יום ראשון, 1 במאי 2011

The Heart of Soul


שם האוסף: The Heart of Soul

תת כותרת: אוסף שירי נשמה
חברת תקליטים: הד ארצי

שנה: 1994

עריכה: שמוליק לומרמן וגדי גידור

הפקה: רן עצמון

מק"ט: ARTON 19516

רשימת שירים:
1 Shai - If I Ever Fall In Love
2 Company - Love's in Need of Love
3 Teddy Pendergrass - How Can You Mend a Broken Heart
4 Jodeci - Lately
5 En Vogue - Giving Him Something He Can Feel
6 SWV - Weak
7 Silk - Freak Me
8 Al B. Sure! - Killing Me Softly
9 Aretha Franklin - Ever Changing Times
10 Michael McDonald - Hey Girl
11 JT Taylor - Baby I'm Back
12 George Benson - Starting All Over
13 Coming of Age - One in a Million
14 Color Me Badd - Forever Love
15 James Ingram - Always You

עטיפה: ילד מחצרר, שבטוח לקוחה מאיזה בנק תמונות. התמונה הזאת היא המרכז של העטיפה וחוץ ממנה אין כאן למה להתייחס מבחינה עיצובית. ציון עיצוב: 10 לתמונה, 1 לחוסר הפירגון והעדר הקרדיט למי שאחראי עליה. לא יפה.

ביקורת ורקע: אני בדרך כלל משתדל לפרגן לאוספים וליוצריהם, אולי בגלל שעם חלוף השנים אני מסתכל על הדברים בנוסטלגיה מתרפסת. לכן אני יכול להכניס היום לקומפקט אוסף כמו "לב הנשמה" ולזרום איתו בהנאה, בסך הכל, שזה משהו שבעבר לא הייתם תופסים אותי עושה. אם הייתי מקבל את האוסף הזה בזמן אמת, כשהוא יצא לפני 17 שנים, אני בטוח שהייתי מקיא. הדביקות הצ'יזית של השירים, שנשמעים כמו פסקול של מישהו חרמן שאת אומנות הפיתוי שלו למד מביל קוסבי, היו גורמים לי לנפץ את הדיסק. נשבע לכם.
היום האוסף הזה כבר סתם נשמע לי כמו אסופת להיטי סול חביבים מפעם. יש כאן את השיר של שי, שאיסט 17 וגבריאל חידשו אחר כך, קטעים חביבים של אן ווג ו-SWV ובסך הכל עוד כמה קטעים סבירים לז'אנר הסול-קיטש.
בלי קשר להתרככותי עם השנים, האוסף הזה עדיין נראה לי קצת הזוי. ז'אנר הסול-זיונים הזה אף פעם לא זכה להצלחת ענק בישראל ונראה לי תמוה מדוע בהד ארצי החליטו להוציא לו אוסף. מהכיוון ההפוך, אולי מגיע לאנשי המחלקה הבין לאומית של הד ארצי קרדיט על הנסיון המקורי הזה לטפל בסגנון הזה, נסיון שלא צלח.
הכישלון של הדיסק בחנויות מנע מאנשי הד ארצי לעשות לו אוסף המשך ולזנוח את הז'אנר מתוך תובנה שהציבור הישראלי לא מתעניין בסגנון. זה היה נכון ל-1994, אבל שלוש שנים אחר-כך כבר היה שינוי כיוון בתפיסה של הישראלים וחברת IMP השיקה אוסף משלה בסגנון, שנקרא "Cooler". בניגוד לאוסף של הד ארצי, קולר זכתה להצלחה יפה, ששוחזרה לעוד שני פרקים. קיצר, מוסיקה איכס, רעיון יפה, טיימינג רע.

ערך אספני: 10 ש"ח

ציון: 7

4 תגובות:

  1. באותו עניין, לדעתי אוסף הסול הטוב ביותר שיצא בישראל- בשנות התשעים ואולי בכלל- היה Let's Go Soul. לא זכורה לי חברת התקליטים שערכה אותו (כנראה זו שהייתה בקשרים טובים עם "אטלנטיק" באותה עת) ולצערי, האוסף כבר אינו ברשותי...אשמח מאוד אם הוא יצוץ כאן בבלוג.

    השבמחק
  2. ל-COOLER היו יותר משני אוספי המשך. לי אישית היה את 4, והיו עוד.

    השבמחק
  3. סרוק לנו, אם כך. זה מעניין

    השבמחק