יום שלישי, 8 בפברואר 2011

Volume 7

אחרי שארחנו כאן את גבי טרטקובסקי ואת רן עצמון, אני שמח לארח באתר עוד כותב אורח, את יעקב אשכנזי המוכשר. אני לא יודע עד כמה אתם עוקבים אחר התגובות בבלוג, אבל מי ששם לב לתגובות של ג'ייקוב בוודאי התרשם מידיעותיו המעמיקות בהצלחות של קטעים שונים בשנות התשעים. כיום אשכנזי משתמש בידיעות האלו כדי להיות אחד העורכים של תכנית הרדיו "קופסת הלהיטים" בהגשת עופר נחשון ב-88 אף.אם וגם כדי להפתיע באופן תדיר את חבריו בפייסבוק עם יציאות נשכחות ומעניינות מהניינטיז.
את אשכנזי זימנתי לסקר את האוסף "ווליום 7" מסדרת ווליום של IMP. אשכנזי לא טרח לציין זאת בביקורת שלו, אבל ווליום היא סדרה שהוא עוקב אחרי לאורך כל שנותיה ושברור שמאוד קרובה לליבו ושהשפיעה עליו. אני לא אכביר במלים, הבמה שלך יעקב:


שם האוסף: Volume 7

חברת תקליטים: IMP

שנה: מרץ, 1995

עורך: יורם ואזאנא

מק"ט: IMP 2016

רשימת שירים:
1 Indiana - All I Need Is Love (Radio Mix)
2 Nicki French - Total Eclipse Of the heart (Radio Edit Mix)

3 Thelma Houston - Don't Leave Me This Way (Radio Edit)

4 Fargetta - This Time (Sexy Night)


5 20 Fingers - Lick it (Club Mix)
6 Outhere Brothers - La La La Hey Hey (OHB Mix With Intro)

7 Tipical featuring Josh - Round and Around

8 Zig And Zag - Them Girls Them Girls (Radio Luvmix)


9 3Rd nation - I Belive (Stones Radio Edit)
10 T Spoon - Mercedes Benz (magic Driendslive Edit)

11 DJ Bobo - Love Is All Around (Radio Version)

12 Fun Factory - Pain

13 Good Shape - King Of Your Heart

14 Cassandra - Aria C. (Radio Mix)


15 2 In A Tent - When I'm Cleaning Windows (Turned Out Nice Again)
16 Anita - Na Na Na (Everybody Wake Up)

17 The Vazana Man Mega Mix - Various Artists

עטיפה: מסורת החלפת הצבעים של סטודיו איילה ואיתן המשיכה גם כאן. לטעמי שילוב הצבעים כאן הוא אחד היפים בסדרה. בנוסף הורדה מהעטיפה העין שחזרה בחלק 4 ושתשוב גם בחלק הבא. שינוי קטן נוסף: רשימת האמנים עברה ליישור שמאלי אחרי שהייתה מיושרת לימין בחלקים 4-6. ציון עיצוב: 7

ביקורת ורקע: החלק השביעי בסדרת ווליום היה הראשון לשנת 1995. כל הקטעים שבו יצאו לראשונה בסוף 1994. זה היה האוסף השני של IMP באותה שנה אחרי "גוש דאנס 2". את האוסף פותח All I Need Is Love של אינדיאנה, דוגמה קלאסית לתופעת השירים שהיו להיטי ענק רק בישראל ובמדינת המוצא שלהם ולפעמים הצליחו הרבה יותר רק בישראל. המסלול היה די קבוע: קופסת הלהיטים היתה בונה את הלהיטים האלו, ממנה הם היו מגיעים למצעד הלועזי ומשם הפכו בדרך כלל למובילים באוספים השונים. באוספי ווליום הקודמים אפשר לראות עוד דוגמאות כמו הלהיטים "Ol'a Pachanga" של אל סונידו או "Legendary Children" של הולי ג'ונסון, שניהם שייכים לחלק שהצליח בישראל הרבה יותר מכל מקום אחר. במקרה של Indiana ההצלחה היתה כפולה - מקום ראשון באיטליה וגם בישראל.
שני השירים הבאים באוסף הם החידוש של ניקי פרנץ' לבוני טיילר, שמבחינת נתוני מכירות עולמיים הוא כנראה המצליח ביותר באוסף הזה והחידוש של תלמה יוסטון לעצמה. אם מצרפים אליהם את גם את Zig and Zag (שהגיעו באדיבות הד ארצי) ואת 2 in a Tent (עם שיר שהיה כישלון ביחס לציפיות ממנו), מקבלים ארבעה שירים שהיו להיטי טופ 40 בבריטניה - וזה אולי השינוי הגדול ביותר שיש באוסף לעומת קודמו, "ווליום 6", שלא הכיל אפילו אחד כזה וכלל, לעומת זאת, כמה קטעים זניחים יחסית שהגיעו בעיקר מאיטליה. ז'אנר הלהיטים הזניחים הזה שאפיין את חלק 6 כמעט ונעלם מחלק 7 ואפשר לומר שנותרו ממנו רק הקטעים של Cassandra הבלגי שהצליח לא רע יחסית במצעד בישראל ושל Anita. בהקשר הזה צריך לציין גם את ה-Outhere Brothers, שפרצו בבריטניה בענק עם להיט אחר שלהם, "Don't Stop", פחות או יותר במקביל ליציאת האוסף והצליחו מאוחר יותר גם עם "La La La Hey Hey" שמופיע כאן. אפשר גם לציין את 20 Fingers ו-DJ Bobo שהיו בטופ 75 הבריטי עם השירים שלהם ואת ההרכב 3rd Nation שזכה להצלחה במצעדי הקלאב בארה"ב, עוד מקום שווליום 6 לא היה בו.
את הקטע החמישי באוסף, זה של Fargetta, אפשר לכלול באותה רשימה עם ארבעת הקטעים שבין מס' 10 ל-13 באוסף. כולם שייכים לאמנים שכבר הופיעו לפחות פעמיים באוספי ווליום הקודמים והפכו למזוהים עם הסדרה (בעיקר DJ Bobo). כנראה שב-IMP רצו ללכת על השמות הבטוחים אבל הבעיה היתה שאף אחד מהם לא היה כאן בשיאו, לפחות במה שקשור להצלחה בישראל, וזו כנראה הסיבה שהם נדחקו לחציו השני של האוסף.
עוד שיר שלא הצליח במיוחד בארץ הוא זה של ,Tipical שדווקא היה להיט גדול באיטליה. את ההצלחה הגדולה בארץ הביא הסינגל הבא שלהם, "The Colour Inside", שהצליח במסלול של "All I Need Is Love" של אינדיאנה, שהזכרתי בהתחלה ושיצא מאוחר יותר באוסף היטליסט 4.
את האוסף מסיים המגה מיקס של יורם ואזאנא, שמקבל גם כיתוב על העטיפה "לראשונה בישראל מגה מיקס של כל הלהיטים בעריכת ואזאנא מן". המגה מיקס, שכלל 8 קטעים שהופיעו באוסף, היה רעיון נחמד מאוד וגם הביצוע היה מוצלח. זה בטח עדיף מסתם עוד פילר, אבל לרעיון הזה לא היתה המשכיות והוא נעלם מהחלקים הבאים.
ערך אספני: 15 ש"ח

ציון
: 7


יעקב אשכנזי

4 תגובות:

  1. וואו! כמה אני מחפש את זה!
    אפשר בבקשה קישור להורדה (כי אפשר להוריד בmegaupload)

    השבמחק
    תשובות
    1. אוכל לתת לך את הדיסק המקורי. השאר פרטים

      מחק
  2. צודק! תחדשו בבקשה את ההורדה

    השבמחק