יום שישי, 4 בפברואר 2011

You 4


שם האוסף: You 4

תת כותרת: 16 שירים שנוגעים

חברת תקליטים: אן.אם.סי

שנה: אוגוסט, 1995

עורכים: משה מורד, עוזי פרויס וליאור סולימן

מק"ט: 20156-2

רשימת שירים:
1 Alison Moyet - The First Time Ever I Saw Your Face
2 Sinead O'Connor - Thank You for Hearing Me
3 Des'ree - You Gotta Be (Love Will Save the Day)
4 Tina Arena - Chains
5 Celine Dion - Think Twice
6 Misty Oldland - A Fair Affair (Je T'aime)
7 Adam Ant - Wonderful
8 Nick Cave - I Love You... Nor Do I (with Anita Lane)
9 Blur - To the End
10 Courage for Lassie - Pour Toi Mon Amour
11 Patricia Kass - Ceux Qui N'ont Rein
12 Crowded House - Nails in My Feet
13 Radiohead - High and Dry
14 Tasmin Archer - Shipbuilding
15 10cc - I'm Not In Love (Acoustic Session '95)
16 Peabo Bryson and Regina Belle - A Whole New World (Alladin's Theme)

עטיפה: המעצב ספי מטיוק הוסיף טקסט על תמונה יפה של שני פינגווינים צמודים. אין כאן קרדיט לצלם ואני בספק אם מטיוק צילם אותה, מה שהופך את העטיפה לגניבה. ציון עיצוב: 0

ביקורת ורקע: השבוע ביקרתי בחנות היד שניה "החור בשחור", שברחוב קינג ג'ורג' בתל אביב. חיפשתי אחר כל מני אוספים שחסרים לי. ככל שהבלוג מתקדם אני מבין שההערכה המקורית שלי לכמות האוספים הלועזיים שיצאו בישראל בניינטיז היתה שגויה. בהתחלה הערכתי שהיו כאן משהו כמו 200 אוספים, אחר כך ההערכה עלתה ל-500 וכיום אני מעריך את הכמות בכ-600. מהחור בשחור יצאתי עם למעלה מ-30 אוספים שלא היו לי, בעלות של כעשרה שקלים ליחידה. בודדים האוספים שעלו 15 ש"ח ובודדים גם אלו שעלו 5 שקלים. בכל מקרה, מי שמחפש כל מני דיסקים שאני כותב עליהם כאן, זוהי הכתובת עבורכם.
נחזור לעניינינו - האוסף You 4 מבית אן.אם.סי. אחרי שלושה חלקים מוצלחים של סדרת הבלדות הזאת שנקראת על שם שיר של הצמד ההולנדי Ten Sharp, יצא מארז מצליח שכלל את שלושת הפרקים. שנה אחר כך ראה אור החלק הרביעי והנשכח של הסדרה, החלק שקבר אותה. יו-4 היה לא לכאן ולא לכאן. מצד אחד שירי שמאלץ מסרטים של דיסני ומפיה של סלין דיון ומצד שני אניטה ליין, רדיוהד ובלר בבלדות המעוותות שלהם. הקהל לא התרשם מאי האחידות של האוסף הזה, שערוך רע. באן.אם.סי פשוט זרקו 16 שירים שקטים, בלי שום קשר אחד לשני והוציאו אותם על דיסק. לא פלא שהאוסף כשל.
בהמשך, כפי שכבר סיפרתי, אן.אם.סי השיקו סדרה של אוספים שקטים אלטרנטיביים - Kinky Love, שמה. הסדרה היתה להצלחת ענק ועוד אספר עליה בהמשך. גם את תחום בלדות המיינסטרים והשמאלץ אן.אם.סי לא הזניחה, אבל היא עשתה את זה בדרך הקלה. אן.אם.סי החלו לייבא את הסדרה הגרמנית קושלרוק (Kuschelrock) מבית סוני מיוזיק, סדרה של אוספי שמאלץ כפולים שהיתה להיסטריה בין לאומית ושבאותה תקופה עשתה גם שמות בארץ בזכות פרסום מסיבי ב-MTV ובזכות יבוא של חברות קטנות. בכל מקרה, אן.אם.סי ניצלו את זה שהם היבואנים הרשמיים של סוני מיוזיק בישראל והחל מהחלק העשירי שיצא ב-1996 הסדרה יובאה לכאן ונמכרה במחיר של תוצרת הארץ, תוך כדי שהפרק הזה והפרקים הבאים זוכים למכירות לא רעות.

ערך אספני: 10 ש"ח

ציון: 5

תגובה 1:

  1. החנות הזאת עדיין קיימת? יש לה אתר אינטרנט?

    השבמחק