יום רביעי, 16 באפריל 2014

Volume 13



שם האוסף:  Volume 13
חברת תקליטים: IMP
 
שנה: 1997

עורך: יורם ואזאנא

מפיקים: טלי חובב, אסנת יאיר, גל ארבלי ויניב ישעיהו

מק"ט: 2042

רשימת שירים:
1. Gala - Freed From Desire (Edit Mix)
2. Regina ‎– Day By Day (Ghosts Radio Edit)
3. 2 Eivissa - Oh La La La (Radio Mix)
4. Aqua ‎– Roses Are Red (Radio Edit)
5. Paradisio ‎– Bailando (Video Version)
6. Lutricia McNeal ‎– My Side Of Town (Radio Edit)
7. 2 Brothers on the 4th Floor - I'm Thinkin' Of U (Radio Version) (feat. Des'Ray and D-Rock)
8. Scooter - The Age Of Love
9. Deep Zone ‎– Lift Your Hands Up! (DJ Guan's Radio Mix) (feat. Ceybil Jefferies)
10. Anti-Funky - Let's Go Dancing (Original Version)
11. Klubbheads - Klubbhopping (Edit)
12. Dr. Alban ‎– Mr. DJ (Tokapi Sash! Mix Edit)
13. DJ Bobo ‎– Shadows Of The Night (Radio Version) (with VSOP)
14. Rosie Gains - Closer Than Close (Mentor Original Radio Edit)
15. Chicane - Offshore '97 (Anthony Pappa Bootleg Mix - R&D Edit) (with Power Circle)
16. משינה - Night Train To Cairo '97 (House Radio Edit)
17. No Mercy ‎– Kiss You All Over (Radio Edit)
18. Aaron Carter - Crush On You (Main Mix)

עטיפה: עבודה של אורי גרזון. שוב, שחזור העטיפות הקודמות, בצבעים וטקסט אחר. חייב לציין שהצבעים נראים טוב. ציון עיצוב: 6

ביקורת ורקע: אני מסקר פרקים של "ווליום" בקצב מסחרר וזה אולי גורם לחשוב שחברת IMP היתה סוג של פס יצור שכל חודשיים מנפיק אוסף. העטיפה כבר מוכנה, עכשיו צריך רק למלא בלהיטים. יש רק אחד-שניים? לא נורא. נמלא את כל השאר בפילרים, האוסף כבר ימכור. אז זהו, שזה לא נכון. הם אמנם לא זוכים להכרה הזאת, אבל IMP, מעבר להיותה עסק כלכלי, היתה מפעל תרבותי חשוב, אחד המיוחדים והמובילים שפעלו בישראל של שנות התשעים. הם לא רק הוציאו אוספים, הם גם הביאו מוסיקה מיוחדת מהשוליים העצמאיים של חו"ל אל הציבור הישראלי, החתימו אמנים מקומיים מסקרנים, הפיקו תקלוטים ותכניות רדיו ונתנו פלטפורמה חמה לתקליטנים לפעול בארץ בזכות חנויות הסינגלים שלהם.
אז נכון, מהאתר הזה נראה ש-IMP רק הוציאו אוספים, אבל זה היה הרבה מעבר לכך ותנו לי לפרט מעט. מדובר היה בחברה שדאגה לייצג בארץ הרבה מאוד חברות תקליטים אירופאיות עצמאיות ולהביא ממרכולתן לציבור הישראלי. כמובן שזה לא היה קל. חוץ מלחתום חוזים, לשלם כסף, היה צריך לייבא את הסינגלים, ליחצ"ן אותם לתקשורת ולקוות שהם יהפכו ללהיטים כאן. הצוות של IMP בסך הכל עשה עבודה יפה ולמרות שהחברה לא ייצגה אף חברת ענק, הם הצליחו להביא לישראל לא מעט להיטים מלב רחבות הריקודים האירופאיות והחשיבות התרבותית של חברה קטנה כזאת היו גדולה מאוד.
כאמור, התרומה התרבותית של IMP לא הסתכמה בזה. החברה גם החתימה אומנים, כשהבולטים מהם הם הצמד של עופר ניסים ודנה אינטרנשיונאל, שעל החשיבות התרבותית שלהם לא ממש צריך להרחיב. מעבר לזה, חברת IMP נתנה לאומניה חופש אומנותי, שנדיר למצוא בחברות אחרות.
מה עוד? כפי שמספרת החוברת הפנימית של "ווליום 13", הציבור יכל גם לשכור את צוות IMP לתקלוטים פרטיים והחוברת גם כוללת טלפון! אם זה לא מספיק, אז החוברת גם מבשרת על חנות הסינגלים של IMP שפעלה בקניון איילון שברמת גן. בכלל, בשיאם, IMP הפעילו שלוש חנויות לדיג'אים, את זאת ברמת גן, אחת בשדרות בן ציון בתל אביב ועוד חנות ברחוב קרן היסוד בירושלים. זה לא נגמר בזה! אנשי IMP לא רק תקלטו, רמיקססו, הביאו לארץ סינגלים, החתימו אמנים והפיקו אוספים, כמה מהם גם ערכו ושידרו ברדיו הישראלי ובכך הביאו את מוסיקת הדאנס בארץ עוד יותר להמונים.
אם לוקחים את כל הפעילות הזאת ביחד בחשבון, אפשר להבין עד כמה IMP היתה חשובה להתפתחות סצינת ההאוס והדאנס בישראל. אני לא בטוח עד כמה אנשים מודעים ומבינים את זה, אבל בטוח מגיע לאנשים שעשו את הלייבל הזה פרס ישראל. מן הסתם הם לא יקבלו אותו, אבל אנחנו כאן כדי לתת מדי פעם את המילה הטובה ואיכשהו גם לתעד את הפעילות התרבותית המטורפת הזאת, שבמרחק של פחות מעשרים שנה, קשה להאמין שהתקיימה כאן. ח"ח, אנשי IMP. עשיתם עבודה מדהימה.
ערך אספני: 20 ש"ח

ציון: 7

4 תגובות:

  1. Link להורדה למי שחפץ:
    http://www.4shared.com/get/-0CqSUdQ/Volume_13-1997-HQI.html

    אתה עובד במרץ ידידי ואני צריך קצת זמן להדביק את הפער! ;-)
    אז קודם כל כמה מילות תודה רבה לD9D שסיפק לי ולכל מי שרק רצה וחיפש מספיק את האוסף! אז 1000 תודות לברנש הזה שאני חייב לו הרבה!
    ונעבור לאוסף...
    הוא נפתח בלהיט הענק של Gala אותו כבר פגשנו לראשונה בפרק 11(!!!) וממשיך פחות או יותר באותו הקו המוזיקלי, מלבד אולי שיר מספר 6 וגם 17 שהם בקצב יותר איטי אבל לא נורא. מי שלרגע הספיק להתבלבל ולא שם לב - השנה 1997. אני תמיד אומר שמהחצי השני של העשור (נשים לרגע את 95 מחוץ למשוואה), תוואי הdance השתנה ונשמע קצת שונה ופחות ייחודי. ובכן, הרבה מהשירים כאן לא היו מביישים את הפרק הראשון בסדרה. אם לא הייתי מכיר את הפרקים הקודמים של Volume הייתי בקלות יכול לחשוב שהדיסק הזה יצא ב93 או 94! כשאני יושב ושומע דיסק מסויים שיצא בתאריך מסויים אני לפעמים שוקע בתוכו ואז אני לרגע שוכח שבאותה שנה ואפילו באותו חודש יצאו עוד כל כך הרבה דברים במקביל. המון דברים אחרים במקביל. וזה גורם לי ללכת לאיבוד במחשבות ובהשוואות. אז בוא נשים את כל ההשוואות והטענות הרווחות בצד ונודה בעובדות: ב97 עדיין היה Dance טוב! אמנם הוא הלך ונדחק יותר לשוליים לטובת (או לרעת) להקות הבנים/בנות והזמרים/זמרות אבל כל הכבוד לIMP שלא נכנעו לזרמים החדשים במוזיקה ההמונית. אם אנחנו עדיין רואים פה את Dr. Alban ואת D.J. BoBo ואת Two Brothers אז יש על מה לדבר.
    עוד אנקדוטה מעניינת: השיר של 2 Eivissa נשמע כמו שיר הצועניה של Crystal Waters רק בסולם שונה.
    תיקון קטן לגבי השיר של משינה: זה Night *Train* to Cairo - רכבת לילה לקהיר ולא ספינה. הספינה זה של Madness, מהם משינה כנראה לקחו את ההשראה בשנות ה80. על העטיפה זה כתוב נכון. אצלי השיר האחרון הוא של Inside Out במקום Aaron Carter על העטיפה (יש צילום מצורף בקובץ ההורדה) הוא מצויין כBonus. יכול להיות שיש לאוסף הזה יותר ממהדורה אחת?

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה על תיקון הטעות עם משינה. אין לי מושג לגבי הקטע של אינסייד אאוט. אתה בטוח?

      מחק
    2. 100%!
      תסתכל בצילום העטיפה המצורף להורדה. לך יש את הצד האחורי של העטיפה? אולי נשווה?

      מחק