יום שני, 4 באפריל 2016

Trance Side of the Moon 2


שם האוסף: Trance Side of the Moon 2

תת כותרת: A Trip Beyond Goa Sounds, Hard Trance and Deep Tekno

חברת תקליטים: קאסבה

שנה: 1995

עורכים: רן שריג ואביעד אלברט

הפקה: רן שריג ונירי גתמור

מק"ט: 94003-2

רשימת שירים:
1. Seb - Sugar Shack (Original Mix) (6:37)
2. Taiyo - Taiyo (7:46)
3. Man With No Name - Sugar Rush (5:45)
4. Olivier Le Castor - Dry Cleaning (4:42)
5. Ayahuasca - Propella (6:47)
6. 2 Puissance 30 - Transpyramid Express (Original Mix) (5:32)
7. Technossomy - Elektron Bender (Willie Mix) (8:31)
8. GTO - Majika Dub (5:56)
9. Source Experience, The - Point Zero (8:06)
10. Lionrock - Tripwire (Prankster's Piha Stomp) (6:19)
11. Laurent Garnier - Raw Cut (7:31)

ההלצה המרשימה בעטיפה הפנימית
עטיפה: עיצוב של עידו אמין, שהיה המעצב הקבוע של האלבומים של קאסבה. מעבר לכך שאמין יצר עטיפות יפות, היו בהן גם הרבה הומור, מאוד גלוי. כך, במרכז של כל צלחת הדיסק בכל אחד מפרקי הסדרה הופיע סלוגן הומוריסטי. "מאוד נחמד להיות גמד", היה בראשון. בשני הופיע "יותר קול להיות חתול" ובשלישי "הכי רחוק כשמסביב ירוק". בעטיפה הפנימית גם הופיע סלוגן קצת יותר נחרץ, במעין סוג של פוסטר, שאומר "Don't Tek-no for an Answer". יפה לאללה, מרענן וכיף. מעבר לכך, על פי הקרדיט לאמין על העטיפה בחלק 2, כנראה שמישהו בהולנד גנב לו את העיצוב של החלק הראשון ולכן בקרדיטים נכתב (באנגלית, תרגמתי כאן) - "עיצוב של עידו אמין (שאומר למעריציו הבלתי מזוהים באמסטרדם, שאהבו את היצירה שלו יותר מדי - "למה לגנוב? אני יעשה אתכם דיל! תתקשרו עכשיו ל-iddos@math.tau.ac.il). ציון עיצוב: 9

ביקורת ורקע: אחרי ההצלחה של החלק הראשון, בקאסבה מהרו להוציא פרק המשך לסדרת "Trance Side of the Moon", שלקח אותה יותר עמוק לתחום שהיא התהדרה בו - הטראנס. אם האוסף הראשון עוד ערבב בין טראנס להארדקור-האוס ויורו-האוס, כאן כבר הלכו בקאסבה (כמעט) כל הדרך והוציא אוסף טראנסאווי משובח, עם דגש על גואה-טראנס. הכמעט שבסוגריים הוא בגלל שבכל זאת ההאוס והטקנו התגנבו לאוסף הזה פה ושם, אבל המגמה הכוללת ברורה מאוד.
את קטעי האוסף אספו בקאסבה בעיקר מהחברות שהן ייצגו בארץ - XL Recordings ו-React הבריטיות. שאר הקטעים הן בחסות חברת Play it Again Sam הצרפתית, שייצגה בעולם המון לייבלים קטנים של אלקטרוניקה ודאנס, שהקשר של קאסבה עמם נתן להם את האופציה לבחור מרפרטואר עשיר ומעניין. קטע אחד ואחרון הגיע באדיבות הד ארצי.
חלק 2 זכה להצלחה יפה ובקאסבה היו מרוצים והמשיכו, עוד באותה שנה, לחלק מספר 3 של הסדרה.
עוד מילה על משהו שקשור לאוסף ולקאסבה: בקאסבה למדו ויישמו משהו שחברות התקליטים בבריטניה עשו באותה תקופה
הגלויה שצורפה לדיסק
וזה יצירת מיילינג-ליסט, כזה אמיתי, בדואר, עם בולים, לפני שהיה אימייל... בהמון דיסקים בבריטניה באותה תקופה צורפה גלויה, שהמשלוח שלה היה בחינם, שבאמצעותה בחברות התקליטים צרפו את ציבור הקונים לרשימת דיוור שבה הם קיבלו מידע על הוצאות שיכלו לעניין אותם. קאסבה ניסו זאת גם והם צרפו בעצמם גלויה, שהמשלוח שלה שולם על ידיהם, עם שאלון קצר בנוגע להעדפות של מי שקונה את הדיסקים שלהם. אני לא יודע עד כמה היוזמה הזאת יושמה, מפני שקאסבה לא פעלה עוד הרבה זמן, אבל ללא ספק זאת יוזמה שמראה על הרצינות של החברה הזאת ויישור הקו שלהם עם הנעשה בעולם.

ציון: 8


ערך אספני: 50 ₪

2 תגובות:

  1. אביעד אלברט הוא אחיו של תמיר אלברט מנושאי המגבעת, שחבר לחברי דיוולט לחזית האלקטרונית ומאוחר יותר לטפט בפאקט רקורדס. הפה והטלפיים, פרוייקט הצד של נושאי המגבעת, הוציאו את אלבומם השני בקסבה. רן שריג הוא כמובן מגיש הרדיו וכוכב הסדרה "מחוברים" כיום, ומי שהגיש בזמנו את תוכנית המוסיקה האלקטרונית "ברד".

    השבמחק
  2. אחד האלבומים הטובים שיצא להם

    השבמחק