יום רביעי, 24 באוגוסט 2011

Top Pop 92 vol. 2


שם האוסף: Top Pop 92 vol. 2

תת כותרת: להיטים גדולים למסיבת ריקודים

חברת תקליטים: פונוקול/ Polydor

שנה: 1992

עורך: אורן קריסטל

הפקה: אורן קריסטל, שירה שליט והדס שליסל

מק"ט: 515654-2

רשימת שירים:
1 Was (Not Was) - Shake Your Head (feat. Kim Basinger and Ozzy Osbourne)
2 East 17 - House of Love (Pedigree Mix)
3 Double You - We All Need Love (Radio Mix)
4 Salt 'n' Pepa - Start Me Up (Radio Edit)
5 Rotation - Jump! (Everybody Mix)
6 Yello - Jungle Bill
7 Rofo - Rofo's Theme (New Beat Edit)
8 Blue Pearl - Mother Dawn (Seven Inch Mix)
9 2 Unlimited - Murphy's Megamix (including: Get Ready for This, Twilight Zone, Workaholic and Magic Friend)
10 Bananarama - Movin' On (7-Inch A)
11 Cathy Dennis - You Lied to Me (Radio Edit)
12 Orbital - Halcyon (Edit)
13 Wet Wet Wet - Lip Service (Youth Remix)
14 Jason Donovan - Mission of Love
15 Fogata - La Manta

עטיפה: עטיפה שניה ברציפות שמריסה נינה גולדברג עצבה לסדרה וכמו קודמתה - היא מביכה ברמות. זה נראה כמו ציור של ילד בבית ספר יסודי, שהדביקו עליו את הפונט הכי דפוק שיש - "לבנים" מווינדוז. בושה. ציון עיצוב: 0

ביקורת ורקע: אני זוכר שהאוסף הזה יצא. הייתי בן 16 ובן דוד שלי, יואב תוסיה-כהן, בדיוק חגג 17. בגלל שהייתי פחות או יותר באותו גיל, אמא שלי שאלה אותי מה לקנות ליואב ליומולדת כמתנה מהמשפחה ואחרי שהמלצתי על קסטה, היא שלחה אותי למרכז ירושלים כדי לקנות לבחור אחת. למרות כל עשרות האוספים שהיו אז בשוק, בחרתי באוסף הזה של טופ פופ. בכנות חשבתי שהוא הכי טוב שהיה בנמצא באותה התקופה. אמנם אחוז הלהיטים שבו היה נמוך מאוד (בקושי 5 מתוך ה-15, אני חושב שהמינון הכי נמוך בטופ פופ כלשהו עד אז), אבל דווקא הקטעים שלא היו להיטי רדיו, אלו שיצאו לרחבות, הופכות את האוסף הזה לאוסף כל כך מעניין. הוא נפתח בשנים מלהיטי הפופ הטובים ביותר של תחילת הניינטיז וממשיך ליציאות אדירות מתחום הרחבות. הקטע "Jump" של רוטיישן, לדוגמה, יצירת רייב שלא השאירה חותם יוצא דופן בעולם, אבל הפכה ללהיט בארץ בזכות תכנית רדיו אחת - קופסת הלהיטים. הקופסא אמנם יצרה המון להיטים בהמשך הניינטיז, אבל ג'אמפ היה אחד מהלהיטים הראשונים שנוצרו על ידי תכנית הפופ ברשת ג' של העורך רז ניצן. אחרי זה יש כאן מגמיקס נדיר ומשובח של 2 אנלימיטד, רמיקס עדכני של PWL לרופו, להיט רחבות היסטרי מהאייטיז ועוד ועוד יציאות. מתחום הפופ יש כאן כמה שירים שמשום מה לא הפכו ללהיטי ענק - כמו "Movin' On" של בננרמה, שנשמע כמו הקטע הכי אבבא שאבבא לעולם לא הוציאו וסינגל הקאמבאק של ג'ייסון דונובן, אחרי שהוא עזב את סטוק אייטקן ווטרמן. כל שיר כאן, מלבד הקישקוש הלטיני בשיר האחרון, הוא יציאה מוצלחת, בהחלט אוסף תענוג.
אני יודע שלמראית עין נראה שמדובר בעוד אוסף מחופף בסדרת טופ פופ. העטיפה המחונטרשת לא עוזרת, אבל התוכן, בסופו של דבר, מעניין ומושך. אני חושב שזאת היתה מתנה מצויינת ואני זוכר גם שיואב מאוד נהנה ממנה. אני, בכל מקרה, קינאתי בו מאוד שיש לו את האוסף שכל כך חשקתי בו. הוא היה בן דוד עשר והוא הקליט לי אותו בטייפ דאבל קאסט. טחנתי את העותק המוקלט שלי לא מעט ועד היום תענוג לי לחזור אליו, כלשמחתי היום יש לי אותו על דיסק.

ערך אספני: 40 ש"ח

ציון: 9

3 תגובות:

  1. 4 Salt 'n' Pepa - Start Me Up (Radio Edit)

    שיר פשוט חזק לזמנו, אני מקווה שהצעירים של היום יכירו אותו!

    השבמחק
  2. מדהים אותי לראות איזה עטיפות עלובות. לא זכרתי שזה היה כך. מביך...

    השבמחק
  3. עוד משהו שאולי שווה התייחסות הוא מספר 12 (Halcyon) סימפול לשיר It's a fine day של Opus.

    השבמחק