יום רביעי, 6 באוקטובר 2010

רוקדים עולם - The World is Dancing


שם האוסף: רוקדים עולם - The World is Dancing

תת כותרת
: מסיבת ריקודים מסביב לעולם - עורך דובי לנץ - Lambada - Samba - Zouk - Rai - Salsa - Gypsy

חברת תקליטים
: CBS/ אן.אם.סי

שנה: 1990

עורך: דובי לנץ

מק"ט: 466449-1

רשימת שירים:
West Side - צד א'
1 Kaoma - Dancando Lambada
2 Kassav - Wep Wep
3 Simone - Disputa De Poder
4 Gloria Estefan - Oye Mi Canto (Spanish Version)
5 Tito Puente - Machito Forever
East Side - צד ב'
1 Les Negresses Vertes - Zobi La Mouche
2 Gipsy Kings - Djobi Djoba
3 Cheb Khaled and Safy Boutella - Chebba
4 Tahra - Zouein Zouein
5 יהודה פוליקר - בכפיים רמיקס 12 אינצ'ים

עטיפה: האוסף הזה מחולק לשניים - צד אחד מוסיקה אפריקאית/אירופאית וצד אחד דרום אמריקאית. אורנה דורון גבריאל, מעצבת העטיפה, ניסתה להעביר את שני הצדדים ולקחה תמונות של ג'ון אוונטו, אחד של אפריקאית רוקדת, אחת של רוקדי סלסה ועשתה אפקט של ניר קרוע ביניהן. הרעיון יפה, אבל הביצוע דל והטקסט של לנץ מאחורה ("הכושיות הירוקות רוקדות עם זובי הזבוב. מלכי הצוענים רוקדים פלמנקו...") לא ממש עוזר. מביך. ציון עיצוב: 3

ביקורת ורקע: דובי לנץ הוא אושיית רדיו ותיקה. תכנית מוסיקת העולם שלו "הכל זורם" משודרת בגלי צהל פעם בשבוע מ-1982 (!), הישג יוצא דופן בתעשיית הרדיו המקומית. עם השנים לנץ הרחיב את פעילותו לאירגון פטיבלי מוסיקת עולם, תקלוט, כתיבה ועריכת אוספים כדוגמת זה. לנץ בנה לעצמו מוניטין (מוצדק) כמומחה עולמי למוסיקת עולם ועל פועלו במהלך השנים הוא אף זכה לפרס אבירות ממשלת צרפת, שזה באמת כבוד שניתן למעטים.
לנץ הוא למעשה המבשר של ז'אנר מוסיקת העולם בישראל. שנים לפני שכל בוגר הודו הפך לשאנטיפי מומחה חלילים, לנץ כבר היה שם, העביר את הבשורה. העבודה שהוא עשה ללא ספק השפיעה רבות והפכה את מוסיקת העולם לכל כך מצליחה ובולטת בישראל. הבעיה היתה שבתחילת הדרך, כלומר בסוף השמונים, תחילת התשעים, כשהז'אנר התחיל לתפוס תאוצה, היה מאוד קשה למצוא מוסיקת עולם בחנויות התקליטים הישראליות. כאן נכנס האוסף "רוקדים עולם" שלנץ ערך עבור CBS/אן.אם.סי ב-1990. האוסף כולל שירים מהרפרטואר הבין לאומי הגדול של סוני מיוזיק (שיוצגה על ידי CBS/אן.אם.סי), שירים יחסית עכשוויים לתקופה ההיא. יש כאן להיטי קרוס אובר גדולים של קאומה וגלוריה אסטפן, לצד שמות מצליחים כמו הגיפסי קינג, חאלד וטיטו פואנטה. ללא ספק אלבום של קלאסיקות. האוסף ערוך טוב - צד אחד מוקדש לכוכבים הלטיניים, השני לצרפתים/צפון אפריקאים, שכבונוס אנחנו מקבלים בסוף רמיקס נדיר ל"בכפיים" של יהודה פוליקר, עוד חלוץ מבשר של מוסיקה אטנית שהקדים את זמנו בארץ.

ערך אספני: 5 ש"ח

ציון: 7

4 תגובות:

  1. יש לינק להורדה?

    השבמחק
  2. מכיוון שהאוסף שסיקרתי הוא בפורמט תקליט, קצת קשה להעלות אותו להורדה. בכל מקרה, באתר ניתן למצוא כל מני לינקים לאוספים שנמצאים להורדה באתרים שונים ברשת.

    השבמחק
  3. An album playlist made by me on Youtube:
    https://www.youtube.com/playlist?list=PLeeMpmam-ayC6TKmD8etTw2Kw68CP10BU

    השבמחק