יום רביעי, 25 ביוני 2014

Dance Club


שם האוסףDance Club

חברת תקליטים: הד-ארצי/ קאסבה/ מעריב לנוער

שנה: 1995

עריכה: רן עצמון ורן שריג

מפיקים: רן עצמון וגדי גידור

מק"טARTON 19567

רשימת שירים:
1. N-Trance - Set You Free (Original Radio Edit) (4:20)
2. MC Sar - Run Away (Airplay Mix I) (with the Real McCoy) (3:54)
3. Amos - Let Love Shine (Clubzone Radio Mix) (3:21)
4. M People - Open Your Heart (Radio Mix) (3:35)
5. Scatman John - Scatman (Ski-Ba-Bop-Ba-Dop-Bop) (Extended Radio Version) (5:08)
6. Prodigy, The - Poison (95 EQ) (3:58)
7. Snap! - The First The Last Eternity (Till The End) (7" Edit) (feat. Summer) (3:50)
8. Mash! - Let's Spend The Night Together (Radio Mix) (3:22)
9. Perfecto Allstarz - Reach Up (Pig Bag) (Perfecto Remix) (6:57)
10. Capricorn - Spanish Fly (Radio Edit) (4:16)
11. Sabres Of Paradise, The - Wilmot (Edit) (4:26)
12. Human League, The - Tell Me Whenn (Utah Saints Mix 1) (5:07)
13. Li Kwan - I Need A Man (Seka Mix) (7:56)
14. Way Out West - Ajare (Radio Mix) (3:34)
15. Mrs Wood - Joanna (6:01)
16. מעריב לנוער - זה זה (3:44)

עטיפה: עיצוב של אורי גרזון. עטיפה פופית, קצת ילדותית, אבל לא רעה. העטיפה תלווה את הסדרה בכל חמשת חלקיה הראשונים (עם שינויים קלים והתאמה מפרק לפרק) ורק בחלק השישי שלה תצא עטיפה חדשה. ציון עיצוב: 7

ביקורת ורקע: אנחנו עוברים לסיקורה של סדרה שאני חושב שתרגש רבים מקוראי האתר הזה, סדרת "Dance Club". מדובר בסדרה עם חיים קצרים, בסך הכל. היא נוצרה בתחילת 1995, כשבשנתיים הראשונות יצאו לה שני פרקים בשנה וב-1997 ו-1998 פרק אחד כל שנה, בסך הכל שישה פרקים. הרעיון של הסדרה היה לתת ביטוי לקטלוג הגדל של חברת הד ארצי בתחום הדאנס וההאוס, עם קטעים שלא מצאו את מקומם בסדרת אוספי "היטמן", שנתנה מקום רק ללהיטים שעשו קרוס-אובר מוחלט למיינסטרים.
להד ארצי לא היה קטלוג עצום בתחום הדאנס, אבל הוא עדיין היה מכובד. שתי החברות שהד ארצי ייצגו בישראל, Warner האמריקאית ו-BMG הגרמנית, קראו את המפה באותם שנים והשקיעו רבות כדי לטפח את התחום ברפרטואר שלהם. הן הקימו תת-חברות שהתמחו בז'אנרים הרקידים, הבולטות שביניהן היו "Perfecto" בוורנר ו"Deconstruction" ב-BMG. החברות האלו נפקו כמות יפה של קטעים, אבל אלו לא הספיקו כדי למלא אוספים ובכל אחד מפרקי הסדרה הד ארצי חברה לחברה ישראלית נוספת, כדי לתחזק אוסף מלא. בפרק הראשון זאת היתה "קאסבה" של רן שריג, בשני זאת היתה "הליקון" ובארבעת הפרקים שאחר-כך זאת היתה IMP. בסך הכל הסדרה הצליחה לא רע. חמשת הפרקים הראשונים שלה, היו מדוברים ועוררו ציפיה בקרב הציבור והתקשורת ורק הפרק השישי היה לכשלון חרוץ.
נדבר קצת על הפרק הראשון, מבחוץ הוא נראה כמו שיר הלל למעריב לנוער. האוסף נעשה בשיתוף עם שבועון הנוער שהיה שייך לאותה חברת אם שלה היתה שייכת הד ארצי. כשנאמר שיתוף, הכוונה היא שתמורת לוגואים על האוסף והמוניטין שבלהיות חתום על אוסף שהד ארצי העניקו לעיתון, במעריב לנוער נתנו בתמורה חשיפה רחבה לאוסף בדמות פרסומות, כתבות ומבצעי פרסים, מה שעזר מאוד לשווק אוסף שכזה. הלוגו של מגזינים שונים מככב על הרבה מאוד אוספים בניינטיז, בעיקר אלו של מעריב לנוער וראש 1. בדרך כלל הלוגו הזה יחסית מוצנע, אבל כאן לא שהוא בולט מאוד על העטיפה הקדמית ולא רק זה - האוסף גם נסגר בקטע שהוא למעשה מוסיקת הפרסומת למעריב לנוער שרצה באותה תקופה בטלוויזיה.
מעבר לתחושה המוגזמת בחשיפה שהאוסף הזה העניק למעריב לנוער, יש כאן הרבה מאוד קטעי יורודאנס טובים בחסות הקטלוג של הד ארצי, שבאופן מעורר השראה ערוכים בשילוב עם קטעי הדאנס האלטרנטיבי שיוצג על ידי קאסבה. כך, גיבורי מצעדים כמו סנאפ וסקטמן ג'ון מככבים ליד קטעים של הפרודיג'י וסייברס אוף פרדייז, בשילוב שאני חייב לציין שהוא ממש טוב. חלק מהקטעים כאן גם מופיעים ברמיקסים מיוחדים, מה שמעניק ערך מוסף נוסף לאוסף.
בשורה התחתונה אוסף טוב, שפותח סדרה טובה שנתנה במה למוסיקה שעד האוסף הזה בהד ארצי התקשו להוציא בצורה טובה.

ערך אספני: 45 ש"ח


ציון: 8

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה