלקת ההאוס שלהם בחנות ואחר כך גם להוציא כמה רליסים בתחום. אלבומי ההאוס הבולטים של קרמבו היו סדרת Dance and Levis, שליוותה את פסטיבל הדאנס המקומי שהתרחש כאן. Dance and Levis, כמו גם האוסף Uplifting House Music, יצאו בשיתוף עם הד ארצי, שבאותו זמן חיפשה פרטנר לפתח את התחום האלקטרוני שלהם והד ארצי היו מוערבים ברמה זו או אחרת בכמעט חצי מההוצאות של קרמבו, שנתנו להד ארצי מענה בעיקר בתחום הטראנס.
Uplifting House Music, הוא כשמו - אלבום האוס מאוד מקפיץ. הוא כולל קטעים מחברות אינדי אירופאיות שלקרמבו היה את הזכויות עליהם בארץ, לצד עוד שני חיזוקים מהד ארצי. האלבום הוא אלבום כפול, כשהדיסק הראשון כולל את השירים מופרדים והשני כולל אותם במיקס של הדיג'יי ניר סגל הידוע. סגל היה תקליטן הבית של קרמבו, כשהוא היה שותף שם בכמה אוספים. זה נעשה במקביל להיותו אחד מהסופרסטאר דיג'ייז הראשונים של ישראל, בזכות קריירות תקלוט מפוארות במועדונים מיתולוגים כמו אלנבי 58, הקו והפאצ'ה. סגל גם תקלט במועדון הלונדוני הנחשב המיניסטרי אוף סאונד.
בסך הכל קרמבו היו קיימים כלייבל מ-1995 ועד שנת 2000, כשבדרך הם הוציאו כחמישים רליסים. החנות היתה פעילה עד לפני כשנתיים בשינקין ושמועות סיפרו בזמנו שהיא עוברת למקום אחר, אבל אין לי הוכחה לכך.

ערך אספני: 10 ש"ח

ציון: 6

3 תגובות:

  1. החנות עברה לבן יהודה, ונראה לי שהיא נסגרה - לא בטוח. בכל אופן, היא כבר לא בשינקין.

    השבמחק
  2. אבי, החנות היתה קשורה ללייבל רק בתחילת הדרך. די מהר הבינו האחים רונאל ממוסיקה פלוס שהחנות לא ממש משתלבת בעסקים שלהם. הלייבל עבד עוד מספר שנים תחת המטריה של הד ארצי והוציא כמה רליסים מצויינים. את החנות לקח הדי ג'יי גל עופר והוא מפעיל אותה עד היום בבן יהודה.
    מה שכן, שכחתי לגמרי מהאוסף הזה ותודה שהזכרת לי אותו. שני האנשים שהיו בעיקר אחראים עליו, אלה וניר, היו די ג'ייז ענקים אז.

    השבמחק
  3. יש לי זיכרון עמום שהחנות הייתה בנמל תל אביב לפני שעברה לשינקין. אבל אולי אני טועה...

    דקל

    השבמחק