יום שני, 22 באוגוסט 2011

Top Pop 91 vol. 4


שם האוסף: Top Pop 91 vol. 4

תת כותרת: הלהיטים החמים של החורף

חברת תקליטים: פונוקול/ Mercury

שנה: דצמבר, 1991

עורך: אורן קריסטל. מיקס: אמיר כהן (למרות שלא שמתי לב לשום מיקס באוסף הזה)

הפקה: אבי מאור ודורית גולדמן

מק"ט: 515126-2

רשימת שירים:
1 2 Unlimited - Get Ready for This (Orchestral Mix: Edit)
2 Utah Saints - What Can You Do for Me (7 Inch)
3 Salt 'n' Pepa - Let's Talk About Sex (True Confessions Edit)
4 Incognito - Always There (Jocelyn Brown) (David Morales Remix)
5 East Side Beat - Ride Like the Wind (Factory Edit)
6 Crystal Waters - Makin' Happy (Hurley's Happy House Mix Edit)
7 L.A. Style - James Brown is Dead (Original Mix)
8 Jimmy Somerville - Run from Love
9 Vanessa Williams - Running Back to You (DNA 7")
10 Anticappella - 2√231 (House Mix)
11 Technotronic - Work (feat. Reggie)
12 Young Disciples - Apparently Nothin' (Edit)
13 Cathy Dennis - Too Many Walls
14 Voice of the Beehive - I Think I Love You (7 Inch)
15 Zoe - Sunshine on a Rainy Day (7" Radio Mix 1991)
16 Alma De Noche - Mama
17 Scorpions - Send Me An Angel

עטיפה: דובי בן יהודה עיצב כמה עטיפות איומות במהלך השנים, אבל זאת כנראה הגרועה ביותר. טקסט מבולגן, על רקע ורוד. נראה כמו דיסק פיראטי. בעצם אני מעליב אפילו את העיצובים של הדיסקים הפיראטיים. ציון עיצוב: 0

ביקורת ורקע: החלק האחרון שפונוקול הוציאו לסדרת טופ פופ בשנת 1991 אמנם כלל שירים לא רעים (13 מתוך 17 הקטעים כאן הם להיטים, אחוז פגיעה לא רע), אבל הוא היה אחד הפרקים הכושלים בסדרה.
הסיבות לכך רבות. קודם כל, העטיפה המזעזעת שהרחיקה לקוחות. אנשים באותה תקופה השקיעו הרבה מאוד כסף בקנייה של כל דיסק ואם הדיסק היה ארוז כל כך גרוע, אנשים נתרעו ולא רכשו.
סיבה שניה היא עליית הטקנו, ההאוס והדאנס, מה שגרם לציבור לחפש פחות אוספים עם להיטי פופ ויותר אוספים עם להיטי מועדונים. כך, למרות שבאוסף הזה מופיעים כמה מהקטעים הגדולים של תחילת עידן הרייבים (2 אנלימיטד, יוטה סיינטס, אנטיקאפלה ו-LA Style), מי שהיה בעניין של המוסיקה הזאת התרחק כמו מאש מאוספים שכללו גם את הסקורפיונז וקטי דניס. שיטת ה"תפסת מרובה" שעבדה במשך הרבה שנים הפסיקה לעבוד, לפחות בארץ. אגב, פונוקול לא היו טיפשים והם קלטו את המגמה הזאת והם פתחו באותה תקופה את סדרת "טכנומניה", שהחלק הראשון שלה יצא כמעט במקביל לטופ פופ 91 חלק 4 והוא גם כלל את אותם ארבעת להיטים של 2 אנלימיטד, יוטה סיינטס, אנטיקאפלה ואל איי סטייל. "טכנומניה" הראשון, אם אתם מתעניינים, היה הצלחת ענק (אלבום זהב, עם מכירות של למעלה מ-20 אלף עותקים), זאת בהשוואה לפרק הזה של טופ פופ שמכר בקושי חמשת אלפים חתיכות.
סיבה שלישית לכישלון האוסף, היא התעייפות מהמותג "טופ פופ". הסדרה החלה עוד בשנת 1988, במקביל לסדרות כמו "הפרופסור הדיגיטלי" של הד ארצי ו"סופרמיקס" של אן.אם.סי. שתי החברות האלו גנזו את הסדרות האלו באותה תקופה והשיקו סדרות חדשות עם מיתוג עדכני. אן.אם.סי עם סדרת "היטס" הכושלת והד ארצי עם "היטמן" האדירה. עכשיו תסתכלו על האוסף הזה ותנסו להשוות אותו לפרקים הראשונים של היטמן. תודו שלא הייתם רוכשים את טופ פופ...
למרבה ההפתעה פונוקול לא חיפשו למתג את עצמם עם סדרת פופ חדשה והם המשיכו להאמין במותג "טופ פופ" כסדרה המרכזית שלהם עוד שנים רבות. בשנים 1991-2 זה לא ממש עבד והסדרה הזאת דשדשה, בלשון המעטה, עד הקאמבאק היפה שלה ב-1993, לשם עוד נגיע. למרות כל אלו, מדובר בסך הכל באוסף שנחמד להזכר בהרבה מהקטעים שבו, בייחוד למי שגדל בתקופה.

ערך אספני: 60 ש"ח

ציון: 6

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה