יום רביעי, 17 בפברואר 2016

Dance N-R-G


שם האוסף: Dance N-R-G

תת כותרת: מסיבת ריקודים

חברת תקליטים: הד ארצי

שנה: 1990

עורכים: צ'רלי סולומון וקארן רוז

מק"ט: ARTON 19429

רשימת שירים:
צד א'
1. 49ers - Touch Me (3:40)
2. Black Box - Ride on Time (Remix) (4:00)
3. Adamski - N-R-G (6:23)
4. The Jam Machine – Everyday (Radio Mix) (3:40)
5. Beloved, The - The Sun Rising (Eurovisionary Mix) (3:37)

צד ב'
1. MC Miker G – Show 'M The Bass (Single) (3:29)
2. Rob 'N' Raz - Got To Get (Extended Mix) (feat. Leila K) (4:27)
3. Doug Lazy – Let The Rhythm Pump (Vocal) (4:15)
4. Lisa Stansfield – This Is The Right Time (7" Version) (4:12)
5. KC Flightt – Planet E (House Mix) (4:47)

עטיפה: עיצוב של בועז קימלמן. מעולה. נראה כמו הזמנה של רייב מחתרתי בתקופה באנגליה. מדוייק. ציון עיצוב: 8

ביקורת ורקע: לפני חמש שנים סיקרתי כאן את האוסף "Dance NRG 2", שיצא ב-1991 והיה אחד האוספים המרגשים שיצאו בארץ והתעסקו בהאוס המוקדם. בביקורת על פרק 2 של הסדרה בת שני הפרקים הזאת, סיפרתי ש"בתחילת שנות התשעים צ'רלי סולומון וקארן רוז מהד ארצי אבחנו את המגמה שהחלה להפריד את תחום הדאנס מהמיינסטרים המצעדי והם השיקו סדרה קצרת יומין שהתמחתה במוסיקת ריקודים". האוסף ההוא סוקר מגרסת הדיסק שלו ובמשך שנים חיפשתי את החלק הראשון שלו, שיצא רק על תקליטים וקלטות. היום, אחרי כל השנים האלו, ידידי אופיר פלג תרם לאתר הזה את החלק הראשון והנדיר של הסדרה.
האוסף הזה הוא אוסף "היפ-האוס" אדיר. "היפ-האוס" היה ז'אנר מאוד חם בשנים 1988 עד 1990, ז'אנר שהתפתח ליורודאנס, שכשזה עלה, המונח "היפ האוס" נשכח. הכוונה בשם הז'נאר הזה היתה מאוד מילולית. ה"היפ" הוא חלק משם הז'אנר "היפ הופ" וה"האוס" הוא פשוט "האוס". כלומר, ה"היפ-האוס" היה ז'אנר ששילב מוסיקה שחורה, בעיקר ראפ, עם ליווי של האוס. המצעדים בשנים ההם היו עמוסים ב"היפ-האוס" ובחו"ל יצאו לא מעט אוספים מרגשים לתחום. בישראל, מלבד האוספים של "סופרמיקס" שהתעסקו ב"היפ-האוס" באינטנסיביות, לא יצאו אוספים לז'אנר ולכן "Dance N-R-G" הוא אוסף מרגש. נכון, יש כאן גם קטעי האוס ואסיד סטנדרטיים, אבל בגדול - אוסף קטעי קלאב רלוונטיים שיצא בארץ, הוא לא עניין של מה בכך.
בכנות, הכל טוב באוסף הזה. מהשם, שנלקח בהשאלה מהלהיט של אדאמסקי שבאוסף, דרך בחירת הקטעים שמשלבת להיטי רחבות שעשו קרוס-אובר למצעדים, ביחד עם קטעי קלאב טהורים, ועד לעטיפה שמעבירה את רוח ה"היפ-האוס" בצורה מושלמת. גם העריכה טובה ובאמת אין לי מילה רעה על האוסף הזה. הדבר היחידי שחבל, לגביו, הוא שהוא ממש לא מכר. למרות זאת, בהד ארצי החליטו כן להוציא לו פרק המשך, שנה אחרי כן, אז לפחות זה.

ציון: 9

ערך אספני: 100 ₪


תודה לאופיר פלג, שהאוסף סוקר באדיבותו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה