יום רביעי, 20 באוקטובר 2010

Supermix 7


שם האוסף: Supermix 7

חברת תקליטים: CBS/ אן.אם.סי

שנה: 1990

עורך: משה מורד. מיקס בין השירים על ידי יורם ואזאנא

מק"ט: 467174-1

רשימת שירים:
- צד א'
1 Power Jam feat. Chill Rob G - The Power
2 Don Pablo's Animals - Venus
3 Ice M.C. - Cinema
4 Jam Tronik - Another Day in Paradise
5 M.C. Sar and the Real McCoy - It's on You
6 The Chimes - I Still Haven't Found What I'm Looking For
- צד ב'
1 Erasure - Blue Savannah
2 M.C. Hammer - U Can't Touch This
3 Nitzer Ebb - Join in the Chant
4 Talk Talk - It's My Life (Tropical Love Forest Mix)
5 Morrissey - November Spawned a Monster

עטיפה: האוסף הזה יצא בתקופת הגביע העולמי בכדרוגל שנערך באיטליה וב-CBS חשבו לעשות משהו ברוח הטורניר הפופולרי. הם הביאו את המעצבת אורנה גבריאל-דורון שבחרה תמונה של שחקן כדורגל מתוך הסיפריה של Image Bank Israel, LTD. התמונה מזעזעת, הגרפיקה עליה לא פחות. אולי העטיפה המכוערת ביותר בהיסטוריה של האוספים בארץ. ציון עיצוב: 0

ביקורת ורקע: כבר סיפרתי לכם באחד הפוסטים עד כמה קשה להשיג את כל האוספים שיצאו בארץ בשנות התשעים, אבל לשמחתי ההענות של הציבור לתחנוני גדולה מאוד ומדי כמה ימים צץ קורא נוסף שמציע את עזרתו. את האוסף "סופרמיקס 7", לדוגמה, קיבלתי באדיבותו של חבר נעורי רועי אופיר, שביחד איתו סיפק לי עוד כמה פריטים נדירים שיסוקרו בהמשך.
את רועי אופיר פגשתי ביום אביבי של שנת 1990 ברחבה של תיאטרון ירושלים, שם התקיים "פסטיבל ישראל" השנתי. לרגל הפסטיבל רשת ג' הוציאה את אולפנה לרחבת התיאטרון ושדרה משם את שידוריה. כמאזין מושבע של המצעד הלועזי הגעתי לשידור החוץ של התכנית שבהנחיית ריבי גדות ובעריכת בני דודקביץ'. חוץ ממני הגיעו עוד שני אנשים. רועי וחבר נוסף שלו מהכיתה וכך היינו שלושה בני 14, הקהל היחידי של רשת ג' שהיתה אז בשפל הגדול ביותר שלה מאז הקמתה.
האירוע הזה היה אחד האירועים המכוננים בחיי. לא רק שלראשונה בחיי עליתי לשידור באותה תכנית (המגישה שאלה אותי מה ארצה להיות כשאהיה גדול ועניתי "עורך מוסיקלי ברדיו". תשובה שגם זיכתה אותי בזוג כרטיסים להופעה של פוליקר ומעבר לכך - התגשמה), אלה גם הכרתי את החבר הכי טוב שלי לשנים הבאות, חבר שלימד אותי המון על מוסיקה, רועי אופיר.
הפרספקטיבה של רועי למוסיקה היתה מקצועית מאוד כבר בגילנו הצעיר. הוא תמיד חקר מה עומד מאחורי כל להיט ולהיט - מי המפיק, מה חברת התקליטים, לאיזה מיקומים במצעדים הוא הגיע וכו'. מהר מאוד למדתי ממנו את רזי המקצועניות של מעקב אחר מוסיקה פופולרית ובשנים הבאות הפכנו שנינו לאינציקלופדיות מהלכות בכל אשר קורה בסצינה העולמית, לפריקים של מוסיקה, לאספנים אובססבים של אוספים וסינגלים, לתופעה שלא תאמן. מי שאיתר את כשרוננו היה העורך המוסיקלי הטוב ברשת ג', רז ניצן, שלקח אותנו תחת חסותו. רז הפעיל אותנו כמפיקים למצעד הלועזי (שאחרי דודקביץ' הוא הפך לעורך שלו) ושל קופסת הלהיטים ובתחנה קראו לנו "הילדים של רז". בתמורה לעבודתנו רז היה "משלם" לנו בסינגלים שהיו מהם עותקים כפולים או מיותרים ברדיו. בשבילנו זה היה הרבה יותר טוב מכסף. התקופה היתה חלומית והייתי בטוח שיום אחד אני ורועי נשלוט על מפת הבידור המוסיקלי בארץ, מה שלא התגשם.
לקראת גיל 18 רועי פנה לאפיקים אחרים, בעוד אני נשארתי עמוק בעניינים. דרכנו התפצלו, אם כי המשכנו לראות אחד את השני מדי פעם ותמיד כשאנחנו נפגשים אני מתרשם מהידיעות המרשימות של רועי במוסיקה, מאוכזב מעט שהוא לא הגשים את עצמו בתחום.
נחזור לאוסף, "סופרמיקס 7" יצא ממש כשאני ורועי הכרנו ומכאן גם כל הנוסטלגיה לסיפור הזה. חלק 7 של הסדרה היה לא רע. הצד הראשון שלו הוא כנראה אוסף היורודאנס הראשון שיצא בארץ (ויתקן אותי ידידי אהרון מזרחי אם אני טועה) והצד השני הוא שילוב של להיטים ענקיים מכל מני סגנונות, בשילוב גאוני בין MC Hammer, אירייז'ר ומוריסי! רק ב-1990... בסך הכל אוסף מגוון וערוך בכיף. תודה לך רועי אופיר עליו, על כל מה שלימדת אותי ועל החברות רבת השנים.

ערך אספני: 10 ש"ח

ציון: 7

3 תגובות:

  1. צודק אתה ידידי,אמנם האוסף כולו אינו יורודאנס "טהור" אבל אין ספק שפתחו פה בלהיטי יורודאנס ראשונים ופה נראו ניצני ההשתלטות של היורו על המוסיקה ועל אוספי הלהיטים של הניינטיז

    השבמחק
  2. השאלה היא האם הקטעים האלו הצליחו איפשהו בשלב הזה? מה הוביל את אן.אם.סי להשתמש בהם?

    השבמחק
  3. חלק מהביקורות פה מוזרות... 85% מהמילים בכלל לא מתייחסות לאוסף... ואז 2 משפטים קצרים.

    השבמחק