יום שני, 26 ביוני 2017

The Best Of Hit Man


שם האוסף: The Best Of Hit Man

תת כותרת: 25th Anniversary Edition

חברת תקליטים: NMC United Entertainment

שנה: 2017

עורכים: רן עצמון ואבי גולדברגר

הפקה: עוזי פרויס וג'ניפר ארוש

מק"ט: 22522-2

רשימת קטעים:
CD1:
1. Dr. Alban - Sing Hallelujah! (Short) (4:01)
2. Backstreet Boys - Get Down (You're the One for Me) (3:49)
3. Scatman John - Scatman (Ski-Ba-Bop-Ba-Dop-Bop) (Basic Radio) (3:24)
4. Inner Circle - Sweat (A La La La La Long) (Original Version) (3:45)
5. Lou Bega - Mambo No.5 (A Little Bit Of...) (Radio Edit) (3:38)
6. Los Del Rio - Macarena (Bayside Boys Remix) (3:41)
7. Jovanotti - L'Ombelico Del Mondo (4:25)
8. Prince Ital Joe - United (Radio Edit) (feat. Marky Mark) (3:57)
9. Jazzy Jeff and the Fresh Prince - Boom! Shake The Room (3:45)
10. Mark Morrison - Return Of The Mack (C & J Radio Edit) (3:31)
11. Dawn Penn - You Don't Love Me (No No No) (Original Radio) (3:16)
12. TLC - No Scrubs (Main Mix) (3:57)
13. Snow - Informer (4:26)
14. Shaggy - Oh Carolina (Radio Version) (3:10)
15. Dario G - Carnaval De Paris (Radio Mix) (3:57)
16. Opus III - It's A Fine Day (Edit) (3:30)
17. M People - One Night In Heaven (3:38)
18. No Mercy - Please Don't Go (3:59)
19. Londonbeat - You Bring On The Sun (3:29)

CD2:
1. Britney Spears - Baby One More Time (3:29)
2. Five - If Ya Gettin' Down (2:58)
3. Dr. Alban - It's My Life (3:59)
4. NSync - Tearin' Up My Heart (Radio Edit) (3:27)
5. Felix - Don't You Want Me (Hooj Mix Edit) (3:07)
6. Grace - Not Over Yet (Perfecto Edit) (4:09)
7. Robert Miles - Fable (Dream Radio) (3:50)
8. Onda Del Futuro - Terra (Radio Mix) (3:45)
9. Olive - You're Not Alone (Radio Edit) (4:08)
10. Beloved, The - Sweet Harmony (5:01)
11. Aqua - Turn Back Time (4:05)
12. Christina Aguilera - Genie in a Bottle (3:37)
13. SWV - Right Here (Human Nature Radio Mix) (3:43)
14. TLC - Creep (4:18)
15. Gina G - Ti Amo (Radio Version) (2:51)
16. Toni Braxton - You're Makin' Me High (Radio Edit) (4:03)
17. Smoke City - Underwater Love (Radio Edit) (3:57)
18. Kym Mazelle - (Enough Is Enough) (Radio Edit) (Short Intro) (with Jocelyn Brown) (4:53)
19. Sandalo - Elejigbo (Version Radio) (4:37)

עטיפה: עיצוב של סטודיו חץ על בסיס הלוגו המקורי ששרון מורו יצרה לסדרת ה"היטמן". סטודיו חץ הוא חלק מ-NMC United וכמו את כל שאר העבודה הטכנית על האוסף הזה, עשו "בבית". הרעיון בעיצוב העטיפה היה ליצור שילוב בין עטיפה רטרואית של "היטמן", כמו אלו מהניינטיז, אבל עדיין להעניק לה גוון עדכני, עם גוון חגיגי במהות שלו, כזה שיעביר את התחושה שמדובר באוסף לכבוד 25 שנים לתחילת סדרת "היטמן". נעשו המון נסיונות לעטיפות, למעלה מעשר - עד שנבחרה העטיפה הסופית, שזכתה לתגובות נלהבות. בתוך החוברת הפנימית יש טקסט מעמיק של רן עצמון על סדרת "היטמן", מה שמעניק לכל ההוצאה הזאת תחושה מיוחדת.

רקע: מי שהביט במצעד מכירות האלבומים הישראלי של תחילת חודש יוני 2017, הופתע לגלות, כאילו אנחנו ב-1997, את שמה של סדרת האוספים "היטמן" במקום הראשון. הדיסק המדובר, שהפך לאלבום הנמכר ביותר בישראל, הוא אוסף שערכתי ביחד עם ידידי רן עצמון לציון 25 שנים להולדת סדרת "היטמן". האוסף הזה כולל שירים מכל פרקי סדרת "היטמן" שיצאו בשנות ה-90 ובצורה עקיפה - הוא תולדה של האתר הזה.
רן עצמון (מימין) ואבי גולדברגר, יוני 2017
וכך זה התחיל: בעקבות כתיבה על לא מעט אוספים בהם היה רן עצמון, מי שניהל את המחלקה הבין לאומית של חברת הד-ארצי, למשך רוב שנות ה-90, נוצרה בינינו חברות. פגשתי את רן כמה פעמים והחיבה שלנו לדיסקים, ספורט ובירה, ביחד עם הרקע הדומה של שנינו, הובילו ללא מעט שיחות מרתקות, בהן למדתי המון על תעשיית המוזיקה הישראלית בניינטיז.
בשיחה שקיימתי עם רן לפני כשנה וחצי - העלתי את הרעיון להוציא אוסף שיסכם את סדרת "היטמן". רן, שבדיוק חזר
מטיול בדרום אמריקה, אמר לי שהוא חשב על אותו רעיון בדיוק, בזמן שהוא שמע בנסיעת אוטובוס את "קוקו ג'מבו".
בגלל שהד ארצי, שם יצאו כל פרקי ה"היטמנים", כבר קיימת, חשבנו איך לעשות זאת. הד-ארצי נבלעה בשנת 2008 בתוך חברת הבידור הענקית NMC United Entertainment Ltd של האחים אדרי. בגלל זה, הסקנו שהמותג "היטמן" שייך
כיום ל-NMC United והחלטנו לפנות אליהם.
בראש המחלקה הבין לאומית של NMC United יושב עוזי פרויס, שעובד בתעשיית המוזיקה עוד משנות ה-90 המוקדמות. פרויס היה מנהל של חברת EMI הבריטית בתוך חברת אן.אם.סי, אותה חברה שנרכשה בתחילת ה-2000 על-ידי האחים אדרי ושינתה מעט את שמה. בשנות ה-90 פרויס היה מעורב בהכנתם של המון אוספים, בין השאר בסדרת "היט בוקס", "הקולקציה" והפרקים הראשונים של "Now". כיום, במחלקה הבין לאומית של NMC United, הוא מנהל בישראל את הקטלוג של Sony Music (בקטלוג שכולל היום גם את חברות BMG שנבלעה בתוכה). פרוייס מוציא לא מעט אוספים. מדי שנה יוצאת, תחת עריכתו, סדרת האוספים העדכניים "Hits - 20 Massive Chart Hits" (סדרה שכוללת כבר 16 פרקים) ולאחרונה הוא הוציא סדרת אוספים נוסטלגית שנקראת "Forever" ושכוללת פרק לשנות ה-60, פרק ל-70, פרק ל-80 ופרק למוזיקה מסרטים. במקום להוציא "Forever 90s", פרוייס אהב את רעיון ה"היטמן" וזרם עם זה שזה יהיה אוסף הניינטיז החדש של החברה.
העבודה על האוסף החלה לפני שנה, בקיץ 2016. בשלב הראשוני בנינו את הקונספט - ליצור אוסף רק משירים שהיו ב"היטמנים" השונים. בנינו רשימה כללית של כשישים שירים, כשבמודע החלטנו להתמקד בפופ, סול ודאנס ולזנוח את תחומי הרוק והאלטרנטיבה, אפילו שהם קיבלו ביטוי נרחב בסדרה המקורית. ההחלטה הזאת נעשתה מתוך רצון לתת ביטוי למה ש"היטמן" הכי מזוהה עמו - הדאנס והפופ.
אחרי שגיבשנו את הרשימה, התחלנו לבקש אישורים מבעלי הזכויות. מכיוון שרבים מהקטעים בסדרת "היטמן" היו של חברת BMG, שבזמנו יוצגה בארץ על ידי הד ארצי, אז הגישה אליהם, דרך Sony Music היתה קלה. אחר-כך פנינו לחברות התקליטים האחרות בישראל, הליקון ולב גרופ ומהן ביקשנו את הקטעים של Warner Music ו-Universal, שגם הם היו חלק מאוד מרכזי מסדרת "היטמן" המקורית.
פרסומת לאוסף החדש
בתהליך שנמשך עד תחילת 2017 קיבלנו אישורים מהחברות האלו, אבל בדרך גילינו שכל מני קטעים שהיו מאוד מרכזיים ב"היטמן", כבר לא מיוצגות דרך החברות הגדולות. הקטעים האלו היו "Rhythm is a Dancer" של סנאפ, "Coco Jambo" של מיסטר פרזידנט, "Tic, Tic, Tac" של קרפיצ'ו ו"What is Love" של האדאוויי. 
בנוגע לקטע של סנאפ, הגענו עד ללהקה עצמה, שהכריזה שכרגע הם לא משחררים שום קטע לאוספים ושהם עובדים כרגע על אסטרטגיית שיווק חדשה למוזיקה שלהם. בעלי הזכויות של האדאוויי אישרו לנו את הקטע ואחר-כך התחרטו, מבלי להסביר. בעלי הזכויות של מיסטר פרזידנט וקרפיצ'ו רצו המון כסף תמורת השימוש בשירים, מה שהפך את הכללתם ללא כדאית כלכלית.
למרות האילוצים האלו, אספנו המון שירים, מכלל ה"היטמנים", מכל מני שנים ומכל מני סגנונות ואיתם עבדנו על רשימה סופית שכללה 38 ליהיטי ענק, קלאסיקות "היטמניות" ויציאות מגניבות.
כשסגרנו את רשימת השירים, התחלנו לחשוב איך לערוך אותם. אסי כהן, אחד האנשים המרכזיים בחנות "דיסק סנטר" שבדיזנגוף סנטר ומומחה לתחום אוספי להיטים, יעץ לנו רבות. חברים כמו יעקב אשכנזי ושמעון אוחנה - ריכזו עבורנו את המיקומים של כל שיר ושיר במצעד הלועזי של רשת ג', כדי לתת פרספקטיבה רחבה יותר לכמה להיט כל שיר ושיר היה בארץ בזמן אמת.
בסופו של דבר, עמוסים בדפים עם רעיונות עריכה, הגענו, עצמון ואני, למשרדי NMC United, שם ישנו גם אולפן המאסטרינג של החברה. באולפן פגשנו את המפיק המוזיקלי גילי בראון, שחתום על לא מעט אלבומים שיצאו בארץ, עם דגש על לא מעט אלבומי טראנס שיצאו בניינטיז. בראון שאב מכל הדיסקים המקוריים של ה"היטמנים" השונים את הקטעים שנכנסו לאוסף ועצמון ואני סידרנו אותם לפי חשיבת עריכה מגוונת. לתת בכל דיסק פתיח של להיטים גדולים והמשך שהוא בגדר מסע סגנוני בז'אנר השונים ששלטו בניינטיז.
מצעד המכירות, עם היטמן בפסגה
בסיום העריכה, בראון התאים את הסאונד של כולם לרמה המקובלת בדיסקים כיום. בראון גם הטמיע את שמות כל השירים בדיסק עצמו, כך שמי שמכניס את האוסף לנגן באוטו או במחשב, שמות השירים יופיעו לו על המסך. זאת טכנולוגיה לא חדשה ובדיסקים שונים בעיקר מגרמניה, היא מיושמת כבר מסוף שנות ה-90. בישראל, לעומת זאת, היא לא כל כך מקובלת והשימוש בה לאוסף הזה היה יוצא דופן.
אחרי התהליך הזה בראון הכין לנו עותקים מהאוסף לשמיעה מחוץ לאולפן ואחרי כמה ההערות קטנות ושיפורי סאונד ועריכה - הם נשלחו ליצור במפעל הישראלי של CDI.
תאריך יציאת האוסף נקבע ליום שישי, ה-2.6.2017, אז האוסף הגיע למאות חנויות בארץ. האוסף נמצא על המדפים של כל חנות מוזיקה שמוכרת דיסקים חדשים וגם בחנויות הספרים הרבות, כולל ב-130 סיניפי הרשת סטימצקי ובעשרות סניפי צומת ספרים. המחיר הרשמי שנקבע לאוסף הוא 59.90 ש"ח, אבל רוב החנויות בחרו למכור אותו ב-49.90.
את יחסי הציבור לאוסף עושה עופר מנחם, שבמקור, בשנות ה-90 וה-2000 המוקדמות, ערך בעצמו כמה פרקים של "היטמן". מנחם כיום מנהל את אחד ממשרדי יחסי הציבור המובילים בישראל לתחום המוזיקה ובזכותו - האוסף החדש זכה לחשיפה אדירה ברדיו הישראלי. לא היתה תחנה שלא התייחסה אליו, אפילו גלגלצ, שמתרחקת מפופ-ניינטיז כמו מאש, הקדישה לו שעה.
חוץ מברדיו, עיקר הבאזז סביב האוסף נוצר ברשתות החברתיות וזכיתי לראות עשות תמונות של אנשים שהעלו צילום שלהם עם האוסף החדש. אצל כולם זה לווה בטקסט של התרגשות. החזרה של "היטמן" החזירה ישראלים רבים לתקופה אחרת, תקופה שהם מתגעגעים אליה.
בעקבות הבאזז הגדול האוסף נכנס הישר למקום הראשון במצעד המכירות הישראלי, כפי שמשתקף באתר של החנות האינטרנטית "מוזיקה נטו". בשבועיים אחרי זה האוסף ירד למקום השני וארבעה שבועות אחרי שהוא יצא הוא ירד למקום השישי במצעד המכירות. כך או אחרת, מדובר כנראה באלבום המוכר ביותר בחודש יוני בישראל, ללא ספק הישג מדהים לסדרה שהחלה את דרכה ב-1992.

7 תגובות:

  1. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  2. אבי היקר.
    בתור צרכן ותיק של הבלוג שלך מגיע לך פעמיים יישר כח:
    פעם אחת על העשייה השוטפת והתיעוד המרשים של האוספים כאן, ופעם שניה על החזון והגשמתו באוסף הכפול הזה. מרתק לקרוא את תהליך העבודה המפורט. בהצלחה !
    אלבו

    השבמחק
  3. ברכות אבי! אחלה אוסף ויופי של כתבה על מאחורי הקלעים של איך הוא בא לעולם

    השבמחק