יום חמישי, 12 בינואר 2012

Night Time


שם האוסף: Night Time

תת כותרת: Rock Classics

חברת תקליטים: הד ארצי

שנה: במקור יצא על תקליט וקלטת ב-1986. ההוצאה המחודשת, שהביאה את האוסף לראשונה על דיסק, היא מ-1993

עריכה: אודי הניס

הפקה מחודשת: רן עצמון

מק"ט: ARTON 240978-1

רשימת שירים:
1 John Cale - I Keep A Close Watch
2 Pretenders, The - Thin Line Between Love And Hate
3 Echo and the Bunnymen - Bring On The Dancing Horses
4 Simply Red - Holding Back The Years
5 Tom Waits - The Piano Has Been Drinking
6 Cars, The - Drive
7 Phil Collins - Against All Odds
8 Rickie Lee Jones - Company
9 Donald Fagen - I.G.Y.
10 Marianne Faithful - So Sad
11 Prince - Conditions of the Heart

עטיפה: עטיפה של דייגי רפי, שעיצב המון מהעטיפות באייטיז ועשה זאת תמיד בפשטות ובחן. העטיפה מבוססת על צילום של עודד קליין והיא עברה התאמה לדיסק על ידי אורית חן צדוק ורינה וסרמן. ציון עיצוב: 8

ביקורת ורקע: שעת לילה הוא אוסף שירים שקטים שהד ארצי הוציאה ב-1986, על גבי תקליטים וקלטות. אני ממש לא זוכר את האוסף הזה מזמן אמת, אבל כנראה שהוא היה להצלחה לא רעה ומכאן בהד ארצי החליטו להוציא אותו מחדש כחלק מסדרה שלמה של הוצאות מחודשות לאוספים מהאייטיז.
האוסף עצמו לא רע בכלל. מדובר בלהיטים שקטים מהרפרטואר של Warner Bros והא נערך על ידי אודי הניס. אני לא יודע המון על הניס, מלבד זה שבמהלך השנים הוא הפך למפיק מוסיקלי נחשב בישראל והוא חתום על הפקות של שלל אמנים מקומיים כמו אביתר בנאי, חיים צינוביץ', רמי קלינשטיין, סטלה מאריס, דני בסן, מני בגר ולאחרונה דין דין אביב. ידידי אור שמעונוב מוסיף שהניס מלמד גם ברימון ובזמנו הוא היה אחד ה-A&Rים החזקים של מדינת ישראל. בכל מקרה, העבודה שלו על האוסף הזה היא אחד הדברים הראשונים שהוא עשה בתעשיית המוסיקה המקומית ואני חייב לציין שהוא עשה זאת לא רע.
לגבי ההצדקה להוצאה מחודשת של האוסף - כמו רוב האוספים האחרים שהד ארצי הוציאו באותה תקופה מחדש, אני לא ממש מבין את המהלך הזה. חוץ מזה שלא היה צריך לשבור את הראש בעריכה מחודשת של אוסף, מלבד האוסף של שנות השבעים כל ההוצאות המחודשות היו בסופו של דבר מיושנות בעריכתן ומותאמות לתקליטים וקלטות וממש לא לדיסקים. כך, בכל ההוצאות המחודשות האלו (שוב, מלבד אוסף הסבנטיז) יש רק 10-11 שירים, כמו שהיו בתקליטים, בעוד בעידן הדיסק הצרכן התרגל או ציפה לאוספים עם 18-20 שירים. אותם צרכנים גם לא היו ממש טיפשים והוצאות מחודשות כגון זאת נחלו כישלון חרוץ.

עוד הערה קטנה: השנה בקופירייט המחודש שמצויינת בעטיפה החיצונית היא 1992. על הדיסק עצמו כתוב בשני מקומות 1991 ובמקום אחר 1993. האתר של acum.org.il חושף שהאוסף יצא שוב במרץ 1993, אבל הטעויות האחרות הן ממש בגדר המביך.

ערך אספני: 10 ש"ח

ציון: 8

4 תגובות:

  1. יש לי הרגשה שהעניין של קופירייט 1992 על דיסקים של הד ארצי הוא לא טעות, אלא מכוון למשהו אחר. זכור לי שהרבה מהדיסקים שיצאו בשנות ה-90 קיבלו את השנה הזו בקופירייט כי לדעתי ב-1992 חל איזה שינוי בחברה והיא נכנסה לשוונג בייצור דיסקים. האמת היא שאני לא סגור על דיסקים שיצאו אחרי 1992, אבל די בטוח שהרבה מהדיסקים שכוללים תקליטים שיצאו במקור לפני השנה הזו, קיבלו על העטיפה את הכיתוב "1992" בלי שום איזכור לשנת ההוצאה המקורית. לא מפתיע כי בארץ מעולם לא הייתה מודעות למתן קרדיט כמו שצריך, בעיקר לא לשנת הוצאה.

    השבמחק
  2. יש לי הרגשה שהעניין של קופירייט 1992 על דיסקים של הד ארצי הוא לא טעות, אלא מכוון למשהו אחר. זכור לי שהרבה מהדיסקים שיצאו בשנות ה-90 קיבלו את השנה הזו בקופירייט כי לדעתי ב-1992 חל איזה שינוי בחברה והיא נכנסה לשוונג בייצור דיסקים. האמת היא שאני לא סגור על דיסקים שיצאו אחרי 1992, אבל די בטוח שהרבה מהדיסקים שכוללים תקליטים שיצאו במקור לפני השנה הזו, קיבלו על העטיפה את הכיתוב "1992" בלי שום איזכור לשנת ההוצאה המקורית. לא מפתיע כי בארץ מעולם לא הייתה מודעות למתן קרדיט כמו שצריך, בעיקר לא לשנת הוצאה.

    השבמחק
  3. יש לי הרגשה שהעניין של קופירייט 1992 על דיסקים של הד ארצי הוא לא טעות, אלא מכוון למשהו אחר. זכור לי שהרבה מהדיסקים שיצאו בשנות ה-90 קיבלו את השנה הזו בקופירייט כי לדעתי ב-1992 חל איזה שינוי בחברה והיא נכנסה לשוונג בייצור דיסקים. האמת היא שאני לא סגור על דיסקים שיצאו אחרי 1992, אבל די בטוח שהרבה מהדיסקים שכוללים תקליטים שיצאו במקור לפני השנה הזו, קיבלו על העטיפה את הכיתוב "1992" בלי שום איזכור לשנת ההוצאה המקורית. לא מפתיע כי בארץ מעולם לא הייתה מודעות למתן קרדיט כמו שצריך, בעיקר לא לשנת הוצאה.

    השבמחק
  4. פראנק, מה שאתה מתכוון אליו זה שם החברה: "הד ארצי (1973)" שמופיע בקטן על כל הדיסקים שלהם. לא לזה אני מתייחס. אני מתייחס לשנה הספציפית שמצויין שהדיסק הזה יצא.

    השבמחק