יום חמישי, 3 בפברואר 2011

You 3


שם האוסף: You 3

תת כותרת: שירים שנוגעים

תת כותרת 2: No Ordinary Love

חברת תקליטים: אן.אם.סי

שנה: אוגוסט, 1993

עורכים: משה מורד, עוזי פרויס וליאור סולימן

מק"ט: 20065-2

רשימת שירים:
1 Duran Duran - Come Undone
2 Radiohead - Creep
3 Sade - No Ordinary Love
4 Tasmin Archer - In Your Care
5 Shawn Colvin - I Dont Know Why
6 Leonard Cohen - Waiting For a Miracle
7 John Cale - (I Keep a) Close Watch
8 Big Country - Ships (Where Were You)
9 Stephen Duffy - Natalie
10 Depeche Mode - One Caress
11 Hazel O'Connor - Will You
12 Patricia Kass - It's a Man's World
13 Sinead O'Connor - Success Has Made a Failure Of Our Home
14 Belly - Sweet Ride

עטיפה: קובי ישראל צילם זקנה בודדה (או לפחות שנראית בודדה) לי בית ישן. המעצב ספי מטיוק נתן לה אפקט מיושן. יפה. ציון עיצוב: 8

ביקורת ורקע: אחרי ששני החלקים הראשונים של האוסף חגגו במחוזות השמאלץ, חלק 3 של סדרת You היה סוג של שינוי כיוון לעבר הבלדות האלטרנטיביות יותר. לאן.אם.סי, כזכור, יש הצלחה גדולה מאוד עם אוספים שקטים אלטרנטיביים, Strange Kind of Love מ-1990 הוא ההוכחה לכך.
You 3 נעשה במתכונת דומה לזאת של סטריינג' קיינד אוף לאב, עם התמקדות בבלדות של אומני שוליים ואיכות, מרדיוהד ובלי, דרך דפש מוד ולאונרד כהן ועד שינייד אוקונר וטזמין ארצ'ר. עורכי האוסף דאגו גם שלא להזניח את הקהל הקלאסי של הסדרה והם טפטפו לפה כמה בלדות אמצע הדרך בדמות הקטעים של דוראן דוראן, שאדיי והייזל אוקונור.
You 3 היה להצלחה מסחרית ואומנותית, שהובילה לסדרת אחרת ברוח זאת, Kinky Love, שהושקה ב-1996. לקח קצת זמן עד שזה קרה. בינתיים באן.אם.סי היו מרוצים מהמכירות של סדרת You והם אף הוציאו את שלושת החלקים הראשונים במארז מיוחד שיצא לקראת חג הפסח של 1995. אחר כך ראה אור עוד פרק של הסדרה, שהיה יותר ברוח שני הפרקים הראשונים, כלומר במחוזות השמאלץ. אחרי שהחלק הרביעי כשל, התפתחה באן.אם.סי המחשבה איך למחזר את ההצלחה של חלק 3 וזה כאמור הוביל להשקת סדרת Kinky Love.

ערך אספני: 10 ש"ח

ציון: 10

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה