יום ראשון, 3 באוקטובר 2010

Tales of Apocalypse


שם האוסף: Tales of Apocalypse

תת כותרת
: אוסף Metal

חברת תקליטים
: BNE

שנה: 1995

עורכים: אבי יוסף ואסי יעקובוביץ'

מק"ט: 02- BNE 019

רשימת שירים:
1 Paradise Lost - The Last Time
2 Machine Head - Davidian
3 Fear Factory - Self Bias Resistor
4 Gorefest - Erase
5 Salem - Eyes to Match A Soul
6 Cradle of Filth - The Forest Whispers My Name
7 Amorphis - Black Winter Day
8 Substance For God - The Swan Song
9 Pyogenesis - Fade Away
10 Orphaned Land - Ornaments of Gold
11 Deicide - Once Upon The Cross
12 Death - Misanthrope
13 Life of Agony - This Time
14 Hypocrisy - Apocalypse

עטיפה: דור כהן עיצב משהו אינדאני ולא מטאליסטי בעליל. הרעיון אולי היה לנסות להיות מקורי, אבל מכיוון שיצאו בארץ כל כך מעט אוספי מטאל, זה לא ממש במקום. ציון עיצוב: 1

ביקורת ורקע: באתר מאקו התפרסם בסופ"ש האחרון ראיון מאוד מעניין עם האיש הכי חשוב בתעשיית המוסיקה המקומית - רוני בראון, מנכ"ל הליקון. ברוב הראיון בראון חשף ממשנתו על מצב תעשיית המוסיקה ועתידה, אבל את הטוקבקיסטים עניין בעיקר עניין אחר. בראון סיפר בראיון שהוא לא מכיר את דודו אהרון והעם נזעק. טוב, גם אני לא הכרתי עד הראיון את דודו אהרון, אבל בדיקה קצרה גילתה שהוא זמר ים תיכוני צעיר שזכה להצלחה אדירה בשנה האחרונה, כולל תואר זמר השנה של רשת ג'. אני מעריץ גדול של בראון ופועלו, אבל ההתעלמות שלו מתופעה כל כך בולטת בהווייה המקומית לא הפתיעה אותי. חברות התקליטים הישראליות תמיד התמקדו בקאדר מצומצם של ז'אנרים ולמרות שהציבור כאן מגוון ואוהב מיגוון, חברות התקליטים העדיפו להתמקד במיינסטרים.
כל זה מתקשר לי נהדר לאוסף הרוק כבד "סיפורי אפוקליפסה" ש-BNE הוציאו ב-1995. תחשבו על זה: כמה אנשים הכרתם או אתם מכירים שאוהבים רוק כבד? נכון מלא? לכל אחד היו אחד, שניים כאלו בכיתה, תמיד כשתלכו ברחוב תקלטו בלאקרים, הופעות של מטאל תמיד היסטריות כאן, קיצר יש כאן מלא מטאליסטים. תעשיית המטאל כאן כל כך פורה, שיש חנויות מיוחדות לתחום, מועדונים, פאבים, הרכבים ישראלים מופיעים בכל העולם ומכל העולם מגיעים באופן תדיר השמות החמים בתחום. למרות כל זה, נראה שבחברות התקליטים הגדולות המטאל לא קיים. בשנות השמונים אני מצליח להזכר בשני אוספי רוק כבד שיצאו כאן ובשנות התשעים אולי באחד וחצי. ביחס לפופלאריות הז'אנר בארץ זה מגוחך.
אני לא מבין גדול בז'אנר, אבל עצם זה שאני מכיר את רוב שמות האומנים באוסף אומרים לי שכנראה מדובר באוסף טוב, שרובו מבוסס על הקטלוג של הלייבל האמריקאי Roadrunner ש-BNE יצגו בארץ. יש כאן גם כמה קטעים של אומנים ישראלים ובסך הכל מדובר ביוזמה אמיצה וטובה להוציא אוסף לא שגרתי. חבל שחברות אחרות לא השכילו להבין גם כן את הפוטנציאל הגלום בז'אנר (ובז'אנרים נוספים), אולי אם הן היו עושות כן, היתה לנו תעשיית מוסיקה הרבה יותר בריאה והמטאליסטים הישראלים היו יכולים להוציא הרבה פחות כסף על אלבומים מיובאים.

ערך אספני: 15 ש"ח

ציון: 8

8 תגובות:

  1. מחזיר אותי כל כך הרבה שנים אחורה
    הלואי ויכולתי לשמוע אותו....

    השבמחק
  2. הימים הטובים של Amorphis וCradle of Filth. לדעתי התקופה הפורה של המטאל הייתה בעשור הקודם, כאשר התקשורת בארץ הייתה מלאה בתכניות העוסקות בסצנה. ברדיו הרוסי המקומי היו 2 תכניות הפונות לתחום (Rockataka שהייתה יותר מיינסרטימית ו"הסדן" שהייתה יותר מטאלית), ברדיו תל אביב הייתה את "נקודת הג'ק" שהתחילה עוד משנות ה90 ולקראת סוף העשור הצטרפה גם "אור התוף" שברובה עסקה במטאל, ב88 הייתה התכנית "לילות ארץ עוץ" טובה מאוד והציעה שלל סגנונות רוק ומטאל, בגלגל"צ היה את "המסור" שיותר התמקדה ברוק אבל גם היו משמיעים מטאל לפעמים ואפילו בMTV (שעדיין יובא לישראל מאנגליה) היו 2 תכניות שבועיות (Superock וHeadbanger's Ball) אשר כללו קליפים לשירי מטאל. בVH1 גם הייתה תכנית שבועית "רוק שישי בלילה" שארכה 3 שעות והפכה באיזשהו שלב לתכנית יומית בת 30 דקות כל יום מראשון עד חמישי והיה סיכוי לראות קליפים איכותיים גם כן. באמצע העשור הקודם, כשהיה את פסטיבל "מטאליסט" בו הופיעה בין היתר להקת Megadeth הידועה לשמצה, רנו פסקל מערוץ "ביפ" (הלא הוא יובל שגב) היה שם "לסקר" את האירוע בדרך שלו. כל התכניות שהזכרתי כבר לא קיימות מתחילת העשור הנוכחי ורק ברדיו הבין תחומי בהרצליה יש את התכנית השבועית "מת על מטאל" המשודרת מדי מוצאי שבת וזה הייצוג האחרון שנשאר לסצנה בתשקורת המקומית. באמת שאני מתגעגע.
    *מי שגר או שוהה בטווח הקליטה של ירדן (המדינה הסמוכה), יכול להינות ממוסיקה טובה בתדירות לא רעה שם.

    השבמחק
    תשובות
    1. מה שאתה מתאר זה באמת עצוב. סגנונות רבים "נמחקו" בשנים האחרונות על ידי התקשורת המקומית, שחושבת שכולם רוצים עומר אדם או האח הגדול. שימותו.

      מחק
    2. היום הmain-stream בישראל מתחלק לשלושה ערוצים: ריאליטי, ערוץ 24 ורדיו לב המדינה. אתה יודע מה? גם רדיו לב המדינה היה יחסית נורמלי לפני יותר מעשור, כשהוא שידר מוזיקה לועזית ובדומה לרשת ג' שבעטה את עצמה חזרה לתקופת האבן - אז הם חזרו לתקופת האדם הקדמון...

      מחק
  3. יש לי את הדיסק הזה עד היום ואני לא מוכר אותו ב-15 ש"ח

    השבמחק
  4. גנבו את זה יחד אם האוטו. אהבתי

    השבמחק
  5. גנבו את זה יחד אם האוטו. אהבתי

    השבמחק