יום חמישי, 3 במאי 2012

100% פיור דאנס

שם האוסף: 100% פיור דאנס

תת כותרת: 100% דאנס טהור

חברת תקליטים: הליקון

שנה: אוגוסט, 1994

עריכה והפקה: אלי בראל

מק"ט: HL9209-2

רשימת שירים:
1 Odyssee of Noises - Firedance (The Sunrise)
2 E-Type - Set The World On Fire (7" Version)
3 E'voke - It's My Life
4 Masterboy - Feel The Heat Of The Night (Radio Edit)
5 Amos - Only Saw Today/ Instant Karma (Radio Mix)
6 Rise - The Single (Perfecto Mix)
7 Marusha - It Takes Me Away (Short Mix)
8 Perplexer - Acid Folk (Vokal)
9 Nightcrawlers - Push The Feeling On (Radio Mix)
10 Livin' Joy - Dreamer (Radio Mix)
11 Tinman - Eighteen Strings (Radio Edit)
12 Prodigy, The - Voodoo People (Edit)
13 Chumbawamba - Homophobia (Sisters Mix) (with The Sisters Of Perpetual Indulgence)
14 Cool James and Black Teacher- Dr Feelgood (7" Version)
15 Cutoff - Move (feat. Thea Austin)
16 Let loose - Crazy for You
17 Aswad - Shine (Beatmasters 7" Mix)  

עטיפה: עיצוב של יעל שילר, שעשתה עבודה נחמדה, ברוח התקופה. הפונט, סטייל הפלינטסטונס, לא ממש מתאים, אבל חוץ מזה - פשוט וקולע. ציון עיצוב: 7

ביקורת ורקע: טוב, קודם כל, סליחה על ההעדרות. אחרי 250 סיקורים של אוספים, הרגשתי קצת עייפות ושקצת נגמר לי מה לספר על כל אוסף ואוסף. באופן אבסורדי, יש לי עוד משהו כמו 250 אוספים לסקר, כך שאחרי ההתרעננות הקצרה הזאת, אני כאן כדי להמשיך לתת בראש ואין כמו לתת בראש עם החלק הראשון של 100% פיור דאנס.
הסדרה הושקה בסתיו 1994 כתשובה של הליקון לאוספי הדאנס הנילווים של חברות התקליטים האחרות. הרעיון חזר אצל כל חברה גדולה באותה תקופה: במקביל לאוסף הלהיטים הסטנדרטי, הן השיקו סדרות שהתמחו במוסיקת מועדונים. כך, לפונוקול היה את "טופ פופ" ללהיטים ואת "Power Dance" לקטעי הרחבות. ל-IMP היה את "ווליום" ללהיטים ואת "גוש דאנס" להאוסים. הד ארצי החזיקו ב"היטמן" כסדרת הפופ ואת "דאנס קלאב" כמותג הריקודים. להליקון היה את "היטליסט" למיינסטרים" ו"פיור דאנס", כאמור, הושקה כדי לתת מענה לחובבי האומצה-אומצה.
סדרת "פיור דאנס" של הליקון נקראה, כנראה, על שם להיט השעה, "100% פיור לאב" של קריסטל ווטרס, שיר שלא נמצא באוסף הזה. יכול להיות שהשם הוא גם סתם חיקוי, שכן באותה תקופה ראו אור בחו"ל אוספים שנקראו "100% ראפ". בכל מקרה, השם לא רע והפרפרזה המעולה על השם המשיכה עם התקדמות הסדרה, כשהפרק השני נקרא 200%, השלישי 300% וכך הלאה.
לענייניו - 100% היה אוסף לא רע בכלל, שגם זה להצלחה לא רעה בחנויות. הוא כולל כמה להיטי יורודאנס ענקיים, שהצליחו מאוד באותה התקופה (בעיקר בזכות תכנית הרדיו "קופסת הלהיטים"), כמה קטעי דאנס שהגיעו למקומות בינוניים במצעדים וגם כמה להיטי פופ לא קשורים, שמשום מה הוכנסו לאוסף.

ערך אספני: 25 ש"ח

ציון: 8

5 תגובות:

  1. אהבתי מאוד כמעט את כל הסדרה הזו. הלהיט הגדול ביותר כאן הוא בעצם Livin' Joy - Dreamer שהפך לכזה רק כשיצא מחדש 9 חודשים אחרי שהאוסף הזה יצא.2 הקטעים האחרונים באמת לא קשורים

    השבמחק
  2. במצעד של ג' נראה לי שהלהיט הכי גדול היה של צ'מבאוואמבה...

    השבמחק
  3. אוסף ענק, אחרי שקניתי אותו הייתי מכור לקטע הראשון, E-type כאן בלהיט היסטרי אבל מה שכן מגיע כל הכבוד להליקון ששמו פה את ה B-SIDE של הסינגל של E'voke , הקטע יצא בסינגל i believe.

    השבמחק
  4. אוסף ענק, אחרי שקניתי אותו הייתי מכור לקטע הראשון, E-type כאן בלהיט היסטרי אבל מה שכן מגיע כל הכבוד להליקון ששמו פה את ה B-SIDE של הסינגל של E'voke , הקטע יצא בסינגל i believe.

    השבמחק
  5. איך אפשר להשיג את האוסף הזה? יש להורדה?

    השבמחק