יום שישי, 26 במאי 2017

התקליט של "התקליט"


שם האוסף: התקליט של "התקליט"

חברת תקליטים: פאב התקליט

שנה: 2017

מק"ט: HataklitLP001

עורכים: רועי בר טור ואבי גולדברגר

יעוץ: חן רותם

מאסטרינג: יניב קוריס

ניהול: חגי שטרנהיים, אבי גולדברגר ורועי בר טור

רשימת שירים:
צד א':
1. theAngelcy - The Call
2. הדרה לוין ארדי (מארחת את איציק פצצתי) – Leave Me Alone
3. ההם – מהומות והבטחות
4. לטאות הענק מכוכב הניבירו – קפיצת חלל
5. Les Dynamites - Saloniki Pipeline

צד ב'
1. אליוט – מה שראיתי
2. המוכתר – רעה
3. סגול 59 – רק האם.סי.
4. Amy McKnight & Her Jerusalem 9 - X On My Map
5. דן תורן (מארח את עמיחי כ"ץ) - אימפריות נופלות לאט (בהופעה חיה בפאב התקליט במסגרת מופע מחווה ל"סינדרום", 23.9.2008)

עטיפה: עיצוב של עומר קציר המוכשר. קציר הוא סטודנט בבצלאל. הוא מתמחה בעיצוב לאינטרנט וזוהי עטיפת האלבום הראשונה שהוא עושה. את קציר אנחנו מכירים כחבר וכלקוח בפאב והגענו אליו כמעצב בעקבות חשיפה לעבודות יפות שהוא יצר ופרסם בפייסבוק. לצורך העטיפה לקחנו את המודעות המקוריות שפרסמנו להופעות של האמנים שבאוסף. הדפסנו את המודעות מחדש ותלינו אותן על לוח מודעות. צילמנו את הלוח הזה ועל התמונה הזאת קציר ביסס את העיצוב שלו. קו החשיבה של קציר היה בהשראת העיצוב של אלבומי אלטרנטיב עדכניים מהעולם. קציר גם יצר טיפוגרפיה מיוחדת לשם האוסף ולשמות האמנים בגב העטיפה. כמו כן, קציר השתמש בתמונה מוצללת של המקום ברקע העטיפה האחורית ועל הלייבל על התקליט עצמו. העטיפה גם כוללת טקסט שמספר על ההוצאה.

הלייבל על התקליט עצמו
רקע: אני חורג מביקורת על אוספי ניינטיז לצורך כתיבה על הבייבי האחרון שלי, אוסף שהוצאנו לרגל חגיגות עשר שנים לפאב שאני נמנה עם בעליו, פאב התקליט בירושלים. את האוסף, שנקרא 'התקליט של "התקליט"', הוצאנו במהדורה מוגבלת של 300 עותקים, כולם על גבי תקליטי ויניל.
הרעיון לאוסף עלה אצלי ואצל אחד משותפי לפאב, רועי בר טור, לפני כשנה. חשבנו שלרגל חגיגות עשור לפאב, צריך לעשות משהו יוצא דופן והוצאת תקליט זה בהחלט משהו לא רגיל. התחלנו לגלגל את הרעיון והחלטנו שאוסף כזה יכלול אמנים שהופיעו אצלנו במהלך העשור הזה בפאב ושמייצגים את הקו המוסיקלי של המקום. מכיוון שבפאב היו מאות הופעות במהלך 120 חודשי קיומו, משימת הבחירה היתה קשה, שהרי כל ההופעות במקום נקבעו לאומנים שמלחתחילה אנחנו מאוד אוהבים.
לבסוף צמצמנו את הרשימה לעשרה זמרות, זמרים ולהקות שהתאימו לקו האומנותי לאוסף הראשון שלנו, הרבה מתוך הבנה שבעתיד גם יבוא עוד אוסף, שיכלול עוד אמנים. הרעיון היה ליצור אוסף שנשמע כמו ערב בפאב. מגוון מוסיקלית, מעניין, מאתגר, מקורי ונעים לשמיעה. אחרי בניית הקונספט פנינו לכל אחת ואחד מהאמנים ולמרבה השמחה כולם ממש התלהבו מהרעיון והתנדבו לתרום את שיריהם לאוסף החגיגי.
אחרי שנקבעה רשימת השירים ורשימת האומנים, הסדרנו את ענייני הזכויות מול האמנים ומול אקו"ם, שמטפלת בזכויות יוצרים בישראל. חן רותם, שמככב באוסף תחת הפסאודונים סגול 59, תרם מהידע הרב שלו מהתעשייה ויעץ לנו איך לעשות הכל מבחינה חוקית.
בשלב זה כבר החל הקשר מול מפעל בגרמניה, שמייצר תקליטים. פנינו לגרמניה, מפני שבישראל אין היום מפעל ליצור וינילים ואת ההמלצה על המפעל הספציפי, My45, קיבלנו מעמית כהן, מחברת התקליטים "פרחי שמש". My45 הנחנו אותנו לגבי המפרט הטכני הנדרש לקבלת השירים והעטיפה.
בצד הטכני של השירים טיפל יניב קוריס. מוסיקאי, חבר, שבעבר גם תקלט ובירמן בפאב התקליט. הוא יצר מאסטרינג חדש ומתאים לפורמט תקליט והכין את הקבצים לשליחה למפעל. את המאסטרינג קוריס עשה באולפנו הפרטי שבתלפיות שבירושלים. על העטיפה היה אמון, כפי שסיפרתי למעלה, עומר קציר, ואחרי כמה הדפסות נסיון בבתי דפוס בעיר, נבנתה התוצאה הסופית.
כל החומר הזה נשלח דרך תוכנת שליחת קבצים גדולים באינטרנט ל-My45. הם הגישו לנו הערות לתיקונים ושינויים ואחרי שביצענו אותם, ב-My45 קיבלו את התוצר הסופי בסוף חודש פברואר.
התשלום ל-My45 נעשה דרך PayPal ומכיוון שהמפעל התחייב לשלוח את המוצר הסופי תוך 14 שבועות, קיווינו שנפסיק לקבל את התקליט עד היומולדת לפאב, שנקבעה לסוף חודש מאי.
אחרי חודש My45 שלחו לנו הדפסת ניסיון - שני וינילים עם מדבקה לבנה, שהגיעו בדואר רשום. הוינילים האלו נוגנו בכמה פטיפונים שונים ונשמעו מושלמים. נתנו למפעל אוקיי והם הלכו לייצור.
העטיפה האחורית
מכיוון שהיינו כבר עמוק בתוך חודש מרץ, התחלנו להרגיש את לחץ הזמן. ואחרי כמה שבועות של שקט מצידם של My45 הם סיפרו לנו שהם הדפיסו את התקליטים, אבל ההדפסה יצאה פגומה. הם החלו לעבוד על הדפסה מחדש.
ההדפסה החדשה היתה מוכנה בתחילת חודש מאי ונשלחה לארץ. הפעם דרך שירות שליחים מהיר של UPS. כשהמשלוח הגיע לארץ נאלצנו לשלם דמי שחרור ומכס גבוהים והתקליט הגיע ליעדו, פאב התקליט.
ההשקה לתקליט עשינו בערב היומולדת 10 לפאב התקליט, יום חמישי, ה-25.5.2017. הרמנו כוסית והשמענו את התקליט בהשמעת בכורה בפאב. במקום נכחו חלק מאמני התקליט - איימי מקנייט, הדרה לוין ארדי, סגול 59, המוכתר וגם חלק מלהקת הדינמיטים, הלא הוא רועי בר טור. גם קציר וקוריס היו בהשקה, ביחד עם שותפנו חגי שטרנהיים, עובדי ומנהלי המקום ועוד כמאה איש - חברים ולקוחות - שהגיעו לשמוע את התקליט לראשונה.
עותקים מהאוסף הוענקו למעורבים בהכנתו וכמות מצומצת ממנו גם יצאה למכירה לציבור הרחב. בערב ההשקה נמכרו מהאוסף כמה עשרות עותקים, אבל הוא עדיין לא אזל. בשבועות הקרובים הוא ימשיך להמכר בפאב וכמות מצומצמת גם תפוזר לחנויות ברחבי הארץ.
תודה לכל מי שסייע בהכנת האוסף הזה. זה היה תהליך ארוך, מרתק ומרגש. אני מבטיח שיהיה לו המשכיות, תמשיכו לעקוב.

האזינו לכל האוסף בפלייליסט היוטיובי הבא:

  ערך אספני: האוסף נמכר ב-60 ש"ח בפאב, או ב-19$ דרך דיסקוגז

2 תגובות:

  1. מזל טוב אבי, רועי וחגי! טקסט מרתק כמו תמיד, וגם מרגש.

    השבמחק